گزیده خبرهای 11 فروردین 91- قسمت-2
28 کشته و زخمي در واژگوني اتوبوس ايراني در ترکيه
برخلاف ادعای پوچ و وارونه فرمانده ی نیروی انتظامی که  مدعی شده ضریب آمار تصادفات جاده ها وتلفات نوروزی نسبت به سال قبل  کاهش داشته است .ولی برای حفظ جایگاه بی رقیب اول جهانی مرگ ومیر جاده ها  ادامه ی آن به برون مرز هم صادر شده  است . چون پس از پاره کردن یک مسافر ایرانی از سوی سگ های ولگرد ترکیه اکنون این تصادف 28 کشته ومجروح ناشی از واژگونی یک دستگاه اتوبوس ایرانی در ترکیه گزارش شده است .
در اثر واژگون شدن يک دستگاه اتوبوس مسافربري ايران در شرق ترکيه 4 مسافر کشته و 24 تن زخمي شدند.به گزارش واحد مرکزي خبر از آنکارا، سخنگوي کنسولگري جمهوري اسلامي ايران در ارضروم گفت: اين اتوبوس که از استانبول راهي ايران بود، به علت لغزندگي جاده در منطقه ننه خاتون از جاده ارضروم – پارسينلر از جاده منحرف و سپس واژگون شد.وي افزود: هم اکنون مجروحان اين سانحه در حال اعزام به بيمارستانهاي منطقه هستند.
جوانان كُرد سوريه در كردستان عراق آموزش نظامى مى بينند.
این اقدام مشابه اقدام اعزام سپاه قدس وحزب الله لبنان همراه با اعزام شیعیان مسلح حامی مقتدا صدر به سوریه وملحق شدن شان به ارتش سوریه وسرکوب وکشتار مردم معترض وناراضی سوریه می باشد.
 العربيه. نت : صدها نفر از جوانان كُرد سوريه، در يك پايگاه نظامى "حزب دموكرات كردستان عراق" دوره هاى آموزش نظامى خود را شروع كرده اند، تا با سقوط ناگهانى رژيم دمشق، منطقه ى خود را از خلأ امنيتى و انتظامى نجات دهند. "نيروى دفاع" وابسته به "حزب دموكرات كردستان عراق" به رهبرى مسعود بارزانى رئيس اقليم كردستان عراق به آموزش نظامى كُردهاى سورى پرداخته است و اين كار را با رازدارى كامل در پايگاهى واقع در جنوب اربيل (مركز اقليم) انجام مى دهد كه پيش از اين تحت تصرف نيروهاى كره ى جنوبى از ائتلاف بين المللى بوده استدر اين آموزش و تمرينات نظامى آن گونه كه "خبر24.نت" در روز پنجشنبه 29 مارس 2012 گزارش داده است،330 تن از جوانان پرشور كُرد سورى از پنج شش روز پيش شركت كرده اند و اميدوارند كه از قربانى شدن خود و مردمشان در كشتارهاى نيروهاى اسد يا توطئه هاى بعدى جلوگيرى كننداين افراد در زمان آموزش كه گفته مى شود با تصميم عاليترين مقامات حزب دموكرات كردستان آغاز شده است، حق ندارند از پايگاه خارج شوند يا با كسى تماس بگيرند. فرد يا افرادى كه به بهانه و روش خاصى توانسته اند امكان تماس بگيرند به "خبر24.نت" گفته اند كه طى ماههاى اخير سربازان و جوانان كُرد سورى زيادى همراه با فعالان سياسى از مرز سوريه گذشته و وارد خاك كردستان عراق شده اند.
پناهندگان سوری در ترکيه از تجاوز سربازان اسد به زنان خبر می دهند
خوب مگر توان زمانی که ارتش سوریه از حضور سپاه قدس وحزب الله لبنان در سرکوب مردم معترض وناراضی سوریه استفاده می کند .در شرایطی که روز به روز اوضاع بشار اسد جنایتکار خونریز بحرانی تر می شود وبه سقوط نزدیک تر می گردد می توان  غیر از اینگونه اعمال ضد بشری توقع داشت؟
صدای آمریکا : ترکيه شاهد ورود موج جديدی از پناهندگان سوری به آن کشور است. شدت گرفتن درگيری ها بين دولت سوريه و مخالفان رژيم بشار اسد در استان اِدلب موجب شده تا گروه های بيشتری از مردم به سوی مرزهای ترکيه سرازير شوند. دولت ترکيه نيز دو اردوگاه جديد برای پناهندگانی که تازه از راه می رسند راه اندازی کرده است.مردم شهرهای جنگ زده سوريه خانه و کاشانه خود را در پی آينده ای نامعلوم ترک و با هر وسيله ممکن به سوی مرزهای ترکيه حرکت می کنند. مقام های ترک نيز نهايت تلاش خود را بکار می برند تا کارخانجات تنباکوی شهر مرزی اصلاحيه را به محل زندگی موقت پناهندگان تبديل کنند.بنا به تخمينها تنها در هفته گذشته هزار نفر پس از عبور از خط مرزی وارد ترکيه شده اند. اردوگاه ديگری نيز در منطقه جنوبی تر مرزی در حال ساخته شدن است. اين اردوگاه قرار است پذيرای گروه های جديد مردم علاوه بر ۱۷۰۰ نفری باشد که از پيش به ترکيه رسيده اند.يک زن پناهنده سوری می گويد: من از شهر جسرالشغور آمده ام، سربازهای اسد به خانه های ما حمله کردند مردم را در خواب کشتند و به زنان تجاوز کردند، اگر از خانه خارج شوی هر چيزی ممکن است برايت اتفاق بيفتد.
