گزیده خبرهای 5 فروردین 91
نا گفته نماند که این متلک گفته این مجری شبکه ی سازمان پشم وشیشه پاسخ به جوابیه ای  است که در دوره ی اول رئیس جمهوری پاسدار احمدی نژاد در بازار مکاره ی دوره ی هفتم در مورد گران شدن قیمت گوجه فرنگی که به وی انتقاد شده بود وی  به منتقدان جواب داد که به شما گرانفوشی می کنند چون اگر بیایید از سبزی فروشی محل ما در نارمک خرید کنید که ارزان فروش است کلاه سرتان نمی رود.حال وقتی اینگونه در همه سطوح جنگ قدرت وثروت ومتلک گفته رایج شده است .مشخص است که اوضاع چه اندازه خرت وخر و بحرانی می باشد.
جناب آقای احمدی نژاد! فکری به حال این گرانیها بکنید؛ همه ملت که نمی توانند بیایند از محله شما خرید کنند.شفاف: مجری ویژه برنامه تحویل سال شبکه دو سیما که به صورت زنده پخش می شد با طعنه از گرانیهای اخیر در کشور گلایه کرد.به گزارش   "سیاست نامه"، احسان علیخانی در بخشی از برنامه نوروزی شبکه دو رو به دوربین گفت: هرچند که رییس جمهور محترم در مجلس سخنانی گفتند ولی گرانی در کشور وجود دارد و مردم در فشار اقتصادی هستند.وی در ادامه افزود: جناب آقای احمدی نژاد! فکری به حال این گرانیها بکنید؛ همه ملت که نمی توانند بیایند از محله شما خرید کنند.گفتنی است علی رغم گرانیهای فزاینده روزهای منتهی به پایان سال، صداوسیما عکس العمل چندانی نسبت به این موضوع نشان نداد و در گزارشهای خود از خرید مردم تلاش می کرد نشان دهد اتفاق ویژه ای نیفتاده است و همه خوشحال هستند.
بالاخره اقتصاد وورشکسته  وارداتی دلالی وواسطه گری و  میانگین رادمان پایین ساعات بطور متوسط یک ونیم ساعت مفید  روزانه با روش اختلاس وغارتگری وفساد اقتصادی که وجود دارد می بایست که مکمل یک سوم تعطیلی هم در سال باشد..
52 روز جمعه و 52 روز پنجشنبه در سال 91 وجود دارد. روزهاي چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه كه تعطيل رسمي هستند به ترتيب يكشنبه و دوشنبه‌اند از آنجا كه روز شنبه روز كاري است اما بين تعطيلات جمعه و يكشنبه ودوشنبه قرار گرفته عملا تعطيل خواهد شد.مشرق: بررسي تعطيلات رسمي سال جاري نشان مي‌دهد كه اگرچه براساس تقويم تنها 21 روز تعطيل رسمي در سال 91 وجود دارد اما تعطيلات اداري به حدود 130 روز مي‌رسد.از اول فروردين سال جاري تا بيست و نهم اسفند ماه تنها 21 روز تعطيل رسمي وجود دارد اما محاسبه روزهاي جمعه و تعطيلات اداري روزهاي پنجشنبه و آنچه در روال معمول روزهاي بين دو تعطيلي نامبرده مي‌شود نشان مي‌دهد كه ميزان تعطيلات اداري سال جاري به نسبت كل روزهاي سال بيش از يك سوم روزها را تشكيل مي‌دهد.بر اساس این گزارش ، 52 روز جمعه و 52 روز پنجشنبه در سال 91 وجود دارد. روزهاي چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه كه تعطيل رسمي هستند به ترتيب يكشنبه و دوشنبه‌اند از آنجا كه روز شنبه روز كاري است اما بين تعطيلات جمعه و يكشنبه ودوشنبه قرار گرفته عملا تعطيل خواهد شد.از سوي ديگر يكشنبه و دوشنبه بيست و نهم و سي‌ام مرداد نيز با همين وضعيت مواجهند.سه‌شنبه دهم بهمن ماه تعطيل رسمي است. چهارشنبه روز كاري و پنجشنبه و جمعه نيز روز تعطيل محاسبه مي‌شوند بنابراين در روال اداري كشور روز چهارشنبه نيز تعطيل خواهد بود.همچنين يكشنبه بيست و دوم بهمن ماه تعطيل رسمي است كه روز شنبه قبل از آن بين دو تعطيلي قرار مي‌گيرد. امسال سال كبيسه است و اسفند ماه 30 روزه است.در حالي كه بيست و نهم اسفند ماه سه شنبه و روز تعطيل رسمي است و چهارشنبه سي‌ام اسفند ماه بين تعطيلي روز اول فروردين ماه و آخرين روز تعطيل سال است. با احتساب اين روزها 130 روز تعطيل در سال 91 وجود دارد كه 35 درصد كل 366 روز اين سال را تشكيل مي‌دهد.
