سد اکباتان ورودی مناسبی در اوایل پاییز سال آینده نخواهد داشت

 سد اکباتان ورودی مناسبی در اوایل پاییز سال آینده نخواهد داشت۸-اسفند-۱۴۰۰

سد اکباتان ورودی مناسبی در اوایل پاییز سال آینده نخواهد داشت

ایسنا/همدان سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان گفت:با توجه به عدم بارش مناسب برف در حوضه سد اکباتان همدان پیش بینی می‌شود رودخانه‌های منتهی به سد آورد آب مناسبی در ماه‌های پیش رو نداشته باشد و به دلیل عدم بارش موثر در مهر و آبان نیز پیش‌بینی بر آن است که ورودی مناسبی به سد در ابتدای پاییز سال آینده نداشته باشیم که به همین منظور سعی بر آن خواهد بود تا حد ممکن آب شرب مورد نیاز از منابع دیگری تامین شود.

محمد ضروری با اشاره به اینکه گزارش‌های هفتگی از طرح آبرسانی به همدان به وزارت نیرو ارسال می‌شود، افزود: برای پیشرفت مناسب طرح از سد تالوار وزارت نیرو دستور به تامین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار را داده که برای تحقق تخصیص اعتبارات این امر با جدیت تمام در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه انتقال آب از سد تالوار راهکار اساسی تامین آب شرب همدان است،گفت: با هماهنگی و برنامه ریزی انجام گرفته و تعامل با بهره برداران نیز سعی می‌شود تا بخشی از آب شرب از منابع آب دیگری چون عباس آباد تامین شود اما ذکر این نکته مهم است که این منبع هم قادر به تامین آب مشخص بوده و برای استفاده مناسب از این منبع، لازم به تجدید نظر در این پروژه هستیم.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان ضمن تقدیر از استاندار و نمایندگان بر ضرورت عزم جدی در تامین منابع مالی و ادامه فرایند عملیات اجرایی به صورت جهادی تاکید کرد.