گزیده خبر های 1 فروردین – 91
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه: محاصره اقتصادی مردم را نگران کرده است
آن موقع که ادعا می شد که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل  بی ارزش و ورق پاره ای بیش نیستند و  تأکید می شد آنقدر قطعنامه تصویب وصادر کنید تا قطعنامه دان تان پاره شود. چون سیاست دفاع بی کم وکاست از اهداف هسته ای بهر بها و تحریمی بود . اما اکنون ولی وقیح در نماز جمعه تهران  ااعتراف می کند که تحریم های اقتصادی  می درد آور وفلج کننده  ست . حال جانشین  نماینده اش در ارگان فاشیستی کودتا گر پاسدار اذعان کرده که تحریم ها اوضاع را نگران کننده  نموده است . بهر حال حکومتی که از مردم نه جدا که علیه شان اقدام می کند  . از سوی دیگز بعنوان ابزاری از مردم استفاده می کند وهم  دروغ به اینان می گوید چون نا محرم می باشند ودانستن حق شان نیست.  اما  از نیابت این مرده  ادعا می شود شعارشان این است که انرژی هسته ای حق مسلم ماست . بنابراین می باست عاقبت این سیاست عوامفریبی وشیادی وفریبکاری منتهی به اعتراف نگرانی مردم از محاصره اقتصاد یشود و ولی وقیح هرساله محورش پیام نوروزی دهد .
دیگربان  : عبدالله حاجی صادقی٬ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گزارش‌ها در خصوص نگرانی‌های مردم از آثار تحریم‌های بین‌المللی را تائید و از آن‌ها به خاطر «تحمل» این فشار‌ها سپاسگزاری کرد.آقای حاجی صادقی در گفتگو با سایت «مرکز خبر حوزه» گفته جمهوری اسلامی در نیمه دوم سال ۱۳۹۰ با «بسیاری از مشکلات» مواجه شد که «موجب تورم و نگرانی فکری و خاطر مردم» شد.وی از نابسامانی‌های بازار سکه و ارز و تحریم‌های بین‌المللی بانک مرکزی به عنوان مشکلاتی یاد کرده که منجر به بروز مشکلاتی در ایران شده است.جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه به صراحت گفته «تحریم اقتصادی بر مردم فشار» آورده و جمهوری اسلامی فراز و نشیب‌هایی در مسائل اقتصادی داشته است.حاجی صادقی افزوده است: «محاصره‌ های اقتصادی نمی‌تواند عزیزان ما {مردم} را از ما بگیردآمریکا و غرب طی شش سال گذشته تحریم‌های گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی وضع کرده‌اند که از آثار و نتایج آن گزارشی رسمی منتشر نشده است.مقام‌های جمهوری اسلامی با ادامه دادن به برنامه هسته‌ای خود می‌گویند تحریم‌های آمریکا و غرب بی‌تاثیر بوده و آن‌ها را در راهی که انتخاب کرده‌اند٬ مصمم‌تر کرده است.این در حالی است که محمود بهمنی٬ رئیس کل بانک مرکزی ۳۰ آذر ماه امسال گفته بود: «باید جامعه را به نحوی اداره کنیم که بتوانیم دو سال خود را حفظ کنیم٬ گویا در شعب ابی‌طالب گرفتار شده‌ایممحسن رضایی نیز چهارم بهمن ماه از آغاز علنی «جنگ اقتصادی» آمریکا و ایران خبر داده و به مقام‌های جمهوری اسلامی توصیه کرده بود برای پیروزی در این جنگ باید مردم را به صحنه بیاورند
آفریقای جنوبی در باره‌ی اتهام رشوه‌دهی یکی از شرکت‌هایش به ایران تحقیق نمی‌کند
معلوم است اگر پیگیری کند نان دانی باج گیری اش ناشی از سیاست چوب حراج زدن  برمنابع و ذخایر کشور از سوی حاکمان ایران قطع می گردد.
آفریقای جنوبی می‌گوید در باره‌ی گزارشهایی که یک شرکت تلفن همراه این کشور را متهم به رشوه دادن به مقام‌های ایرانی کرده، تحقیق نخواهد کرد.به گزارش رادیو فردا، شرکت ام‌تی‌ان (MTN)، که مقر آن در آفریقای جنوبی ست، متهم شده است که برای دریافت مجوز فعالیت در ایران به مقام‌های دو کشور رشوه داده است تا آفریقای جنوبی در نشست هفت سال پیش آژانس انرژی اتمی از جمهوری اسلامی پشتیبانی کند.وزیر خارجه‌ی آفریقای جنوبی در نامه‌ای به پارلمان این کشور نوشته است که ضرورتی برای انجام تحقیق در باره‌ی این شایعات نمی‌بیند.اتهام رشوه‌دهی شرکت MTN را شرکت تُرک سِل مطرح کرده و گفته است شکایتش را از طریق دادگاه‌های آمریکا دنبال خواهد کرد.۴۹ درصد از سهام شرکت ایرانسل متعلق به شرکت ام‌تی‌ان است
. انفجار در ایروان/ مجروحیت چند ایرانی
این انفجار ادامه ی انفجارات تروریستی در  گرجستان و هند وتایلند و سوریه و سلسه انفجارات انفجاری و تروریستی در  عراق و ترور افراد  در فرانسه می باشد که سرنخ آن به کشور بانکدار تروریست جهانی بر می گردد.