ریزش مجدد تونل متروی اصفهان!
گفته می شود سالی که نکوست از بهارش پیداست ماستی که ترش است از تغارش پیداست . وقتی که موقع ساخت متروی اصفهان دو برابر دچار ریزش شده است .مشخص است که پس از ساخت دارای چه وضعیتی می باشد؟
مهر : گویی ماجرای ریزش‌های پیاپی در مسیر تونل متروی اصفهان تمامی ندارد و بار دیگر در مسیر تونل متروی این شهر، ریزش جدیدی رخ داد!به گزارش خبرنگار مهر، طبق گفته شاهدان حوالی ساعت 6 عصر روز گذشته در خیابان چهارباغ بالای اصفهان و نزدیک چهارراه نظر، به ناگاه آسفالت وسط خیابان متورم شده و شروع به بالا آمدن می‌کند.طی ساعاتی آسفالت وسط خیابان ترک خورده و نزدیک به نیم متر بالا می‌آید، سپس از ترک‌های ایجاد شده، مخلوطی از آب و گل کف‌آلود فوران می‌کند و حفره‌ای به مساحت تقریبی 20 مترمربع میان خیابان به وجود می‌آید.شاهدان با تلفن به آتش‌نشانی موارد را به اطلاع رسانده و اکیپ‌هایی از نیروهای امدادی در محل حاضر شده پس از بستن راه پرتردد چهارباغ بالا - که از شاهرگ‌های عبور و مرور مسافران نوروزی است - شهرداری اصفهان اقدام به پر کردن مترو می‌کند.لازم به ذکر است در مسیر تونل‌های شرقی و غربی متروی اصفهان بارها و بارها فرو نشست و یا ریزش‌هایی رخ داده که دو فرونشست سال گذشته در مقابل سی و سه پل بسیار خبرساز شده بود. این فرونشست‌ها پس از انحراف اول دستگاه حفار متروی اصفهان (تی.بی.ام) رخ داده بود.با وجود تمامی این فرونشست‌ها در مسیر مترو مسئولان شهری مصمم هستند که مسیر شرقی – غربی متروی اصفهان را نیز از زیر میدان نقش جهان و برخی بناهای تاریخی این شهر عبور دهند!تاکنون این انتخاب در مسیر مترو با مقاومت اهالی رسانه و نخبگان میراث فرهنگی کشور روبه‌رو بوده است و باید دید آیا خط شرقی – غربی متروی اصفهان هم به سرنوشت خط شمالی – جنوبی دچار می شود.در حال حاضر حفره ایجاد شده توسط مسئولان قطار شهری با سیمان، خاک و سنگ پر شده و بر روی آن 6 ورق فولادی ضخیم انداخته شده است.
شهر آبادان که زمانی 28 سینما داشت حالا تنها یک سینمای فعال دارد.
وقتی با انقلاب ضد فرهنگی دانشگاه ها به خاک وخون کشیده وبرای 3 سال تعطیل شد . از سوی د یگر وقتی زندان دانشگاه ودانشگاه مسجد شده است .چرا آتش زنندگان سینما رکس آبادان که بقدرت رسیده اند با ماهیت ضد هنر ودشمن هنرمند وفرهیختگان جامعه تلاش برای بستن سینما ها نکنند چون صنعت پر رونق مداحی جایش را گرفته است
.خبر آنلاین : می‌گویند عمر سینما در آبادان به اندازه عمر پالایشگاه نفت (1287) است. در این شهر پیش از ساخت سالن سینما، در سالن‌های متفرقه با قراردادن پروژکتر برای مردم فیلم پخش می‌شد. آبادان در سال‌های دور با داشتن 28 سینما (سینماهای شرکت نفت، سینماهای عمومی و همچنین سینماهای ارامنه، هندی‌ها و دیگر اقوام) پس از تهران (با داشتن 39 سینما) و بالاتر از شیراز و اصفهان بیشترین تعداد سینما را در ایران داشت.پس از جنگ تحمیلی و ویرانی بخش‌هایی از شهر بسیاری از سینماها از بین رفتند و امروز تنها یک سینما، سینما «نفت» (تاج سابق) در آبادان فعال است، شهری که زمانی به «شهر سینماها» معروف بود، امروز سینما ندارد.
اظهار نگرانی لاریجانی از روند تعطیلی واحدهای تولیدی
رئیس بازار مکاره ی تشریفاتی آلت دست  چون از موضع ضعف مقابل دولت و تصویب لایحه  حذف یارانه های دولتی  موجب بستر ساز رشد تورم وگرانی وفقر و بیکاری  وعمیق تر شد ن شکاف طبقاتی شده است . از سوی دیگر با اجرای فتوای حکومتی علی خائنه ای مانع از استیضاح وزیر اقتصاد شد .اکنون با پاک کردن صورت مسأله  دست به  سفید کردن پرونده زده است .
ایلنا : رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت بانک‌ها برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی شد. به گزارش ایلنابه نقل از ستاد نماز جمعه این شهر، امام جمعه آمل در حاشیه سفر نوروزی رئیس مجلس شورای اسلامی به استان مازندران به همراه نماینده مردم آمل، شهردار دابودشت و مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه آمل با علی لاریجانی دیدار و گفتگو کردند. وی اظهار کرد: برای واحدهای تولیدی پشتوانه‌ای بانکی در نظر گرفته شود تا تولید داخلی رشد کرده و مانع تعطیلی این صنایع شود.