رای دادن خاتمی گام اول از یک سلسله گام های مثبت و اصلاح کننده خیانت های گذشته وی خواهد بود....
وقتی گفته وتأکیدمی شد که رژیم قرون وسطایی وضد بشری ملوک الطوایفی نا متعارف است و هیچگونه تجانسی با دنیای امروز ندارد .چون دین را ابزار قدرت وثروت وسرکوب وسانسور تفکر واندیشه کرده است و پاسخ مطالبات اقتصادی  مردم ومنتقدان را با آویزان شدن به احادیث 1400 سال پیش می دهد که نه اصلاح وتغییر پذیر نیست ، بلکه دم از اصلاح طلبی درون آن زدن بی مورد و بی معنی است . ولی پیروان سابق امام خمینی شیاد خوش باورانه چون چشم بقدرت دوخته بودند اصرار بر اصلاح طلبی خود واصلاح شدن رژیم ضدبشری و قون وسطایی از درون  می کردند . البته بدلایلی  که نیاز برای  کردن تنور نمایش خیمه شب ریاست جمهوری  هفتم بود اینان به بازی گرفته شدند . اما بدلیل تنفر بیش از حدی که نسبت به رفسنجانی مکار وسید علی خائنه ای وجود داشت . بخشی از مردم که از سوی رسانه های فارسی زبان بی بی سی ورادیو صدای آمریکا تحریک وتشویق شده بودند در دوم خرداد 76 به خاتمی  خندان رأی دادند تا دهان کجی به حریفان خاتمی کرده باشند  در اصل نه گفتن  به رفسنجانی مکار و علی خائنه ای وحامیانش بود.تا  خاتمی دو دوره رئیس جمهور شود وحامیانش از جمله مصطفی تاج زاده وهم سازمانی ها وهم حزب مشارکتی شان  در بازار مکاره ششم تأکید کنند که فضا هر گز به شرایط قبل از دوم خرداد 76 بر نمی گردد . عجیب است آنگونه مست ناشی از غرور وقدرت شده بودند که  اینجا را نخوانده بودند که باید  مطفی تاج زاده در کنار  بهزاد نبوی  و محسن آرمین  ومحسن امین زاده معاون پیشین وزارت بد نام اطلاعات و بخش اقیانوسیه وزارت ترور وجاسوسی امور خارجه  و سایر رفقای شان در زندان باشند . همچنین  برای اثبات اصلاح نا پذیر رژیم ضد بشری وقرون وسطایی خاتمی بیلان 4 ساله ی اول عملکرد دولت مدعی اصلاح طلبش  را هر 9 روزیک بحران اعلام کرد . سپس برای تبلیغات ریاست جمهوری دور دوم  یعنی 10 سال پیش در کرمان اعتراف کرد ما مسئولان از میان همه قول های داده شده فقط توانسته ایم فقر را منصفانه  میان مردم توزیع کنیم . در نهایت پس از 8 سال اذعان کرد که نقش ومسئولیتی بیش ا ز تدارکاتچی نداشته است .البته بی ربط هم  نگفت چون حضور بقدرت رسیدن پاسدار گماشته احمدی نژاد وپاسداران را تدارک دید که نتیجه آن شرایط کنونی شده است که وی مجبور شده است با پشت پا زدن به یارانش موسوی وکروبی واز ترس به سرنوشت اینان دچار شدن به اتفاق اخوی علی خاتمی در حوزه ی دماند حضور یافت ورأی دهد تاخاک بر چشمان تحریم کنندگان به پاشد .به ویژه ی آنانی که پس از کودتای 22 خرداد 88 وارد خیابان ها شدند وبرای پیگیری وپرسش آرای شان که کجا رفته و به حساب کی ریخته شده است که مورد تهاجم وحشیانه ی ضد بشری نیروهای سروبگر واقع شدند .البته که ناراضیان معترض فریاد مرگ بر دیکتاتور وخائنه ای واصل ولایت سر دادند .ولی از سوی حاکمان متهم به گول خوردگان فتنه گر شدند . اما خاتمی با نمک پاشی برروی داغ و زخم مدران وپدران داغدار و سوگ وارا اعضای جان باختگان تظاهرات های ضد حکومتی  88 و89 به خصوص همگامی با  جنایتکاران بازداشتگاه کهریزک لبیک گویی به علی خائنه ای وپاسداران کودتا گر کرد و رأی داد .تا هم بعنوان مرغ عزا وعروسی وچوب دو سر طلا در راستای اهداف مشخص علیه ی یاران ومنقدان وناراضیان ومخالفان مورد استفاده قرار گیرد. از جمله مهدی محمدی  است که  عضو حزب الله وقلم زن وهمکار یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان می باشد که در مورد رای دادن خاتمی  گفته است   خاتمی گام اول از یک سلسله گام های مثبت و اصلاح کننده خیانت های گذشته اش را بر داشته  است و افزوده  اگر این رأی دادن  نقطه آغاز یک روند باشد و نتیجه آن مرزبندی قاطع با فتنه و تلاش برای جبران گذشته خود باشد که  از 1376 تا کنون بوده  و تأکید کرده است که کار بسیار سختی است چون باید ارتباطات خارجی اش را قطع نماید.  