مقام های ارمنستان از وقوع انفجاری در این کشور خبر دادند که در میان مجروحان آن، چند ایرانی دیده می شود.به گزارش مهر به نقل از رسانه های ارمنستان، مقامات ارمنستان می گویند: انفجار نارنجک در باشگاهی شبانه در ایروان پایتخت این کشور ۱۰ مجروح برجای گذاشت که ۹ نفر از آنها ایرانی هستند.بر اساس این گزارشها، انفجار در دقایق نخست امروز سه شنبه و در یک کلوپ شبانه اتفاق افتاد، اما منابع امنیتی هنوز نام فرد مهاجم و انگیزه وی را اعلام نکرده اند.این روزها ارمنستان یکی از کشورهایی است که ایرانی ها برای سپری کردن تعطیلات نوروزی به آنجا مسافرت می کنند.قیمت های مناسب هتل ها و کیفیت بالای خدمات از جمله دلایلی است که ایرانی ها آنها را دلیل انتخاب خود برای سفر به این کشور برای گذران تعطیلات عنوان کرده اند."ادریس توهین" یکی از آژانس داران در ایروان میزان مسافرات امسال ایرانی ها به ارمنستان را نسبت به پارسال کمتر عنوان کرده است.
وقوع 2 انفجار در شهر مقدس کربلا.خبرگزاری فارس: طی انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهر مقدس کربلا دست کم 23 نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند..
 
همان دستان و سیاستی که پس از اشغال نظامی عراق یکه تاز شده وعراق را حیاط خلوت وناامن وبی ثبات وباتلاق کرده اند و اکنون همین سیاست را در سوریه دنبال می کنند ودست به اقدامات وانفجارات تروریستی می زنند .مرتکب اینگونه جنایات در عراق می شوند .زیرا که پاسخ به علی دباغ سخنگوی دولت عراق است  که چرا به حاکمان ایران هشدار داد که اجازه نمی دهد هواپیماهای حامل سلاح از ایران از آسمان عراق وارد سوریه شوند. یا اینکه گفته می شود که دعوت نامه برای رییس جمهور پاسدار احمدی نژاد فرستاده نشده است تا که در اجلاس کشور های اتحادیه عرب در بغداد شرکت کند؟
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس"، در ‌آستانه برگزاری نشست اتحادیه عرب در عراق، دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهر کربلا منفجر شد.خبرگزاری آسوشیتدپرس شمار اولیه کشته‌ها در کربلا را 23 نفر اعلام کرده است و پیش بینی می‌شود شمار کشته‌ها افزایش یابد.یکی از مقامات عراقی اعلام کرد یکی از خودروهای بمب‌گذاری شده در کربلا در منطقه‌ای شلوغ که مردم در حال خرید بودند منفجر شد که در این انفجار دست کم 10 نفر کشته و 20 نفر مجروح شدند.از سوی دیگر منابع پلیس عراق اعلام کردند انفجار چند خودرو و بمب کنار جاده‌ای در شهر‌های مختلف این کشور تاکنون جان 10 نفر را گرفته و شمار زیادی را زخمی کرده است.بنابراین گزارش، بیشترین آمار تلفات مربوط به شهر کرکوک در شمال عراق است که انفجار یک خودرو در نزدیکی مقر فرماندهی پلیس 7 نفر را کشته و 30 نفر را زخمی کرد.همچنین یک خودروی پارک‌شده در پارکینگ ساختمان پلیس کرکوک و یک بمب کنارجاده‌ای تعبیه شده در خیابان منتهی به این ساختمان نیز لحظاتی پس از انفجار نخست، منفجر شد.نشست اتحادیه عرب روزهای پایانی ماه مارس در بغداد برگزار خواهد شد؛ در این حال این نشست به منزله آغاز کار دولت عراق در منطقه پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور است و ایجاد امنیت در عراق در زمان پذیرایی از مقامات کشورهای همسایه برای دولت این کشور بسیار مهم است.
مدیر کل بین‌الملل و راهبردی امور زیارتی سازمان حج و زیارت خبر دادشهادت 5 ایرانی در اثر انفجار تروریستی در کربلای معلی خبرگزاری فارس: مدیر کل بین‌الملل و راهبردی امور زیارتی سازمان حج و زیارت از شهادت پنج زائر ایرانی در اثر انفجار تروریستی در کربلای معلی خبر داد.
