نقدو بررسی " موقعيت بن بست !(يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان پنجشنبه 22 اسفند ماه سال 1387
"صغرا وکبری چیدن و گریز به صحرای کربلازدن و تکرارمبارزه تناقض آمیزبا آمریکا کردن تاراه فرار برای عدم پاسخ پاسدار شریعتمداری به تهدید افشاگرایانه ی پاسدار رضائی یافت شود."

طلبه ها و پاسدار های یاددشت روز نویس شده در ورق پاره ی کیهان که 30 سال است بااهرم و ابزار تبلیغاتی مبارزه با آمریکا یکه تازی می کنند ودر شعار نوشتاری خود همچون گفتار رهبران ومسئولان رژیم تروریستی آخوندی سر و سوزنی هم از این موضع مبارزه ی آمریکا ستیزی کوتاه نمی آیند. اما آن روی سکه در عمل شاهد می باشیم که اکنون بدون هیچگونه پاسخگوئی که این چگونه مبارزه کردن با آمریکا می باشد که هیئت سینمائی آمریکائی هالیوودی به ایران دعوت شده اند که بقول خود منتقدان مجوز ورود این هیئت سینمائی آمریکائی به ایران ، اینان ده ها فیلم ضد اسلامی و رژیم تروریستی ساخته اند که گفته می شود اکنون به ایران آمده اند تا سینما گران ر ژیم تروریستی آخوندی با داعیه در حال مبارزه با آمریکارا آموزش سینمائی دهند و تجربیات هالیودی خودشان را به ا ینان منتقل کنند .

عجیب تر اینکه در شرایطی که هنوز مخابره خبرهای جنگ و جدال منتقدان پیرامون دعوت این هیئت سینمائی آمریکائی از سوی حامیان دولت ادامه دارد که خبر ورود تیم کشتی آمریکا به ایران نیز مخابره شد ه است.

حال پرسش است که گذشته از ماهیت بسیار تناقض آمیز مبارزه با آمریکا در 30 سال گذشته که این مبارزه کردن مصرف داخلی داشته است . زیرا که هدف اصلی حذف مخالفان و دگرا اندیشان حتی رقبای دوم خردادی ها همچون خاتمی است.برای این که اینان همگی متهم به عامل و ستون پنجم و پیاده نظام و همکار دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی دشمن بوده و می باشند .

مسئله اصلی این است که چراهر گز گفته و توضیح داده نمی شود که چگونه اعمال و اقداماتی در منطقه در 30 سال گذشته موجب شد تا که پای آمریکا و حضور نظامی اش در منطقه باز شود تا جائیکه عراقی که خارج از خط کمر بند سبز نفتی آمریکا برای سالیان دراز بود ولی در نهایت اشغال نظامی شد ؟

مهمتر اینکه این چگونه دکان چند باب کرکره بالا زده ی مبارزه با آمریکا می باشد که از یک سو خمینی شیاد اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان در سال 58 را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامید و فتوا صادر کرد هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا فرود آورید . زیرا که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. تا ترجیح بند شعار های ضد امپریالیستی توده ای و فرزند ناخلفش اکثریتی های عاشق سینه ی چاک امام شیادان ضد امپریالیست شود. اما دتی بعد رفسنجانی بطور پنهانی به دیدار و ملاقات مک فارلین نماینده ی ویژه ریگان رئیس جمهوروقت آمریکا در تهران رفت تا کلت و کتاب و کیک در یافت کند . حتی رفسنجانی مهدی هاشمی برادر داماد منتظری را اعدام کردد که چرا در روزنامه النهار لبنانی خبر این دیدار پنهانی را فاش کرد .

همچنین رفسنجانی در خطبه ی نماز جمعه ی تهران خواهان ترور 5 غربی از جمله آمریکائی ها در برابر کشته شدن هر فلسطینی از سوی اسرائیل شد. از طرف دیگر در تهران بطور علنی اعتراف کرد که با بوش در اشغال نظامی افغانستان همکاری کرده است. همینطور پس از اشغال نظامی عراق خطبه ی ویتنامیزه کردن عراق برای نظامیان آمریکا در نماز جمعه ی تهران خواند ودر سفر اخیر خود به عراق نیز که پیش مقد مه ی تبلیغاتی رئیس دوباره شدن خبرگان رهبری اش بود خواهان اخراج فوری نیروی نظامی آمریکا و مجاهدین از عراق شد.

بد تر اینکه لوطی جماران برای اینکه مانع از حضوز نامزدان رقیب دوم خردادی ها به مجلس کمدی و دکوری و انتصابی هشتم شود . نظریه ی استصوابی دشمن شناسی و مخدودش نکردن مرز با دشمن را ارائه داد تا که بصورت گله ای � فله ای نامزدان دوم خردادی های مجلس هشتم از سوی شورای نگهبان آلت دست لوطی جماران رد صلاحیت شوند.

