نقد و بررسی " وحدت به عمل نياز دارد" روزنامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 26 اسفند ماه سال 1387
اعتراف برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، چونکه چهره ها تغییر نکرده ودر آن افراد جوان وحرف تازه وجود ندارد، فقط تبدیل به هزینه بهدر دادن شده است:

هرگز فراموش نشده است که خمینی شیاد و عوامفریب بری اینکه تضمینی برای حکومت ننگین وضد بشری اش وجود داشه باشد . گذشته از پیگیری سیاست سرکوبگری و حاکم نمودن خفقان داخلی و جنگ افروزی کردن مکمل این سیاست از صدور انقلاب گفت که منظور و هدف صدور تروریسم و بنیاد گرائی به برون مرز بود .سپس سیاست دخالت گری در امور داخلی سایر کشورها هم به این سیاست اضافه شد . همچنین از سوی دیگر یک سری نان وجیره خوار برون مرزی هم برای تقویت پیشبرنده اهداف خود دست و پا کرد . زیرا که بطریق برگزاري كنفرانس وحدت اسلامي سالیانه دنبال در تهران می شود که اکنون بیست و دومین این کنفرانس در تهران برگزار شد که تلاشی مذبوحانه برای خروج از انزوای منطقه ای می باشد . اما آنقدر برپائی این کنفرانس نمایشی وبی هویت و تشریفاتی و دکوری شده است که صدای اعتراضی ملای سر مقاله نویس ورق پاره ی جمهور اسلامی بلند شده و اعتراف کرده است که در برپائی اينگونه کنفرانس ها دو نكته اساسي وجود دارد که می بایست مورد ملاحظه و دقت قرار گيرند تا اينگونه نمایش های تشریفاتی و یا گردهمائي ها به نتيجه مطلوب يا چيزي نزديك به مطلوب آن برسد.سپس وی پیرامون نکته اول گفته است که تركيب افرادي كه براي حضور در اینگونه خیمه شب بازی های تدارکاتی و گردهمائي های وحدت اسلامی دعوت مي شوند بايد متنوع و همواره درحال تغيير باشد. ولی تأکید کرده اگر چنانچه به فيلم ها و عكس هاي برجاي مانده از نتایج این گردهمائي ها در سالهاي گذشته نگاهي انداخته شود . آنگاه به وضوح مشخص می شود که حاضران دعوت شده از اول تاكنون تغيير نكرده اند و ركورد دار حضور در اين گردهمائي ها می باشند و افزوده تنها تفاوتی که حاصل شده است فقط چهره ها ی افراد مفت خور و جیرره خوار شرکت کننده در این کنفرانس ها نسبت به سالهاي تغییر کرده است . زیرا که در سال های اول کنفرانس اینان با موهاي سياه و قيافه هاي جوان در اين اجلاس ها حضور مي يافتند اما اكنون پیر و فرتوت با موهاي سفيد و چهره هاي سالخورده شده اند . یعنی علناً اعتراف کرده است که نه هزینه ی زیاد سالیانه ی این گرد همآئی های تشریفاتی بهدر رفته ا ست .، بلکه آنقدر رژیم تروریستی آخوندی به انزوا کشیده و منفور شده است که دستگاه تبلیغات باج دادن های کلان موفق به یافتن وجذب چهره های جدید در میان کشور های اسلامی نشده است.
جالب است که ملای سر مقاله نویس در دنباله خطاب به مجریان برنامه ریز و دست اندکاران ان کنفرانش گفته است که می بایست تعارف را كنارگذاشت وبه اين واقعيت اعتراف کرد كه شركت كنندگان فقط درصورتي كه حرف هاي تازه اي برای گفتن داشته باشند باید حضورشان مغتنم شمرده شود آنهم به شرط اینکه با اهداف تعیین شده ی گردهمائي مطابقت داشته باشد . در غیر اینصورت تكيه كردن بر عناوين و مسئوليت ها و ساير اموري كه با محتوا ارتباطي ندارد نه اینکه اهداف مورد نظر اين قبيل گردهمائي ها را تامين نمي كند، بلکه موجب بهدر رفتن هزینه ی سنگین اینگونه مراسم می شود که از بودجه ی بیت المال و کیسه ی مردم ایران علیه ی خدشان می رود .

