گزیده خبرهای 12 فروردین 91. قسمت -2
گزارش‌گران بدون مرز : لغو مجوز فعالیت خبرنگاران رویترز در ایران را محکوم می‌کنیم
برای رژیم ضد بشری وقرون وسطایی  قانون ستیز که کارنامه ی ننگین رتبه ی اول جهانی محکومیت نقض مستمر حقوق بشر دارد . همچنین از نظر جمعیت مقامل ا ول جهانی اعدام را به خود اختصاص داده است . همچنین مفتخر به  قصاب  بودن مطبوعات در جهان می باشد . اینگونه محکوم کردن مشکل گشا نیست. چونکه جنبه ی تشریفاتی ونه اجرایی را دارد و تضمین بازدارنده و مانع از سیاست سرکوب و سانسور وتفتش عقاید درا یران نمی شود.
پاریس، ١١ فروردین ١٣٩١-  گزارش‌گران بدون مرز، سخت‌گیری جمهوری اسلامی علیه رسانه‌های خارجی حاضر در ایران را محکوم می‌کند. در تاریخ ١٠ فروردین ١٣٩١ مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت خبرنگاران خبرگزاری رویترز را به بهانه انتشار گزارشی با "عنوان غلط" لغو کردند. « این تعرض تازه به حق اطلاع‌رسانی نشان داد که مقامات جمهوری اسلامی ایران از هر وسیله‌ای برای ممنوع کردن حضور گزارش‌گران خارجی در ایران استفاده می‌کنند. رژیم تمامی خروجی‌های اطلاع‌‌رسانی به سوی خارج از کشور را نیز کنترل می‌کند. گزارش‌گران خارجی نیز همچون همکاران‌شان در داخل ایران تحت کنترل و فشار و ممنوعیت برای اطلاع‌رسانی از "موضوع‌های حساس" هستندبه تازه‌گی ویدئویی از سوی خبرگزاری رویترز با عنوان " هزاران زن نینجا برای آدم کشی آموزش می‌بینند" انتشار یافت. که گزارشی بود از یک باشگاه ورزش رزمی "نين جوتسو" برای زنان در تهران. با آنکه استفان ادلر  سردبیر ارشد رویترز، بی‌درنگ اشتباه خبرگزاری  را در عنوان گذاری این گزارش پذیرفت و اعلام کرد که " بررسی داخلی برای پیدا کردن علت این خطا و تدوین موازین لازم برای پیشگیری اینگونه موارد در آینده در حال انجام است."  اما ١٠ فروردین، مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به دفتر رویترز در تهران اطلاع داده‌اند، که خبرنگاران این خبرگزاری باید پروانه کار خود را به این وزارتخانه باز پس دهند.یک روز پیش از این تصمیم، پرس تی وی شبکه انگلیسی زبان جمهوری اسلامی، اعلام کرده بود که بانوان رشته رزمی "نين جوتسو" حاضر در گزارش از خبرگزاری رویترز شکایت کرده‌اند.از دوسال پیش روادید و یا پروانه کار تعداد زیادی از گزارش‌گران جهانی حاضر در ایران تمدید نشده است و اینگونه برخی از آنها مجبور به ترک کشور شده‌اند، از این میان می‌توان به  خبرنگاران خبرگزاری فرانسه، بی بی سی و یا روزنامه‌نگار روزنامه‌ی آل پایس، اشاره کرد.در آخرین رده‌بندی آزادی مطبوعات در جهان، سازمان گزارش‌گران بدون مرز، که در دی ماه ١٣٩٠ منتشر شد جمهوری اسلامی ایران در میان ١٧٩ کشور در مرتبه‌ی ١٧٥ قرار گرفته است.
دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر گلستان:تعداد مسافران ورودی به گلستان از مرز 5 میلیون نفر گذشت.خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان گفت: میزان ورود مسافران و گردشگران به استان از زمان آغاز به کار ستاد دایمی تسهیلات سفر استان تا امروز از مرز پنج میلیون نفر گذشت.
