آمریکا 500 میلیون دلار به بودجه عمومی اوکراین کمک می‌کند

 آمریکا 500 میلیون دلار به بودجه عمومی اوکراین کمک می‌کند۱۱-فروردین-۱۴۰۱

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رئیس جمهور اوکراین از کمک 500 میلیون دلاری به بودجه عمومی این کشور خبر داد.آمریکا 500 میلیون دلار به بودجه عمومی اوکراین کمک می‌کند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «ولودمیر زلنسکی»‌ رئیس جمهور اوکراین گفت که آمریکا قصد دارد 500 میلیون دلار کمک مستقیم به بودجه عمومی اوکراین انجام دهد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، رؤسای جمهور دو کشور درباره ارائه کمک‌های نظامی، اقتصادی و انسانی به اوکراین و تحمیل هزینه سنگین به روسیه به دلیل حمله به اوکراین صحبت کردند.

روز گذشته نیز بایدن در جریان استقبال از نخست وزیر سنگاپور گفت: «جنگ روسیه علیه اوکراین، تهدیدی برای اروپا و دو منطقه اقیانوس هند و آرام به شمار می‌آید».

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته نیز در سخنانی گفت: «چیزی که پوتین انجام می‌دهد کامل غیرقابل قبول بوده اما وی ناتو را متحدتر کرده است».

وی اخیرا نیز گفت: «آن چیزی که درباره ضرورت کناره گیری پوتین از قدرت گفتم بیانگر خشم من از اتفاقاتی است که روی می‌دهد و بیانگر سیاست ایالات متحده نیست».

بایدن شنبه شب حین سخنرانی در لهستان گفته بود «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نباید بر سر قدرت بماند. 

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به ادعای اخیر جو بایدن به خبرگزاری رویترز گفت: «به بایدن ربطی ندارد که در این‌باره تصمیمی بگیرد. رئیس جمهور روسیه توسط مردم روسیه انتخاب می‌شود».