نقد و بررسی " در آستانه طلوعى ديگر (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان چهار شنبه 28 اسفند مه سال 1387
"نوید دستآوردهای سال نوآوری و شکوفائی اقتصادی 78 به عنوان کار های بزرگ و درخشان هم پیام تبریک نو روزیست. هم تکرار مشابه اش برای سال آینده ی نا معلوم داده شده است"

فضا آنگونه است که سرباز بد نا م و گمنام امام زمانی و اطلاعاتی مجبور شده است تا که بدون نام ونشان و امضاء ، گزاش ننگین نامه سال 78 به عنوان آزمایش بزرگ و پیروزی های درخشان ارائه دهد و با این تجربه و تکرار مشابه آن به استقبال سال 88 رفته است.

البته قلم بر دست بطور دربست فراموش کرده است تا که یاد آوری کند سالی که با پیام نوروزی سال نوآوری و شکوفئی اقتصادی لوطی جماران در سفر نوروزی خود در مشهد به مردم ایران شروع شد .یکی از سخت و ننگین ترین سال طول عمر حاکمیت رژیم ضد بشری بوده است . آنگونه که گذشته از رشد تورم و گرانی و فقر و بیکاری ادامه دار، در ادامه ی اختلافات و رقابت ای درونی ناشی ازجنگ قدرت و ثروت بشکلی اوج گرفت که پاسدار گماشته احمدی نژاد در فروردین ماه در قم خبر از مبارزه با مافیائی آزادی خبر داد و نام پاسدار محسن رضائی به اتهام مسئول مافیای اقتصادی سیگار خارجی اشاره کرد و گفت که این پاسدار میلیارد دلار از طریق ورود و توزیع سیگار قاچاق خارجی به کشور بر جیب زده است .

سپس در ار دیبهشت ماه در دانشگاه همدان از سوی عباس پالیز دار اسامی تعداد 44 دانه درشت ها و مفسدان اقتصادی و دزدان بیت المال اعلام و رسوا ومعرفی شدند . ولی به جای پیگیری اسامی متهمان که همگی وصل به لوطی جماران می باشند دستگاه تبعیض و بی عدالتی و آلوده به فساد قوه ی قضا ئیه وارد صحه شد و بازجو وشکنجه گر و قاتل خانم زهرا کاظمی سعید مرتضوی زمین خوار حکم باز داشت افشاگر عباس پالیز دار را صادر کرد تا برای اینکه کار بزرگ و درخشان دیگری طبق ادعای یادداشت روز نویس وارونه گو ثابت شود . سعید مرتضوی قاتل تعداد 29 نگون بخت و دست پرورش یافتگان رژیم تروریستی و نا مشروع و ضد بشری آخوندی را در یک روز در زندان اوین بر دار کشید تا معنی عین حقوق بشر بودن را برای منتقدان جهانی مدافع حقوق بشر به اثبات برساند که چگونه می باشد؟

البته طرح قبرستانی کردن دانشگاه ها که مکمل پادگانی کردن شان می باشد به عنوان بخشی دیگر از اقدامات کار های بزرگ و درخشان درسال 78 به پیش برده شده است.

همچنین تلاش گسترده برای ممانعت و اخلال گری از تصویب توافقنامه ی امنیتی میان دولت عراق با آمریکا که با سرشماری ورق پاره ی کیهان 86% مردم عراق مخالف تصویب این توافقنامه ی امنیتی هستند . ولی این توافقنامه از سوی کابینه و پارلمان عراق تصویب شد و منجر به شکست بخشی دیگر از کار نامه ی عملکرد کار های بزرگ و درخشان سال 87 بود که پیآمد ش شکست انتخابات شورای استانی عراق را در دنبال داشت و در نهایت شکست پیروزی در خشان تکمیل شد.

