تنش آبی در ۳۰۰ شهر کشور

 تنش آبی در ۳۰۰ شهر کشور۱۱-فروردین-۱۴۰۱

موازی آلودگی هواومحیط زیست تنش آبی شهرها از سوی کابینه دژخیم رئیسی هم افزوده شده است تامکمل رشد تورم وگرانی وفقر ومحرومیت وبیکاری می شود.

تنش آبی در 300 شهر کشور

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو اعلام کرد: برای کاهش مشکل تنش آبی از طرح‌های جدیدی مانند خطوط انتقال آب ، ساخت تصفیه خانه‌ها و استفاده از منابع آب جدید بهره برداری کردیم تا این مشکل در کوتاه ترین زمان به حداقل ممکن برسد، نزدیک ۳۰۰ شهر از جمله برخی از شهر‌های بزرگ و مراکز استان‌ها در شرایط تنش آبی قرار دارد که حل این مشکل در صدر طرح‌های زیربنایی قرار گرفته است و دولت از آن حمایت کامل می‌کند.

وزیر نیرو ادامه داد: نگرانی بابت تامین اعتبار طرح‌های جدید وجود ندارد و در بودجه ۱۴۰۱ راهکارهای مختلفی برای رفع آن در نظر گرفته شده است، همچنین در بخش کشاورزی طرح های نیمه تمام آبرسانی داریم که بر اساس پیش بینی ها با سرعت زیاد تکمیل می شود.

محرابیان در گفتگو با تسنیم تاکید کرد: با توجه به بحران کم آبی در کشور، کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کرده و از طرح‌های نوین آبیاری استفاده کنند که در این خصوص با اقدام وزیر جهاد کشاورزی، بندی در بودجه ۱۴۰۱ قرار داده شد که دولت از فناوری‌ها و طرح‌های نوین آبیاری حمایت جدی خواهد کرد.

وزیر نیرو در پایان خاطر نشان کرد: از اولویت های مهم وزارت نیرو تامین آب بخش زیست محیطی کشور است.