کرونا جان ۲ کهگیلویه و بویراحمدی دیگر را کرفت

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کرونا جان ۲ کهگیلویه و بویراحمدی دیگر را کرفت۷-اسفند-۱۴۰۰

کرونا جان ۲ کهگیلویه و بویراحمدی دیگر را کرفت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دو نفر به علت مبتلایان به کروناویروس جان خود را از دست داد.

محمد غلام نژاد در نشست ستاد کرونای استان افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی های ناشی از کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با فوت دو نفر به ۱۱۷۱ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: دو هفته دیرتر از سایر استانها وارد پیک ششم شده ایم و همچنان در این پیک هستیم و ممکن است این پیک شدیدتر شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص وضعیت کرونایی شهرستانهای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، باشد و چرام در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستانهای بهمئی، لنده و مارگون در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان دنا در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

غلام نژاد تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۵۸۷ هزار و ۳۳۷ نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی دولتی داشته ایم و طی دیروز ۱۷۷۰ نفر مراجعه کننده داشته این.

وی ادامه داد: طی دیروز ۵۸۲ تست گرفته شده که ۳۰۳ مورد مثبت بوده و در هفته گذشته ۴۵۱۹ تست گرفته شده که ۲۴۲۵ نفر مثبت بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: در هفته گذشته ۲۹۵ مورد بستری در بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی داشته ایم و در روز جمعه ۲۶ نفر بستری شدند.

غلام نژاد تاکید کرد: طی دی ماه ۱۲ نفر فوتی داشته این اما در یک هفته اول بهمن ماه ۱۳ مورد فوت کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

وی در خصوص تست کرونا و امیکرون تصریح کرد: معمولا ۴۰ درصد تست های کرونا ممکن است که منفی کاذب باشند که این میزان در کرونای امیکرون به ۵۰ درصد هم می رسد.