آنگاه برای جبران این شکست طراحی جنگ 22 روزه نوار غزه شروع شد که از طریق ترغیب و تحریک و تشویق جهاد اسلامی فلسطین و حماس به پرتاب موشک به خاک اسرائیل شروع شد که در دنباله تهدیدهای رهبران کشورهای عربی به خصوص حسنی مبارک رئیس جمهور مصر را در بر داشت که از سوی سپاه پاسدران وکفن پوش کردن بسیجیان برنامه ریزی شد که هرروز در خیابان ها و جلوی سفارتخانه ها و دفاتر کشور های غربی و عربی فریاد مرگ با تعیین جایزه میلیون دلاری ترور و کشتن سر داده می شد. البته نتیجه این اقدامات کار های بزرگ و درخشان منجر به انزوای بیشتر رژیم تروریستی آخوندی آنگونه شد که نه در اجلاس های منطقه ای دعوت نشد ، بلکه عامل محرک جنگ و تنش و اختلاف میان فلسطینیان ووحدت کشورهای عربی و دشمن مذاکرات صلح شناخته و مقصر و مقصر ومتهم شد و نتیجه ی این اعمال تهدید آمیز و مداخله قطع رابطه دیپلماتیک دولت مراکش می باشد. اکنون نیز تقاضای عدم دعوت پاسدار احمدی نژاد به اجلاس قطر از سوی برخی از کشورهای عربی شده است.

امابرخی دیگر از کار های بزرگ و درخشان سال 87 ادامه ی روند رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی و فقر و بیکاری در جامعه است . آنگونه که نرخ تعیین شده ی دستمزد حداقل فقر کمتر از 4 برابر نرخ دستمزد رقم 85 هزار تومان خط مرز فقر می باشد .

از سوی دیگر با کاهش بهای نفت بودجه ی سال آینده با کسری بزرگ و رو به افزایش روبرو می باشد . بدتر اینک دیوان محاسبات 2000 خطا و اختلاف در بودجه ی سال آینده را تشخییص داده و گزارش کرده است.

مهمتر اینکه دامنه ی اختلاف میان دو نهاد ارتجاعی دولت و مجلس نهم آنگونه بالا زده شده است که رئیس مجلس کمدی و دکوری و انتصابی پاسدار علی لاریجانی نه اینکه اخطار پاسدار گماشته احمدی نژاد به مجلس را وارد ندانسته ، بلکه آن را عاری از وجاهت قانونی اقدام دولت علیه مجلس دانسته است.

بعلاوه از کارهای بزرگ و درخشان سال 78 در بستر رشد تضاد و اختلاافات ناشی از رقابت ریاست جمهوری دوره ی دهم میان باندهای خودی و رقیب طوری بالا زده است که خاتمی که در چند یادداشت روز سربازجو حسین شریعتمداری تهدید به ترور و متهم به همکاری با آمریکا و صهیونیست بین الملل شد که چرا نامزد ریاست جمهوری شده است. پس برای اینکه به کارنامه کار بزرگ و در خشان سال 78 افزوده شود مجبور به انصراف شد . اما چون در بیانیه ی انصراف خود به تغییر اشاره کرده است. حال متهم به همنوائی با اوباما و همصدائی با بوش نیز شده است . زیرا که اینان هم از تغییر صحبت کردند.

بنابراین یادداشت روز نویس بدون اشاره به نمونه کار های بزرگ و درخشان انجام شده در سال جاری که در پایانش هستیم، خبر از تحولات سیاسی مهم در سال آینده کرده و تأکید نموده است که این تحولات قابل پیش بینی نمی باشند. البته که نمی شود جنگ 22 روزه ضمیمه و چاشنی جنگ 33 روزه شده از قلم انداخته شود و به شکست اسرائیل اشاره نشود و در نهایت به مشکل و معضل آمریکا در منطقه منتهی نگرد و جزو رخداد های بین المللی محسوب نشود و در ادامه به انتخابات آمریکا و رئیس جمهور شدن اوباما و تغییر وی منجر نشود و در پایان برای خالی نبودن عریضه اشاره به موضوع اصلی یعنی جنگ گرگ های هار پیرامون نمایش خیمه شب بازی ریاست جمهوری دوره ی دهم نشود و از روی ناچاری و در ماندگی این کار های بزرگ و درخشان چاشنی تبریک عید نشود.

