وزیر خارجه روسیه مدعی رهبری «نظم عادلانه جهانی» توسط مسکو و پکن شد

 وزیر خارجه روسیه مدعی رهبری «نظم عادلانه جهانی» توسط مسکو و پکن شد۱۱-فروردین-۱۴۰۱

جالب وعجیب یاداستان دراماتیک وکمیک است که دو کشور دیکتاتور که سیاست شدید سرکوب وسانسور داخلی اعمال می کنند ویکی متجاوز جنگی است و کریمه و چچن را اشغال کرده ومی خواهد اکرائین راهم اشغال کند .هم چنین سوریه را ویران و مستعمره خودکرده است .همراه بادیگری که باجدیت مسلمانان را درچین سرکوب کرده و رهبران معترض هنگ گنگی را زندانی کرده است ودندان تیزکرده با حمله نظامی تایوان را هم ضمیمه چین کند موازی آن با صدور کالاهای بنجول به کشورهای جهان سوم ازجمله ایران بازارهای اقتصادی شان را مصادره کرده است اکنون مدعی نظم عادلانه جهانی زیر رهبری این دو کشورشده اند؟!

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، همراه با وانگ یی، همتای چینی خود

وزیر خارجه روسیه مدعی شد روابط بین‌الملل وارد مرحله‌ای بسیار جدی شده است و مسکو و پکن رهبری «نظم عادلانه جهانی» را در دست دارند.

سرگئی لاوروف که برای شرکت در کنفرانس کشورهای همسایه افغانستان به چین رفته است در اظهارات خود اشاره‌ای به تهاجم کشورش به اوکراین نکرد.

او در حالی از نظم جدید جهانی سخن گفته است که بیش از ۱۴۰ کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم کرده‌اند و تنها کشورهای معدودی مانند سوریه، کره شمالی و بلاروس از مسکو حمایت کردند.

وزیران خارجه روسیه و چین روز چهارشنبه ۱۰ فروردین در حاشیه کنفرانس افغانستان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

چین تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم نکرده ولی تاکنون از ارسال کمک‌های نظامی و مالی به مسکو به‌صورت علنی خودداری کرده است.

در کنفرانس کشورهای همسایه افغانستان، وزیر خارجه ایران، وزیر خارجه حکومت طالبان، نماینده آمریکا، سازمان ملل و چند کشور دیگر شرکت کرده‌اند.