اگر اینگونه عمل کند - می توان گفت این رای  دادنش با ارزش است. اما اگر بنا باشد بازهم  همان مواضع گذشته را تکرار کند .این ر أی  دادن وی هیچ ارزشی ندارد . همچنانکه  که  تاثیر رأی دادن و ندادن خاتمی بر سرنوشت اصلاحات دوم خردادی یکی است. البته پاسدار  حمیدرضا مقدم‌فر رئیس سابق خبر گزاری دروغ پرداز فارس و ٬ معاون فرهنگی  گزمکان کودتاگر سپاه پاسداران است . همسو با مهدی محمدی مشابه همین موضع را اتخاذ کرده است . حال سئوال است آیا این رژیم فاشیستی مذهبی و تروریستی وکودتایی اصلاح پذیر است؟ آیا ادعای طلبی درون این رژیم کردن معنی ومفهومی دارد؟ بالاخره اینکه آیا بایدد ر شوی فرمایشی خیمه شب بازی های تقلباتی وانتصاباتی اش شرکت کرد، یا نه تحریم کرد وموازی آن تلاش ومبارزه برای تغییرات دمکراتیک در ایران نمود؟
مهدی محمدی: اگر رای خاتمی نقطه آغاز یک روند جبران گذشته نباشد بی ارزش است.خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت تحولات آینده معلوم خواهد کرد معنای حقیقی رای دادن محمد خاتمی در انتخابات 12 اسفند چه بوده است.  15 اسفند 90
مهدی محمدی در گفت وگو با فارس درباره تحلیل علت حضور خاتمی در انتخابات مجلس نهم گفت: اجمالا می توان گفت دو عامل جدی در این امر دخیل بوده است. اول اینکه مشاهده حضور گسترده مردم در انتخابات –که البته خاتمی قبل از انتخابات هم آن را پیش بینی کرده بود- باعث شد، هزینه عدم مشارکت خیلی بالا برود و لذا خاتمی تصمیم به رای دادن گرفت و دوم اینکه خاتمی حس می کرد اگر در این انتخابات شرکت نکند برچسب تحریم برای همیشه روی پیشانی او خواهد ماند و تمامی فرصت های سیاسی در آینده نه فقط از او بلکه از تمام جبهه اصلاحات سلب می شود.محمدی سپس گفت: اگر بخواهیم خیلی خوش بین باشیم اینطور می شود گفت که  خاتمی تلاش می کند اصلاحات را از فتنه سبز تفکیک کند ولی این اقدام را بسیار کند و با انجام رفتارهایی تردید آمیز و در مواردی غیر صادقانه انجام می دهد.وی همچنین در پاسخ به این سوال که این رفتار خاتمی چقدر صادقانه بوده گفت: اساسی ترین مسئله اکنون این است که ببینیم رای دادن خاتمی گام اول از یک سلسله گام های مثبت و اصلاح کننده خیانت های گذشته وی خواهد بود یا نه. اگر این رای نقطه آغاز یک روند باشد که نتیجه آن مرزبندی قاطع خاتمی با فتنه و تلاش برای جبران گذشته خود از 1376 به این سو باشد –که البته کار بسیار سختی است و از جمله در گرو قطع ارتباطات خارجی اوست- می توان گفت این رای با ارزش است اما اگر بنا باشد بعد از این هم خاتمی همان مواضع گذشته را تکرار کند این رای هیچ ارزشی ندارد و تاثیر رای دادن و ندادن خاتمی بر سرنوشت اصبلاحخات دوم خردادی یکی است.
تفسیر سپاه پاسداران از شرکت خاتمی در انتخابات. 
دیگربان : حمیدرضا مقدم‌فر٬ معاون فرهنگی سپاه از شرکت محمد خاتمی٬ رئیس جمهوری سابق ایران در رای‌گیری نهمین دوره انتخابات مجلس با عنوان تلاش وی برای «نجات از قید فتنه‌گری» یاد کردآقای مقدم‌فر روز یکشنبه (۱۴ اسفند) به «باشگاه خبرنگاران جوان» گفته خاتمی «به خاطر اینکه مفتضح نشود» در انتخابات شرکت کرداین مقام سپاه افزوده حضور محمد خاتمی در پای صندوق رای تصمیمی «شخصی» بوده استشرکت رئیس جمهوری سابق ایران در رای‌گیری روز ۱۲ اسفند بازتاب‌های گسترده‌ای میان محافظه‌کاران٬ اصلاح‌طلبان و تحریم‌کنندگان انتخابات مجلس نهم داشته است.