ارائه ی آمار به سبک آمار دهی خبر گزاری وزارت بد نام اطلاعات مهر که  قبل از برگزاری نمایش خیمه شب بازی نمایشی وفرمایشی 12 اسفند 90  گزارش داد که واجدیین شرایط رأی دهندگان استان ایلام تعداد 373 هزار نفر می باشد . اما با کمالت عجب .پس از نمایش خیمه شب بازی فرمایشی 12 اسفند آرای ریخته شده توی جعبه های مارگیری این استان را 380 هزار رأی اعلام کرد . اکنون نیز بیش از 21 میلیون نفر سفر مسافران نوروزی قم اعلام شد . سپس رقم 12 میلیون مسافران نوروزی  به استان مازندران  اعلام شد . اکنون رقم 5 میلیون مسافر نوروزی استان گلستان اعلام شده که در مجموع 38 میلیون مسافران نوروزی 3 استان اعلام شده است که اگر چنانچه آمار استان های خراسان   به خصوص شهر مشهد  وفارس واصفهان وگیلان هم افزوده شود .می بایست خیلی بیش از جمعیت کل کشور شود که جزو مسافران نوروزی بوده اند.به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: جمع کل ورودی مسافر به استان تا امروز پنج میلیون و 217 هزار و 553 نفر است که به نسبت مدت مشابه در سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.وی تصریح کرد: از این تعداد سه میلیون و 975 هزار و 675 نفر با وسیله نقلیه شخصی و یک میلیون و 230 هزار و 361 نفر با وسیله نقلیه عمومی وارد استان شدهاند.عباسی ادامه داد: همچنین از تعداد مسافران ورودی به استان چهار هزار و 525 نفر هوایی و شش هزار و 992 نفر از طریق راه آهن وارد استان شدهاند.دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان اضافه کرد: در پایانه مرزی اینچهبرون 44 نفر ایرانی و یک هزار و 826 نفر خارجی وارد و 31 نفر ایرانی و یک هزار و 838 نفر خارجی، خارج شدهاند.عباسی تصریح کرد: از مبدا نوکنده دو میلیون و 200 هزار و 86 نفر، مبدا تنگراه دو میلیون و 179 هزار و 590 نفر و از خوش ییلاق 837 هزار و 877 نفر وارد استان شدهاند.
سرپرست مدیریت بحران خراسان شمالی:سیل خسارات جدی در خراسان شمالی بر جای گذاشت.خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: جاری شدن سیل در این استان خسارات زیادی بر جای گذاشت و سبب تلف شدن 80 راس گوسفند در جاجرم شد.
خوبست که از چند روز جلوتر بر اساس پیش بینی هوا شناسی و بارندگی وجاری شدن سیل اخطار داده شده بود که اکنون این چنین خسارات بر جای گذاشته است . اگر چنانچه اخطار داده نمی شد . مشخص نبود که چه میزان خسارات وتلفات بهمراه داشت؟
محمد آروین لحظاتی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: بارش باران‌های عصر روز جمعه در خراسان شمالی سبب جاری شدن سیل شد و خسارات جدی به اراضی کشاورزی جاده زد و سبب تخریب پل در مناطق روستایی استان شد.وی گفت: به خاطر شدت بارندگی دست کم ارتباط سه روستای بجنورد و جاجرم قطع شد که با تلاش راهداران پس از تلاش چند ساعته این راه‌ها باز شدند.سرپرست مدیریت بحران خراسان شمالی افزود: جاری شدن سیل علاوه بر تخریب دو پل روستایی سبب آب‌گرفتگی منازل در برخی روستاهای صندل آباد،‌ بازخانه و‌ رشوانلو از توابع بجنورد و روستای قلی و حصار حسینی از توابع بخش شوقان جاجرم شد.به گفته آروین بر اثر این سیل دست کم 80 راس گوسفند در روستای حصار حسینی جاجرم تلف شدند.وی ادامه داد: گزارش‌های مربوط به میزان خسارت ناشی از جاری شدن سیل در استان توسط روسای شورای بحران شهرستان‌ها در حال بررسی است.بارش باران که عصر جمعه آغاز شده بود، حدود 3 ساعت به طور متناوب ادامه داشت و سبب جاری شدن سیل در بیشتر رودخانه‌های حوالی بجنورد شد.بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس که در محل حضور داشت سیل در اکثر رودخانه‌های بجنورد جاری و بر اثر طغیان رودخانه‌ها در برخی مسیرها از جمله محور بجنورد به بابا امان خسارات جدی به اراضی کشاورزی مسیر وارد شده است.