این خبر هم مکمل خبر قبلی می باشد . به خصوص اینکه تعداد  کشته ومجروج شدگان این اقدام تروریستی ایرانی هستند . البته برای حاکمان که ایران سابقه سر به نیست کردن احمد خمینی و سعید امامی را دارد . همیشه از اینگونه اقدامات تروریستی برون مرزی همچون قتل های زنجیره اس بهره برداری ها کرده وچند قبضه خورده است..
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات به دست آمده از انفجار تروریستی در کربلای معلی 15 نفر از زائرین ایرانی مورد هدف این اقدام تروریستی قرار گرفتند که طی آن 5 نفر کشته و 1 نفر وضعیتش در حاله‌ای از ابهام قرار دارد.وی ادامه داد: از مجموع این شهدا 3 نفر مرد و 2 نفر زن بوده‌اند. در این حادثه 7 نفر  از این گروه ایرانی نیز مسدوم شده‌اند.این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت اذعان داشت: از آنجایی که انفجار صورت گرفته در محل پیاده و سوار شدن مسافران صورت گرفته تعداد شهدا زیاد بوده است.شهسواری در پاسخ به این سوال که آیا این افراد در قالب کاروان‌های زیارتی سازمان اقدام به خروج از کشور کرده بودند چنین پاسخ داد: این افراد به صورت انفرادی و از طریق مرزهای هوایی قصد مجاورت با مرقد امام حسین (ع) را داشتند و از طریق فرودگاه نجف اعزام شده بودند.وی بیان داشت: این افراد از ساکنان تهران هستند و هنوز اسامی از آنها در اختیار ما قرار نگرفته است.
فیلم  حضور پور شور و چند هزار نفری مردم شیراز و خواندن سرود ای ایران در لحظه تحویل سال 1391 در حافظیه شیراز
صحنه ی تکراری سال گذشته که موقع سال تحویل تجمع بزرگ  اعتراضی جشن وسرود خوانی وپایکوبی در شیراز برپا شد امسال نیز  مشابه ی آن تکرار شده است تا نشان داده شود که درحافظیه شیراز  موقع سال تحویل  ازدحام جمعیت بیشتر و شلوغ تر بوده است یا  در حوزه های نمایشی فرمایشی  خیمه شب بازی 12 اسفند که ادعا شد دشمن شکن بوده است؟
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم:خاطرات راهیان سرزمین‌های نور منتشر می‌شود.خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم گفت: خاطرات زائران مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس توسط بسیج هنرمندان منتشر شده و به برگزیده‌ها نیز جوایزی تعلق خواهد گرفت.
 
برای آنانی که از جنگ موهبت الهی صاحب ثروت وقدرت شده اند برای اینکه این موقعیت  حفظ قدرت و ثروت خود را حفظ هر گز دست از  تبلیغات جنگ افروزی بر نمی دارند. اگر نه   آخر این بیابان خشک بی آب وعلف چه دارد که اینگونه بسیجیان از قم راهی آن شده اند تا در بیابان سرگردان وحیران شوند .مسخره اینکه نام آنهم  راهیان نور نامیده شده است؟! بدتر اینکه هر سال هم کلی تصادف بدلیل تصادف می دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، علی روزبهانی با اشاره به اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: راهیان نور یکی از برنامه‌های تشکیلاتی بسیج است که به منظور آشنا ساختن نسل‌های دوم و سوم بعد از جنگ با مناطق جنگی جنوب و شهدا برگزار می‌شود.وی ادامه داد: تعریف مذکور، تعریفی ظاهری از برگزاری اردوی راهیان نور است در حالی که بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس به منظور آشنایی با جانفشانی‌های رزمندگان در شرایط مختلف زمانی و مکانی است.مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم عنوان داشت: هیچ برنامه فرهنگی و هنری به اندازه برگزاری اردوی راهیان نور تاثیر مثبت بر فضای عمومی جامعه نداشته است.روزبهانی خاطرنشان کرد: جشنواره‌ها، همایش‌ها و یادواره‌های بسیاری در طول سال برگزار می‌شود اما هیچ یک از آنها نتوانسته است تاثیر مثبت اردوی راهیان نور را بر جا بگذارد.وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور هر سال رونق بیشتری نسبت به سال قبل می‌یابد تصریح کرد: فضای معنوی حاکم بر این مناطق مانند گنجینه برای ما با ارزش است.روزبهانی عنوان داشت: برگزاری مسابقات فرهنگی، قرائت ادعیه و حضور روحانی در این کاروان‌ها بر غنا و ارزش این سفر می‌افزاید.وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مختلفی به منظور حفظ آثار روحی و معنوی پس از اردو نیز صورت می‌گیرد، گفت: با ارائه دفترچه خاطرات به افرادی که در این اردوها شرکت می‌کنند از آنها خواسته می‌شود تا خاطرات خود از این سفر را ثبت کنند.مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی بن ابیطالب (ع) گفت: این خاطرات جمع‌آوری و در پایان به کتاب تبدیل شده و به بهترین‌ها جوایزی اهدا می‌شود.