با این وجود بالاخره اکنون طلبه پاسدار یادداشت روز نویس بدون توجه به تناقضات آشکار ذکر شده ی فوق و بازگوئی نقش کلیدی رژیم تروریستی آخوندی در بستر سازی تهاجم نظامی آمریکا به افغانستان وعراق که در حقیقت تبدیل به دامی هم برای خود آمریکا تبدیل شد. برای اینکه بحران مالی و اقتصادی کنونی که گریبانگیر آمریکا شده که جهانی هم گشته است ناشی از پیآمدهای همین لشکرکشی نظامی به افغانستان و عراق می باشد که عامل اصلی مقدمه اش همین رژیم تروریستی آخوندی بود.برای این که اطلاعات ساختگی و دروغ پیرامون انباشت سلاح های کشتار جمعی و شیمیائی عراق تهیه و تنظیم کرد و زمینه ی تهاجم نظامی عراق را فراهم کرد. ولی اکنون طلبه پاسدار یادداشت روزنویس با پاک کردن صورت مسئله فاز موضع ضد آمریکائی روضه خوانی کرده و شیپور را از در گشادش نواخته وهمه کاسه کوزه را برسر آمریکا شکسته است تا اینکه بتواند با دفاع کردن از جنگ 22 روزه ی حماس دشمنی علیه آمریکا و اسرائیل و کنفرانس شرم الشیخ و باز سازی فلسطین ونوار غزه را نتیجه گیری کند.همینطور با تبلیغ کردن برای حماس و جنگ 22 روزه ی نوار غزه از بیداری مسلمانان منطقه بگوید که زیر هژمونی لوطی جماران رهبر ام القرای جهان اسلام در تهران می باشد.

بهر حال طلبه پاسدار یادداشت روز نویس اینهمه صغرا و کبرا چیده و گریز به صحرا کربلا زده است و مرثیه ضد آمریکائی و اسرائیلی خوانده و مداحی ونوحه گری محور جنگ پیروزمندانه ی 22 روزه نوار غزه از حماس کرده است تا که بتواند این چنین نتیجه گیری دلخواه خودش را بکند:

"در این میان عامل دیگری که به شدت منافع استراتژیک آمریکا و فرزندخوانده اش را به چالش کشانده، موقعیت ممتاز و پیشرفت مادی و معنوی ایران در سطح منطقه و حتی پاره ای از معادلات سیاسی در عرصه جهانی است. بطوریکه رسانه ها و روزنامه های خارجی -بخصوص آمریکایی- در تحلیل ها و گزارش های خود با صراحت و کراراً اعتراف می کنند که 1- ایران اکنون در موقعیتی قرار دارد که می تواند مشکلات منطقه را حل کند. 2- سیاست هویج و چماق آمریکا در قبال ایران شکست خورده است. 3- خاورمیانه دیگر حیاط خلوت آمریکا نیست. 4-زمان رهبری ایران در منطقه فرا رسیده است. 5- ایران قادر به پایان دادن برتری غربی ها در خاورمیانه است و 6- خاورمیانه جدید آنگونه که ایران می خواهد شکل گرفته است."

در خاتمه اینکه فراموش نشود مسیر یادداشت روز ورق پاره ی کیهان از سمت و سوی داخلی به سوی برون چرخیده است . زیرا که با دسته گلی که سربازجوحسین شریعتمداری در یادداشت روز هابه آب و درخبر ویژه آن را دنبال کرد .عجیب موجب گلابزدگی شده است. زیرا که وی باموضع پاسخ دندان شکن و تهدید افشا گرانه ی پاسدار محسن رضائی مواجه شده است که برای دور زدن از پاسخگوئی محتوای یادداشت روزتغییر کرده است. برای همین طلبه پاسدار یادداشت روز نویس مرثیه ی کهنه ی 8 سال دوران بوش را بدون بازگوئی نقش دخالت گری و صدور تروریسم و بنیادگرائی رژیم پدر خوانده ی تروریست جهانی علیهی بوش را گشوده و شکافته است . البته بدون آنکه اشاره به پیگیری اهداف هسته ای کند تا که به اوباما پیا م دهد یا اینکه تن به خواسته های رژیم تروریستی آخوندی دهد و دربست اهداف هسته ای ودسترسی به سلاح هسته ای را به پذیرد و با رژیم کنار آید. در غیر این صورت هیچ فرقی با بوش ندارد و از سوی رژیم تروریستی با همان مشکلاتی در منطقه مواجه خواهد شد که بوش در گیرش بود . از طرف دیگر هشدار و اخطار مشابه به رهبران کشور های عربی داده است و در دنباله با آه وفغان و افسوس از قطع رابطه ی دسیپلماتیک کشور مغرب، از دست پادشاه مغرب نالیده و آن را نتیجه ی فعالیت اختلاف افکنانه ی آمریکا میا ن کشور های اسلامی منطقه دانسته است. آنگاه از رئیس جمهور مستبد سودان دفاع کرده است و با حکم داگاه لاهه برای زیر پیگرد قرار دادن حسن عمر البشیر رئیس جمهور مستبد مذهبی سودان مخالفت کرده است . زیرا که نگران سرنوشت مشابه در آینده برای سران و مسئولین رژیم بربر منش و تاریک اندیش و نا مشروع و جنگ افروز تروریستی آخوندی می باشد. در نهایت اینکه مجدداً بر دشمنی با آمریکا و اسرائیل و قدرت نمائی کاذب رژیم تروریستی آخوندی در منطقه ی خاور میانه تأکید کرده و با روند مذاکرات صلح در این منطقه دشمنی ورزیده است .

هوشنگ - بهداد
پنجشنبه 22 اسفند ماه سال 1387