نقد و بررسی " اهداف اجلاس رياض (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان شنبه 24 اسفند ماه سال 1387
" از موضع انزوا و وحشت و ضعف، بد گوئی وتهدید کردن مصر و اردن و عربستان تا که سوریه از رژیم تروریستی آخوندی نبرد و به اینان نپیوندد"

پاسدار غیر ایرانی که مختصص نقش دخالت گر در امور داخلی کشورهای همجوار و منطقه به خصوص کشورهای عربی است؛ اکنون بر حسب مأموریت محول شده به وی وارد صحنه شده است تابا وارونه گوئی و آسمان و ریسمان بافی و پاک کردن صورت مسئله؛ انزوای منطقه ای و جهانی رژیم تروریستی آخوندی را دور بزند. به خصوص پس از رو شدن نقش مستقیم در بحران جنگ افروزی 22 روزه ی نوار غزه که موجب عیان شدن کامل دستان خونین لوطی جماران و سپاه پاسداران در این جنگ افروزی نوار غزه شد . آنگونه که ساف باضافه رهبران کشور های عربی رژیم تروریستی آخوندی را از مداخله گری و ایجاد تفرقه در امور داخلی فلسطین منع کردند . به ویژه اینکه اجلاس شرم الشیخ که برای باز سازی فلسطین و نوار غزه تشکیل شد که با موضع افشا گرانه ای که وزیر امور خارجه عربستان اتخاذ کرد. بیشتر موجب تیرگی رابطه میان دو کشور شد . سپس با قطع رابطه ی دیپلماتیک با دولت مغرب پیرامون حمایت از کشور بحرین بر ضریب انزاوی رژیم تروریستی آخوندی افزوده شد .

اکنون نیز اجلاس ریاض که تلاش برای ایجاد رابطه ی دمشق با فاسطین و همکاری در کنار عربستان در لبنان و با تشویق فاصه گیری از حاکمان تهران شده است . موجب بر افروختگی سر دمداران رژیم تروریستی آخوندی شده است. بهمین دلیل پاسداریادداشت روز نویس غیر ایرانی وارد میدان شده است تا که علیه ی عربستان سعودی لغز خوانی کند و از موضع فرار به جلو وضعف قدرت نمائی کند و از شکست قطعی عربستان ومصر و اسرائیل در جنگ 22 روزه ی نوار غزه یاد کند و با پیروزی ساختگی حماس در این جنگ 22 روزه نوار غزه مانور دهدتا شاید توانسته باشد با ضرب سیلی صورت سرخ کرده باشد.

فراموش نشود که تنها هم پیمان کشور عربی رژیم تروریستی آخوندی در میان کشور های عربی فقط سوریه می باشد که با باج دان هان کلان از جمله امتیازات نفتی سران رژیم تروریستی آخوندی توانسته است این هم پیمانی سوریه را حفظ کند. زیرا که برای اهداف صدور تروریسم و بنیاد گرائی و سیاست دخالت گری در کشور های همجوار و منطقه به این هم پیمانی با سوریه بسیار نیاز داشته است. پس تخریب و آسیب پذیری این هم پیمانی می تواند عواقب خسارت بار با ضربات سنگین سیاسی و تا کتیکی و استرا تژیکی در بر داشته باشد . زیرا که موجب ضربات سنگین دخالت گری و حضور و اقدامات تروریستی در عراق و لبنان و نوار غزه و حتی در ترکیه خواهد شد .

بنابراین ی دلیل نیست که پاسدار یادداشت روز نویس این موضوع را شکافته و از نشست اقتصادی عربی در کویت گفته که چگونه عربستان بر رفع اختلاف میان کشورهای عربی انگشت گذاشت. البته پاسدار یادداشت روز نویس افزوده از سوی بشار اسد این پیشنهاد عربستان رد شد. سپس ادامه داده که این موضوع در ریاض دنبال شده است و از موضع انتقادی به نقش فعال رئیس جمهور مصر حسنی مبارک در کنار عبدالله پادشاه اردن با همکار یعربستان اشاره کرده است. آنگاه به عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب پرداخته که وی نیز راهی دمشق شده و افزوده که قرار است تا دهم فروردین ماه سال آینده اجلاس سران عرب در پایتخت قطر برگزار شود.

بالاخره از بررسی این روند حرکات پاسدار یادداشت روز نویس نتیجه گیری کرده است خط مشترک ریاض و قاهره و امان از وحشت مقاوت اسلامی یا در حقیقت حزب الله لبنان وحماس می باشد که زائده های رژیم تروریستی آخوندی در خاور میانه می باشند. البته درادامه به مشکل آمریکا واسرائیل از این مشکل مقاومت اسلامی نیز یاد کرده است و افزوده که مشکل اساسی سوریه است که از این گردونه بدور است . چونکه جز هم پیمان رژیم تروریستی آخوندی می باشد.