بالاخره اینکه ملای سرمقاله نویس به دست اندركاران توصیه کرده و گفته است که بايد جرات و جسارت داشته باشند و تلاش کنند تاکه افراد جوان و جديدي را كه صاحب حرف هاي تازه می باشند و نه فسیل هائی که همچون آخوند های متحجر حوزه ی علمیه ی قم باشند که برروی زمین نسیه راه می روند و آفتاب بر لب بام می باشند که حال حرکت کردن هم ندارند تا چه رسد به اینکه دارای تحرک و حرف تازه ونو باشند.

مهمتر اینکه ملای سرمقاله نویس محور نكته دوم گفته است . آیا آنچه در اين گردهمائي ها مطرح یا گفته مي شود زمین ی اقدام و به عملي شدنش وجود دارد ؟آيا از ميزان تاثير آنچه گفته و نوشته مي شود ارزيابي دقيقي کسب شده است ؟ آيا اين گردهمائي ها به همان اندازه كه از صرف وقت بودجه امكانات و ساير اموري كه مستلزم برگزاري اش مي شود مي توان انتظار بازده و كارائي داشت ؟ خلاصه اینکه ملای سر مقاله نویس از دست اندر کاران پرسش کرده است که آيا جائي وجود دارد كه براي به دست آوردن پاسخ اين سئوال های مطرح شده، اقداماتي مبتني بر شيوه هاي علمي شده باشد که بتوان به اطلاعات دقيق در اين زمينه رجوع کرد؟
بدتر اینکه ملای سرمقاله نویس باز هم بیشتر افشا کرده و ماهیت حامیان پاسدار گماشته احمدی نژاد را به نمایش گذاشته است . زیرا که گفته است جريان ها وافراد و حتي قدرت هائي براي خنثي كردن تلاش هائي كه براي وحدت امت اسلامي صورت مي گيرد دست اندركار هستند كه بودجه ها و امكانات زيادي در اختيار دارند و با پيگيري هاي شديد مشغول كارشكني و مانع تراشي مي باشند. آنگاه توصیه کرده است که براي مقابله با اين جريان هاي خطرناك فقط يك راه وجود دارد و آنهم اينست كه حرف هاي تازه اي براي وحدت وجود داشته شد . همینطور تلاش قابل قبولي هم براي عملي ساختن اين حرف تازه بایدانجام شود.

در خاتمه اینکه ملای سرمقاله با آویزان شدن به خمینی شیاد و از وحدت دروغین و اسلامی وی گفتن یعنی همه با جانشین خمینی شیاد لوطی جماران شدن زیرا که رهبر ام القرای جهان اسلام می باشد که اینگونه باج ها داده می شود و کنفرانس و گرد همآئی های تشریفاتی و نمایشی اسلامی در تهران بر گزار می شود تا که این رهبریت ام القرای جهان اسلامی لوطی جماران جا بی افتد . ولی چون بی هویت و یکنواخت و ماشینی شده است که قادر به جذب نیروی جوان با حرف تازه ونو نمی باشد. بنابراین بر ضد خودش تبدیل شده است. به خصوص اینکه رژیم بربر منش و تاریک اندیش پدر خوانده ی تروریست جهانی در منطقه ی خاورمیانه ایزوله شده است و پس از قطع رابطه ی دیپلماتیک مغرب اکنون کشورهای عربی به قطر هشدار داده اند در صورت دعوت از پاسدار گماشته احمدی نژاد در این اجلاس شرکت نه خواهند کرد . اما عجیب است که بازهم لوطی جماران بر سر منبر می رود و مشغول هذیان گوئی می باشد و از موضع ضعف و فرار به جلو همچنان داعیه ی رهبریت ام القرای جهان اسلام را دارد.
هوشنگ - بهداد
دوشنبه 26 اسفند ماه سال 1387