بهر حال همانگونه که در ابتدای یادداشت روز جز گنده و کلی گوئی کردن اشاره به هیچیک از کارهای بزرگ ودرخشان سال 87 نشده است . زیرا ادعای مطرح شده آنقدر دروغ ووارونه می باشد که مدعی شرمنده و خجالت زده نام و نشان هم ندارد. برای همین در پایان یادداشت رو نویس هم به جز اینکه نامی از مردم ایران ببرد و بگوید که مردم ایران اکنون دارای چه وضعیتی قرار دارند و چگونه می بایست جشن و هفت مراسم نو روزی خود را بر پا دارند ؟ ولی همینطور کیلوئی و از روی اجبار اینگونه تبریک نوروزی داده و خواهان همه با نظام مدل خمینی شیاد شده است :

"کیهان حلول سال جدید را به تمامی مردم بزرگوار و شریف ایران عزیز و مخصوصاً خوانندگان گرامی تبریک می گوید. امید آنکه هماره با هم باشیم و در بستر اسلام و انقلاب، خدمتگزار بمانیم."

در خاتمه اینکه در سال 87 در روند پیگیری شکست های بزرگ ودرخشان نامیده شده که آن روی سکه ی نعمت الهی بودن جنگ خانمان بر انداز 8 ساله ی ایران و عراق می باشد. در طول سال 78 تهاجم و توطئه های همه جانبه علیه ی دانشجویان آزادیخواه و معترض و فعالان سیاسی و مطبوعاتی و به خصوص جوانان ناراضی و خشمگین در داخل کشور سر به نیستکردن زندانیان سیاسی دنبال شده است و به موازات اینگونه دسیسه و توطئه ها بطور گسترده ی علیه ی مجاهدین اپوزیسیون اصلی و سازمان یافته در برون مرز نیز دنبال و اجرا شده است که از عراق تا اروپا و آمریکا را در بر می گیرد . بطوریکه با فراخواندن زوری نخست و زیر عراق المالکی و هیئت همراه و موفق الربیعی مشاور امنیت عراق و سپس جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق به تهران و دیدار و ملاقات کردن شان با لوطی جماران و سایر مسئولان رژیم تروریستی آخوندی و پدر خوانده ی تروریست جهانی تا که پیام اصلی خروج مجاهدین و نیروهای نظامی از عراق را دریافت کنند . اکنون نیز از سوی موفق الربیعی مشاور امنیت دولت عراق با تهاجم و یورش به ساختمان محل اقامت زنان مجاهد در اشرف از طریق نظامیان عراقی دنبال می شود که با شیوه برخورد وحشیانه ی غیر انسانی اعمال می شود که گذشته از ننگی تاریخی بر پیشانی حاکمان تهران می باشد و جنایت جنگی محسوب می شود، همچنین پیگیری مقدمه سازی مکمل سند تاریخی فراموش ناشدنی جنایت علیه ی بشریت قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان خونین سال 67 می باشد. ضمن اینکه ضعف و زبونیی و استیصال حاکمان تهران علیه ی مجاهدین به نمایش گذاشته شده است که چگونه سازمانی که ادعای نابودن و فروپاشی و عدم مشروعیت و پایگاه مردمی اش در ایران می شده است . اما اکنون آنگونه تبدیل به کابوس وحشت وترس حاکمان جنایتکار بر ایران شده است که می بایست آویزان به موفق الربیعی عضو سابق سپاه بدر شوند.

بهرحال فرا رسیدن بهار و سال نو بر همه عاشقان ایران زمین و آزادیخواهان و مدافعان حقوق بشر و عدالت طلبان که خواهان آزادی و دمکراسی برای مردم ایران و برچیدن شریط حاکم کنونی بر ایران می باشند مبارک و گرامی باد.
هوشنگ - بهداد
چهار شنبه 28 اسفند مه سال 1387