تل‌آویو ۸۵ درصد مساحت سرزمین تاریخی فلسطین را اشغال کرده است

 سازمان فلسطینی اعلام کرد؛

تل‌آویو ۸۵ درصد مساحت سرزمین تاریخی فلسطین را اشغال کرده است۱۱-فروردین-۱۴۰۱

چرا خبرگزاری دروغ پرداز دولتی ایرناکه این گزارش را بازتاب داده است .گزارشی از سیاست مداخله جویی رژیم تروریستی ولایت فقیه درامورداخلی عراق وسوریه ولبنان ویمن نداده است؟.هم چنین چرا گزارش ازتهاجم نظامی واشغال کریمه وچچن واکنون اکرائین ازسوی روسیه متجاوز نداده است؟ضمن اینکه روسیه هرگز انتقاد به اسراییل نکرده است که چرا زمین های فلسطین رااشغال ودرآن شهرک سازی کرده است؟
تل‌آویو ۸۵ درصد مساحت سرزمین تاریخی فلسطین را اشغال کرده است

تهران- ایرنا- سازمان آمار فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد: «اشغالگران اسرائیلی هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد مساحت سرزمین تاریخی فلسطین (شامل کرانه باختری، غزه و اسرائیل) را اشغال کرده و از آنها بهره‌برداری می‌کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، در بیانیه سازمان آمار فلسطین که به مناسبت چهل و ششمین سالگرد روز زمین منتشر شده، آمده است: اشغالگران اسرائیلی به طور مستقیم از ۷۶ درصد کل مناطق طبقه بندی شده تحت عنوان منطقه ردیف "ج" بهره‌برداری کرده؛ به طوری که شوراهای منطقه‌ای شهرک‌نشینان صهیونیست حدوداً  ۶۳ درصد از آن‌ها را در کنترل دارند.

این سازمان در بیانیه خود اعلام کرد که اراضی مصادره شده برای اهداف نظامی، حدود ۱۸ درصد از مساحت این مناطق را در کرانه باختری به خود اختصاص داده است. این درحالی است که دیوار حائل (که در سال ۲۰۰۲ ایجاد شد) بیش از ۱۰ درصد کرانه باختری را از خاک فلسطین جدا کرد و به بیش از ۲۱۹ سکونت‌گاه فلسطینی خسارت وارد کرد.

بر اساس این گزارش، شمار مراکز شهرک‌نشینی و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی تا پایان سال ۲۰۲۰ در کرانه باختری به ۴۷۱ مرکز رسیده بود.

شمار شهرک نشینان صهیونیست نیز بر اساس این بیانیه به ۷۱۲ هزار و ۸۱۵ نفر رسیده است که در سال ۲۰۲۱ دست به یکهزار و ۶۲۱ تعدی در حق فلسطینی‌ها و اموال آنها زده‌اند.

این بیانیه افزود: سال گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در ساخت و توسعه شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری بودیم؛ به طوری که بیش از ۱۲ هزار واحد شهرک سازی از جمله حدود ۹ هزار واحد در سرزمین فرودگاه قلندیا در استان قدس تصویب شد.

در این بیانیه آمده است: «مقامات اشغالگر صهیونیست در سال گذشته، یکهزار و ۵۸ فلسطینی از جمله ۳۵۳ واحد مسکونی و ۷۰۵ مرکز دیگر که کاربری های مختلف داشته را تخریب کردند.

این بیانیه اعلام کرد که شمار اسیران فلسطینی تا پایان ماه فوریه سال جاری به ۴ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است که از آن میان می‌توان به ۱۶۰ کودک و ۳۳ زن اشاره کرد.

شمار فلسطینی‌ها نیز به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است که ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن از آنان در کرانه باختری، غزه و شرق قدس ساکن هستند، حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار در اسرائیل و بیش از ۶ میلیون مهاجر نیز در کشورهای عربی و دیگر کشورها ساکن هستند.

سی‌امین روز از ماه مارس در فلسطین روز زمین نام دارد و مردم آن را گرامی می‌دارند. نام‌گذاری این روز به این نام، به حوادث سال ۱۹۷۶ در فلسطین برمی‌گردد؛ روزی که اشغالگران صهیونیست بخش اعظمی از زمین‌های فلسطینیان را مصادره کردند. مردم در واکنش به این رخداد، تظاهرات به راه انداختند که در این اعتراضات نیز برخی به شهادت رسیده و تعداد بسیاری زخمی شدند.

قرارداد «اسلو ۲» در سال ۱۹۹۵، اراضی کرانه باختری را به سه منطقه طبقه‌بندی کرده بود: مناطق ردیف «الف» تحت کنترل کامل فلسطینی‌ها، «ب» تحت کنترل امنیتی، مدنی و اداری فلسطینی‌ها و «ج» تحت کنترل مدنی، اداری و امنیتی رژیم صهیونیستی قرار گرفت. مناطق ردیف ج حدود ۶۰ درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهند.