دهن کجي مردم به بي بي سي

اوین نامه ی کیهان 11  اسفند -94
گزارش خبري اوین نامه ی كيهان: پايان مرحله اول انتخابات /آمارها و ادعاها
        
دهن کجي مردم به بي بي سي
 به روباه گفتند شاهدت کیست گفت دُمم. حال داستان دفاع کردن سربازجو شریعت نداری از نمایش انتخابات خبرگان در تهران است که برای عادی جلوه دادن حذف شیخ محمد یزدی که پس از درگذشت مهدوی کنی خامنه ای بطورع ند شیخم حمدیزدی ا رئیس انتصابی- تشریفاتی خبرگان کردتا مانع ازر ئیس خبرگان شدن مجددرفسنجانی شود . یا حذف مصباح یزدی رئیس مؤسسه پژوهش های خمینی  که مرشد جبهه پایداری است وخودش را نه خیلی بالاترا ز خامنه ای وسایر آخوندهای حوزوی می د اند که سزوار ولی فقیه بودن می داند . بنابراین سربازجو شریعت نداری از روی ناچاری آویزان به یک آخوند بلندگوی خامنه ای وپاسداران در نمازجمعه تهران کرده است که همچون مترسک شیخ محمد صادق لاری جانی که ازترس بازنده شدن جرأت نامزد شدن تهران  نداشت  واز استان مازندران نامزد شد تارقیب انتخاباتی نداشته باشد .آخوند احمد خاتمی هم از استان کرمان  نامزد خبرگان شد تا باآرای پایین وارد خبرگان شود تا که هم لهجه و کمکی سربازجو شریعت نداری برای مانور تبلیغاتی علیه ی ر قیب شود. زیرا که سربازجو شرعت نداری بی اعتباری ومنفوریت آخوندها مصباح یزدی و شیخ محمد یزدی را به حساب    رسانه هاي بيگانه و برخي از رسانه هاي همسو با آنها دانسته  که  همراه با برخي از شخصيت ها شدند که به قول وی سابقه بداخلاقي هاي سياسي داشتند  وتمام توان خود را مصروف اين کردند تا بلکه بتوانند چينش مجلس خبرگان رهبري را نيز به هم بريزند اما نتايج انتخابات اين مجلس حاکي از انقلابي بودن اين مجلس است. در ادامه افزوده  بي بي سي از آغازين ساعات تبليغات مجلس خبرگان در تلاش بود تا کانديداهايي همچون جنتي به اين مجلس راه نيابند ولي اين اتفاق نيفتاد.
  
در ادامه  این روباه فریبکار از دٌم خود  آخونداحمد خاتمي عضو مجلس خبرگان رهبري به عنوان شاهد یاد  ونقل کرده  است نتايج انتخابات خبرگان و مجلس ارتجاع   به زعم وی با ترکيب خبرگان قاطعانه  مدعی شده که خبرگان دوره پنجم ارزشي تر از چهار دوره قبلي خبرگان است و معناي تفصيل اين موضوع اين است که تمام اين ادوار مجلس خبرگان ارزشي بوده اما اين دوره عليرغم ميل بدخواهان مجلس خبرگان ولايي تر شکل خواهد گرفت. برای اینکه دو مهره اصلی وکیفی اش حذف شدند وبا همه تلاش هاو سناریو سازی هایی که علیه رفسنجانی شد تا که از طریق عدم کسب رأی حذف گردد منتهی به شکست شد .در صورتیکه این دام در مورد شیخ محمد یزدی ومصباح اتفاق افتاد بااین وجود آخوندخاتمی  ادعا کرده  خبرگان د وره پنجم ارزشی تر از دوره های قبلی خواهد بود!



در حالي که رسانه ها و شخصيت هاي اصلاح طلب با ذوق زدگي سرخوشانه از برتري قطعي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي صحبت به ميان مي آورند ولي آمار و اخبار موجود عکس اين مطلب را اثبات مي کند.
     سرويس سياسي_ جريان اصلاح طلب با تيترهاي ريز و درشت خود در رسانه هاي متبوعشان قصد دارند تا پيروزي در تهران را به کل کشور تسري داده و اين گونه القا کنند که مردم در مجلس شوراي اسلامي و خبرگان به جناح اصلاح طلب راي دادند. هدف اصلي جريان مذکور از القاي اين ايستار اين است که فقدان پايگاه مردمي خود در کشور و همچنين شکست جريان اصلاح طلب در يک دهه اخير را سرپوش گذاشته و فرافکنانه خود را پيروز ماجراي انتخابات هفتم اسفند معرفي کنند.

    با اعلام نتايج تعداد زيادي از حوزه هاي انتخابيه سراسر کشور، ترکيب تقريبي مجلس دهم مشخص شده است. با بررسي اين ترکيب مي توان دريافت که کدام گرايش و جريان کشور در مجلس دهم اکثريت دارد.

    به گزارش فارس، طبق اعلام آخرين نتايج انتخابات مجلس شوراي اسلامي از کساني که در دور اول انتخابات به مجلس دهم راه يافته اند و موفق به جواز شرکت در دور دوم انتخابات شده اند 161 نفر اصولگرا، 101 نفر اصلاح طلب، 17 نفر اعتدالي، 57 نفر مستقل و تعدادي نيز با گرايش نامشخص هستند. 

    همچنين گفتني است که تاکنون اسامي تعدادي از نمايندگان مجلس دهم مشخص شده است، بررسي اين اسامي نشان مي دهد که تا لحظه انتشار اين خبر، ترکيب مجلس دهم نسبت به مجلس نهم «۴۱ درصد» تغيير کرده است.

    ليست نهايي خبرگان تهران نيز نشان از اين امر دارد که تا حدودي نسبت به مجلس خبرگان پيشين ثابت مانده است و شامل تغييرات زياد نبود. طبق ليست نهايي منتشر شده اکبر هاشمي بهرماني، محمد آقاامامي، حسن روحاني، محسن قمي، محمد علي موحدي، قربانعلي دري نجف آبادي، سيد ابوالفضل ميرمحمدي، محمد محمدي نيک، ابراهيم حاج اميني نجف آبادي،سيد محمود علوي، نصرالله شاه آبادي، محمدعلي تسخيري، محسن اسماعيلي،محمدحسن زالي، سيدهاشم بطحائي و احمد جنتي به مجلس خبرگان رهبري راه يافتند.

    و در کل نتايج تکميلي حاکي از پيروزي قطعي ليست ائتلاف اصولگرايان در انتخابات مجلس و نيز ليست جامعتين در انتخابات خبرگان بوده است. از اين رو مي توان گفت در مجلس خبرگان ترکيب اعضا ثابت مانده است و رويکرد ها و جهت گيري هاي اين مجلس نيز همانند گذشته خواهد بود.بر همين اساس به اعتقاد کارشناسان، نتيجه انتخابات 7 اسفند نشان دهنده تداوم پيروزي اصولگرايان و ادامه اعتماد حداکثري مردم ايران به اين جريان سياسي است.

    جريان اصولگرا نتوانست در تهران نتيجه مطلوب را مشاهده کند اما تهران کل کشور نيست و با نگاه به نتيجه ساير شهرستان ها پيروزي اين جريان را به وضوح مشاهده مي کنيم. شخصيت هاي اصولگرا از نخستين ساعات اعلام نتايج از وحدت و همدلي در کشور صحبت کرده و با اتکا به قانون از پذيرش نتايج انتخابات استقبال کردند.

     هر چند در تهران اصولگرايان به مجلس راه نيافتند ولي اين باعث نشد که شخصيت هاي جريان اصولگرا به شهروندان تهراني توهين کنند و طلبکارانه از تهراني ها دليل اين امر را خواستار شوند اما شکست جريان اصلاح طلب در ساير حوزه انتخابيه ها باعث شد تا شخصيت هاي اصلاح طلب دهان به توهين گشوده و فهم و شعور هم وطنانمان در شهرستان هاي کشور را به تمسخر گرفتند. 

    
    
توهين به شعور شهرستاني ها!
    گرچه سابقه توهين به شعور سياسي مردم همواره به عنوان يکي از رفتارهاي ثابت جريان مدعي اصلاح طلبي در حافظه سياسي مردم ايران ثبت شده بود اما اين بار يکي از اعضاي خاندان هاشمي رفسنجاني زبان به توهين به مردم ايران گشود. حسين مرعشي، از اعضاي ارشد حزب کارگزاران و از نزديکان خانواده هاشمي رفسنجاني روز گذشته و پس از قطعي شدن شکست جريان ائتلاف اصلاح طلب در سراسر کشور، مردم شهرستان ها را عقب مانده سياسي دانست. او همچنين مردم تهران – که به ليست مجلس ائتلاف هاشمي راي دادند- را در حوزه سياسي توسعه يافته دانست! عضو خاندان هاشمي به خبرگزاري ايسنا گفت: اکنون مي توان شاخص توسعه سياسي ايران در تهران را 100، در مراکز استان ها 50 و در شهرستان ها 30 در نظر گرفت. ظرف 10 سال آينده توسعه يافتگي سياسي به سراسر ايران سرايت مي کند و مردم مي آموزند به جاي تکيه بر شناخت خود به سمت انتخاب بسته هاي سياسي پيش بروند.

     مرعشي البته در حالي مردم تهران را مردمي توسعه يافته در حوزه سياسي دانسته که در کلانشهر مشهد، مردم هر 5 سهميه خود براي مجلس شوراي اسلامي را به اصولگرايان دادند! آيا مردم مشهد در اين تعريف مرعشي، توسعه يافته نيستند؟ يا در تبريز، از 2 کرسي يکي به ائتلاف هاشمي و ديگري به اصولگرايان رسيد و براي ديگر کرسي ها رقابت ميان 3 اصولگرا و 3 عضو ائتلاف هاشمي به مرحله دوم رفته است. آيا در تبريز مردم اين کلانشهر به دليل عدم انتخاب کامل ليست هاشمي، بايد جزو عقب مانده هاي سياسي قرار گيرند؟

    اين ادبيات تازگي ندارد و اصلاح طلبان هرگاه نتيجه مطلوب نظر خود را از صندوق هاي راي اخذ نمي کنند دهان به توهين گشوده و ديگران را با الفاظ و القابي همچون « توسعه نيافته» معرفي مي کنند و يا در انتخابات سال 88 وقتي کانديداي مورد نظرشان در انتخابات شکست خورد فتنه گري کرده، دست به شورش خياباني زده و در جهت براندازي نظام تلاش کردند و اسناد و مدارک اين ماجرا نيز در دسترس است و انکار ناپذير.

    به گزارش راه دانا، حجت الاسلام احمد سالک کاشاني در واکنش به اظهارات اخير حسين مرعشي مبني بر اينکه مردم تهران را توسعه يافته سياسي اما مردم شهرستان ها را عقب مانده سياسي دانسته بود گفت: اين نوع سخن ها بيانگر ضعف بصيرت و بينش اين آقايان است.

    رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: وقتي اين تهمت را به مردم ما مي زنند که مردم شهرستان عقب مانده سياسي هستند، نشان دهنده اين است که خودشان مشکل دارند.

    وي با بيان اينکه اين آقايان نبايد مشکلات فکري و اعتقادي خود را به حساب مردم بياورند، اذعان داشت: اين نکته مهمي است که مردم کرمان به گزينه هاي مدنظر مرعشي راي نداده اند و اين موضوع تحليل دارد.

        
دهن کجي مردم به بي بي سي
    رسانه هاي بيگانه و برخي از رسانه هاي همسو با آنها و برخي از شخصيت ها که سابقه بداخلاقي هاي سياسي داشتند تمام توان خود را مصروف اين کردند تا بلکه بتوانند چينش مجلس خبرگان رهبري را نيز به هم بريزند اما نتايج انتخابات اين مجلس حاکي از انقلابي بودن اين مجلس است. بي بي سي از آغازين ساعات تبليغات مجلس خبرگان در تلاش بود تا کانديداهايي همچون آيت الله جنتي به اين مجلس راه نيابند ولي اين اتفاق نيفتاد.

    آيت الله سيداحمد خاتمي عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به نتايج انتخابات خبرگان و مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: بنده در رابطه با ترکيب خبرگان قاطعانه مي گويم که خبرگان دوره پنجم ارزشي تر از چهار دوره قبلي خبرگان است و معناي تفصيل اين موضوع اين است که تمام اين ادوار مجلس خبرگان ارزشي بوده اما اين دوره عليرغم ميل بدخواهان مجلس خبرگان ولايي تر شکل خواهد گرفت.

    وي ادامه داد: بنده قبل از انتخابات مي گفتم و الان نيز به ضرس قاطع مي گويم که ملت عزيز ما بدانند مجلس خبرگان ارزشي است؛ کساني ممکن است جنجال به پا کنند که خبرگان حزبي نيست من هم مي گويم خبرگان حزبي نيست اما جريان ارزش گرايي يک حزب و جناح نبوده بلکه يک جريان خالص و وفادار به انقلاب است.

    آيت الله خاتمي با بيان اينکه با ترکيبي که تاکنون اعلام شده اين وفاداري به انقلاب در ترکيب خبرگان ديده مي شود در عين حال يادآور شد: نيامدن آيت الله يزدي و آيت الله مصباح دو فقيه وارسته ولايي مايه تاسف است ولي آنچه که مايه سپاس از خداوند است اينکه خبرگاني که تقويت رهبري است، شکل گرفت.

    عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان کرد: با اين ترکيب مي گويم که بدخواهان از اينکه کمترين ضربه به عمود خيمه انقلاب يعني ولايت فقيه وارد کنند، ناکام هستند.

    حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نيز در اين خصوص اظهار کرد: راي بالايي که آيت الله علم الهدي در انتخابات مجلس خبرگان رهبري آورد اين پيام را دارد که علي رغم اينکه اصلاح طلبان با ارائه ليست سلبي شکافي ايجاد کرده بودند اما مردم با حضور خود نشان دادند که آيت الله علم الهدي را به عنوان يک فرد ولايتمدار قبول دارند و در حقيقت اين حضور مردم يک نه بزرگ به جريان اصلاحات است.

    پژمانفر ادامه داد: همانطور که مشاهده کرديم آيت الله علم الهدي ستادي براي انتخابات نداشتند و شيطنت هايي براي حضور وي انجام شد اما در نهايت مردم به هيچکدام از اين شيطنت ها اهميت نداده و ليست جامعتين را برگزيدند که اين امر نشان مي دهد مردم ما قدرشناس و متوجه جريان هاي سياسي هستند.

        
ناکامي دولت در چينش مجلس 
    موضوع ديگري که نيازمند بحث و بررسي است اين مطلب است که دولت تدبير و اميد که «اعتدال» را به عنوان يک گفتمان سراسري در کشور معرفي مي کرد و پس از ماجراي اجراي برجام بر فرض اين تخيل تصميم گيري مي کرد که مردم ديگر حامي بي چون و چراي گفتمان اعتدال خواهند بود، در چينش مجلس دچار مشکل شد.

    پيش از اين رئيس جمهوري در لابلاي صحبت هاي خود اعتراف کرده بود که مايل به ورود « معتدلين» به مجلس دهم است ولي خواست وي با اقبال عمومي مواجه نشد و به گفته کارشناسان پس از 28 سال، دولت يازدهم تنها دولتي است که مجلسي همسو با خود در اختيار ندارد و اين نشان از شکست اين گفتمان دارد چرا که دولت يازدهم نتوانست به مشکلاتي همچون بيکاري، تورم و دغدغه هاي معيشتي مردم پاسخ مناسبي بدهد و از برجام هم آبي براي مردم گرم نشد و افکار عمومي شاهد رونق توسعه در کشور نبود.

    به رغم تبليغات و آمد و رفت گروه هاي بازرگانان خارجي به کشور،برجام نتوانست وارد زندگي مردم بشود و مردم نتيجه اين مذاکرات را به صورت عملي در زندگي خود نديدند و نهايتاً همين موضوع باعث شد بعد از 28 سال براي اولين بار مجلسي شکل بگيرد که با دولت وقت خود همسو نيست.

    دليل اصلي شکست اصلاح طلبان در کل کشور در جريان انتخابات مجلس دهم نيز همين موضوع بود، به اين معنا که اين جناح سياسي همواره دعواهاي سياسي را نسبت به دغدغه هاي معيشتي مردم اولويت داده است.

    غلامرضا خواجه سروي عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي راي، اظهار داشت: وقتي به ترکيب مجلس آينده نگاه مي کنيم، ناکارآمدي غربي ها در رسيدن به اهدافشان را مشاهده مي کنيم.

    استاد علوم سياسي دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينکه از نظر طيف بندي، اکثريت مجلس از آنِ اصولگرايان است، گفت: اصولگراياني که امتحان خود را در مقابله با زورگويي هاي غرب و حمايت از محور مقاومت نشان داده اند.

    وي با اشاره به اينکه دولت نتوانسته در 2 سال و نيم گذشته کارآمدي لازم را از خود نشان دهد، گفت: کارآمدي دولت خصوصا در حل مشکلات اقتصادي زير سوال است. تنها گفتارهاي پرطمطراق درباره اقتصاد مقاومتي و وصل شدن بانک ها به سوئيفت نمي تواند مشکلات اين حوزه را رفع کند.

    خواجه سروي در پايان خاطرنشان کرد: دولت به خاطر ناکارآمدي اش در حوزه اقتصادي نتوانست مجلسي همسو با خود را تشکيل دهد و مردم با راي به وکيل المله ها اين واقعيت را نشان دادند.

    بايد به اصلاح طلبان يک نکته را گوشزد کرد که «چشمها را بايد شست، جور ديگر بايد ديد» چرا که همه کشور تهران نيست اما برخي سعي مي کنند پيروزي در تهران را به کل کشور تعميم دهند و طوري تلقين مي کنند که پيروز انتخابات هستند اما موفقيت اصلاح طلبان در تهران چيزي به وزن راي آنها يعني حدود 29درصد اضافه نمي کند، بنابراين، اين را نبايد يک پيروزي تلقي کرد بلکه بايد گفت اصلاح طلبان در تهران پيروز و در کشور شکست خوردند و اصول گرايان در تهران شکست و در کل کشور پيروز شدند.