پلیس در کافی‌نت‌ها به دنبال فیلترشکن می‌گردد
پلیسی که به جای  اینکه حافظ امنیت و سلامت جامعه ومردم و در خدمت شان باشد. ولی در عوض تبدیل به سر داروغه ی سانسورچی  شده که در خدمت رهبر نامشروع وممنفور  می باشد و در کافی نت ها به دنبال فیلتر شکن اینترنتی می گردد تا که نکند خبری از زیر سانسور قسر در برود. این پلیس که به جای کلاه ، سر برای رهبرش  می برد . نه در خدمت مردم که علیه شان می باشد وهمچون رهبرش نه مشروعیت ندارد که نا مشروع وضد مردمی می باشد.
دیگربان digarban.com  : کوره بلاغی٬ رئیس پلیس «فضای تولید و تبادل اطلاعات» استان آذربایجان غربی اعلام کرد کافی‌نت‌ها به منظور کشف نرم‌افزار‌های امنیتی٬ فیلتر شکن‌ها و پروکسی‌ها به طور نامحسوس بازرسی می‌شوند.به گزارش روز شنبه (پنجم فروردین) سایت رسمی «پلیس» آقای بلاغی گفته این بازرسی‌ها به منظور پیشگیری از وقوع برخی جرایم اینترنتی در اماکن عمومی صورت می‌گیرد.وی در عین حال افزوده که «پیشگیری و کشف جرم رویکرد پلیس در فضای مجازی استپلیس «فضای تولید و تبادل اطلاعات» (با نام اختصاری فتا)، با هدف «مقابله با جرایم اینترنتی» و «حفاظت از اموال، منافع و اسرار ملی بر روی شبکه اینترنت، از بهمن ماه سال ۸۹ در ایران شروع به کارکرده است.مقام‌های جمهوری اسلامی، فعالیت‌های مخالفان دولت در فضای اینترنت را مصداق «جنگ نرم» و نوعی تلاش برای براندازی حکومت می‌دانند.آن‌ها طی دو سال گذشته محدودیت‌های گسترده‌ای برای کاربران اینترنت در ایران اعمال کرده که دامنه این محدودیت‌ها روز به روز گسترده‌تر می‌شود.
رشته دفاع سایبری در دانشگاه های كشور ایجاد می شود
این خبر هم مکمل خبر قبلی  و ادامه دستور فیلتر وسانسور کردن شبکه های خبررسانی از سوی رهبر ولی وقیح منفور علی خائنه ای می باشد. دلیل هم مشخص است وحشت از قیام عمومی مردم ناراضی به خصوص اعتراضات دانشجویی می باشد.
ایرنا :  معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غیر عامل گفت: رشته دفاع سایبری در مقطع كارشناسی ارشد در دانشگاه های مختلف از جمله تربیت مدرس، صنعتی اصفهان و مالك اشترایجاد می شود.محمدرضا فرجی پور' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارعلمی ایرنا افزود: در حال حاضر سازمان پدافند غیرعامل با برخی از دانشگاه های خارج از تهران نیز به منظور راه اندازی رشته دفاع سایبری مذاكره كرده است و برخی از این دانشگاه ها نیز قرار است در سال آینده در این رشته دانشجو پذیرش كنند.وی خاطرنشان كرد: آشنایی مدیران و فرماندهان با مفاهیم دفاع سایبری یكی از راهبردهای اساسی سازمان پدافند غیرعامل است از این رو از سه سال گذشته برنامه هایی برای افزایش ارایه مفاهیم دفاع سایبری و توانمندسازی مدیران در سطوح مختلف آغاز شده است .وی اظهار داشت: در این زمینه سازمان پدافند غیرعامل با همكاری بخش های مختلف دوره های آموزشی عمومی ، مقطعی و آموزش های دراز مدت را برای جامعه دانشگاهی كشور برگزار می كند.فرجی پوریادآور شد :دانش پدافند غیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در كشور تاكنون به طور كامل تدوین نشده است و در حال شكل گیری است .از این رو باید رشته دفاع سایبری كه از مهمترین بخش های این حوزه است در سطح دانشگاه های كشور ارایه شود .وی تدوین محتوای لازم و تربیت اساتید ارایه كننده این محتوا را از جمله مشكلات آموزش حوزه دفاع سایبری دانست وگفت : در حال حاضر حدود 600 فارغ التحصیل و دانشجو در رشته پدافندغیرعامل در گرایش های مختلف در كشور مشغول به تحصیل هستند.