ناگفته نماند که تازگی ها سوریه وساطت آمریکا برای مذاکره با اسرائیل را پذیرفته است . آنگونه که دولت نهم را مجبور کرده است تا تلاش کند.رئیس جمهور ترکیه عبدالله گل را محلل طرفین کند .همچنین تیم کشتی و هیئت سینمائی هالیوودی به ایران دعوت کند و رحیم مشائی مشاور پاسدار احمدی نژاد به کانادا سفر کند و از آنجا پیام رابطه و مذاکره با آمریکا بدهد . البته اینگونه تلاش های مذبوحانه نمودن وپیشنهاد و دعوت هائی که می شود که امروز از سوی ملای سرمقاله نویس روز نامه ی جمهوری اسلامی به این تلاش گران ایجاد رابطه با آمریکا اخطار کرده است که می بایست تابع نکته نظرات لوطی جماران باشند و پای خودشان را از چارچوب مسئولیت خودشان فرا تر نگذارند. زیرا که از عدم رابطه با آمریکا رژیم تروریستی آخوندی تا حال ضرر دیده است . ولی اینگونه موضع گیری ها به نفع پاسدار مأمور یادداشت روز نویس نمی باشد تا که به اینان نیز اشاره ای گذرا و سطحی کند.

در خاتمه اینکه پاسدار یادداشت روز نویس غیر ایرانی ضمن مانور دادن با جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان و 22 روزه ی نوار غزه با اسرائیل و تهدید وتأکید کردن که مشابه اینگونه جنگ افروزی ها با عنوان مقاومت اسلامی بازهم اتفاق خواهد افتاد؛ زیرا که سرنخ در بیت جماران و سپاه پاسداران می باشد که اکنون مخاطبین یادداشت روز نویس در درجه ی اول سوریه است تا که هم از رژیم تروریستی آخوندی فاصله نگیرد و متقابلاً بسوی مصر و اردن وعربستان ساف نرود . مهمتر اینکه با اسرائیل بر سر باز پس گیری بلندی های جولان وارد مذاکره نشود . زیرا که گفته اسرائیل اگر بلندی های جولان را باز پس دهد سریع فرو می پاشد . از طرف دیگر پیام های تهدید آمیز به رهبران کشور های عربی داده است که مخالف سیاست توسعه طلبی رژیم تروریستی آخوندی در منطقه هستند . همچنین این پاسدار یادداشت روز نویس تحلیل داده است که اسرائیل بدلیل شکست در جنگ نوار غزه ثابت کرد که نمی تواند بجنگد. پس تر جیح می دهد خواست خودش را از طریق سیاسی دنبال کند و نتیجه گرفته است که اسرائیل در موضع ضعف قرار دارد و جرأت برروی مذاکره کردن با جولان بدلیل فرو پاشی خود ندارد . ضمن اینکه گفته است بشار اسد جوان است ولی مسائل را خوب می فهمد. یعنی اینکه به بشار اسد پیام داده است که پای مذاکره بر سر جولان با اسرائیل نرود . چون همه ی وحشت رژیم تروریستی آخوندی از روند مذاکرات صلح خاورمیانه است . بهمین دلیل لوطی جماران در خطبه عید فطر سال گذشته بطورآشکارا اعلام و تهدید کرد که دشمن روند مذاکرات صلح خاومیانه و بر گزاری کنفرانس صلح آنا پولیس در آمریکا می باشد و حتی تهدید کرد که اگر چنانچه رهبران کشور های عربی در این کنفرانس شرکت کنند در کشور های خودشان با مشکل نا آرامی و اغتشاش مواجه خواهند شد. بنابراین اکنون که رژیم تروریستی آخوندی در اوج تضاد و بحران های درونی وبحران هسته ای و ا نزوای بیرونی قرار دارد . مشخص است که هرگونه تلاش و اجلاس منطقه ای که پیشنهاد دهندگان مذاکرت صلح و عدم جنگ وتنش و بحران سازی در منطقه دنبال شود بمنزله ی طناب دار رژیم تروریستی آخوندی می باشد که باید با همه ابزار و دستگاه های تبلیغاتی و تهدیدات نظامی وارد کازار علیه ی این تلاش ها شود و دست به تهدید و تخریب و قدرت نمائی از موضع ضعف و در ماندگی و انزوا شدگی کشورهای همجوار و منطقه زده شود.
هوشنگ � بهداد
شنبه 24 اسفند ماه سال 1387