ده ها نفر دستگیر و روانه زندان های صهیونیستی شدند.یک کشته و 340 زخمی در راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس در اراضی اشغالی.خبرگزاری فارس: در راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس در اراضی اشغالی 1948، کرانه باختری و نوار غزه یک نفر کشته و 340 نفر زخمی و ده ها نفر نیز دستگیر و روانه زندان های صهیونیستی شدند.
حاکمان ایران وپاسداران کودتا گر به خصوص سپاه قدس با تحریک وترغیب وبسیج حزب الله لبنان وسنگر حمایت تاکتیکی از فلسطین  بدر و دیوار  می زنند تا هر طوری شده زمینه شروع یک جنگ دیگر حماس با اسراییل برپا شود به امید آنکه روزنه یا فرصتی برای عبور از بحران هسته ای وانزوای منطقه ای وجهانی برای شان به وجود آید. 
به گزارش خبرنگار فارس، علاوه بر لبنان در بسیاری از مناطق دنیا راهپیمایی جهانی الی بیت المقدس برگزار شد که در برخی از آنها از جمله نوار غزه منجر به شهادت و زخمی شدن افرادی شد.بنابر این گزارش، در معبر قلندیا در قدس هشتاد نفر زخمی شدند و پنج نفر در شرق خان یونس در شهر عبسان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.این در حالی بود که زخمی های درگیری فلسطینیان با اسرائیلی ها در قدس به پنجاه تن که تعدادی از آنها در باب عامود و ورودی های مسجد الاقصی زخمی شدند و اسرائیلی ها ده ها نفر از معترضان در قدس و مناطق دیگر را دستگیر کرده اند که از جمله آنها «حاتم عبدالقادر» مسئول پرونده قدس در حرکت فتح دستگیر شد.همچنین در دیگر اراضی اشغالی از جمله در حرم ابراهیمی و شهر الخلیل درگیری میان معترضان و اشغالگران رخ داد و در یکی از این درگیری ها دکتر مصطفی برغوثی از رهبران فتح در اثر اصابت گلوله گاز به سرش زخمی شد.همچنین ده ها مجروح در اثر استشمام گاز سمی به بیمارستان رام الله منتقل شدنداین در حالی بود که تعدادی از راهپیمایان در بیت لحم در کرانه باختری و در منطقه ایرز، در ابوسلیمه و در شمال نوار غزه در اثر اصابت گلوله صهیونیست‌ها زخمی شدند.در همین حال در پایان راهپیمایی روز گذشته منابع پزشکی و هلال احمرفلسطین اعلام کردند که حداقل 340 نفر مجروح جهت مداوا به درمانگاه های این منطقه آورده شده بودند که حال شش نفر از انها وخیم گزارش شده است.محمد عیاد مشاور رسانه ای رئیس هلال احمر فلسطین گفت: از میان انها 249 نفر که بخاطر تیراندازی یا گازهای سمی در درگیری های معبر قلندیا مجروح شده بودند مداوا شدند.وی امار زخمی های بیت لحم را 38 نفر اعلام کرد و افزود: در این میان 9 نیروی هلال احمر نیز زخمی شدند و 3 امبولانس به دلیل حملات اشغالگران از کار افتادند!.همچنین «محمود محمد زقوت» جوان 20 ساله فلسطینی در مواجهه با اشغالگران صهیونیست در شمال نوار غزه به شهادت رسیدخشونت صهیونیست ها در حالی در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه و مناطق اشغالی 1948 از جمله شهر قدس رخ می داد که وزیر دولت صهیونیستی در بازدید از معبر قلندیا گفت: یک تئاتر فلسطینی در حال اجراست و ارتش بر اوضاع مسلط است.