تخلیه ساکنان مجاور فرودگاه النیرب به دلایل امنیتی سپاه

 تخلیه ساکنان مجاور فرودگاه النیرب به دلایل امنیتی سپاه۱۲-فروردین-۱۴۰۱

هرروزنان بیشتری ازتوی سفره ها و پول جیب های مردم ربوده می شود تاهزینه اهداف تروریستی وجنگ افروزی برون مرزی سپاه تروریست قدس آلوده به فسادهای نجومی شود.

key31.jpg- ساکنان محلی اطراف فرودگاه «النیرب» حلب می‌گویند ۴ افسر سوری و دو ایرانی به تعدادی از مالکان خانه‌های اطراف فرودگاه و خانه‌هایی که در ساختمان‌های بلند مشرف به فرودگاه گفته‌اند که به خاطر دلایل امنیتی باید آنجا را تخلیه کنند.

-منابع نظامی مخالف رژیم اسد می‌گویند شماری از اعضای لشکر فاطمیون و همینطور یگان‌هایی از عراقی‌ها و نیروهای حزب‌الله سوریه و «سپاه قدس» به همراه تعداد زیادی ماشین‌های نظامی، سکوهای موشکی و پهپادها از «پالمیرا» و «سخنا» در شرق حُمص در مرکز سوریه به حلب و دیرالزور منتقل شده‌اند.

-«نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی با حفر تونل‌ و انبارهای زیرزمینی در داخل و اطراف فرودگاه النیرب برای ذخیره سلاح، یک پروژه آموزشی پهپاد در صحرای الطبانی در دیرالزور را به اجرا گذاشتند».

کیهان لندن - سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ساکنان محله‌ای در کنار فرودگاه نظامی «نیرب» در استان حلب در شمال سوریه «به صورت شفاهی» اطلاع داد که به دلایل امنیتی خانه‌های خود را تخلیه کنند.

روزنامه «الشرق الاوسط» در گزارشی که ۲۸ مارس (هشتم فروردین) منتشر شد به نقل از ساکنان محلی نوشت ۴ افسر سوری و دو ایرانی به مالکان تعدادی از خانه‌های اطراف فرودگاه «النیرب» در ضلع شمالی و جنوبی فرودگاه و خانه‌های دیگری در ساختمان‌های بلند مشرف به فرودگاه گفته‌اند که باید آنجا را تخلیه کنند.

به صاحبان این املاک وعده داده شد اگر طی دو هفته منازل را تخلیه کنند، از طریق دفاتر رسمی از سوی دولت به آنها برای دریافت غرامت یا پیدا کردن مسکن در محلات و مناطق دیگر در حلب کمک می‌شود.

منابعی گزارش دادند اخطار برای تخلیه سوری‌ها از اطراف فرودگاه شامل تخلیه جایگاه‌های سوخت، مزارع و پارک‌های تابستانی نزدیک دیوار فرودگاه نیز می‌شود. اقدامی که به گفته تحلیلگران با هدف تشدید کنترل رژیم ایران بر حلب به ویژه با توجه به مسائل مرتبط با روسیه در اوکراین انجام شده است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

بر اساس گزارش روزنامه الشرق الاوسط اخطار برای تخلیه این مناطق توسط شبه‌نظامیان وفادار به رژیم ایران، از جمله شبه‌نظامیان «تیپ الباقر» که در منطقه نیرب مستقرند داده شد.

مسئول واحد «نظارت ۸۰» از مخالفان رژیم بشار اسد می‌گوید: «بیش از یک سال و نیم پیش، سپاه پاسداران فرودگاه النیرب در شرق حلب را به عنوان مرکز اصلی مدیریت فعالیت‌های نظامی خود و شبه‌نظامیان وفادار انتخاب کرد... حدود ۳۸ سایت و مقرّ و چند کارخانه محل استقرار فاطمیون (افغان‌ها)، تیپ الباقر، حزب‌الله سوریه و گروه‌هایی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.»

یک منبع نظامی از مخالفان اسد گفت: «رژیم ایران اخیراً روی استقرار و جابجایی شبه‌نظامیان و (سپاه پاسداران) در شمال و شمال شرق سوریه کار کرده و به دنبال افزایش نفوذ و نقش نظامی خود در سوریه است. این جابجایی‌ها شامل انتقال تعداد زیادی از اعضای شبه نظامیان حرکه النجباء (عراقی)، لشکر القدس (فلسطینی) و لشکر فاطمیون (افغانستان) به آن مناطق می‌شود.»

همچنین تعداد زیادی ماشین‌های نظامی، سکوهای موشکی و پهپادها از «پالمیرا» و «سخنا» در شرق حُمص در مرکز سوریه به حلب و دیرالزور منتقل شدند. همزمان نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی با حفر تونل‌ و انبارهای زیرزمینی در داخل و اطراف فرودگاه «النیرب» برای ذخیره سلاح، یک پروژه آموزشی پهپاد در صحرای الطبانی در دیرالزور را به اجرا گذاشتند.

این منبع نظامی مخالف اسد گفت: «اواخر سال ۲۰۱۹ توافقی بین نیروهای ایرانی (سپاه قدس) و نیروهای روسی برای انتقال تجهیزات نظامی ایران در فرودگاه النیرب به اردوگاه جدیدی که در نزدیکی فرودگاه ایجاد شده بود، حاصل شد، اما اجرا نشد. با این حال، حضور نظامی ایران در حلب، دیرالزور و مناطقی در استان رقه اخیراً از نظر تعداد نیرو، تجهیزات و تعداد سایت‌های تحت کنترل آن، به بزرگترین حضور نظامی در جغرافیای سوریه تبدیل شده است.»

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ۱۰ فروردین در سفر به دمشق گفت که جمهوری اسلامی ایران در مرحله بازسازی همچنان به حمایت خود از سوریه ادامه خواهد داد.