گزیده خبر های 3 فروردین 91. قسمت -2
بعد از حمص و ادلب.ارتش سوریه کنترل شهر دیرالزور را به طور کامل در دست گرفت.خبرگزاری فارس: ارتش سوریه توانست بعد از شهرهای حمص و ادلب، کنترل شهر مرزی دیرالزور را نیز به طور کامل در دست بگیرد.
گزارشگر خبر گزاری دروغ پرداز  پاسداران فارس بدون آنکه به کوچکترین گزارش خبری جنایات روزانه که ارتش زیر فرمان بشار اسد خونریز جنایتکار مرتکب می شود وجان بیشمار مردم بی دفاع وگناه سوریه ای را می  گیرند .ولی در عوض گزارش خبری آرامش حمص وادلب پس از بمباران هوایی وگلوله باران زمینی ارتش با کمک سپاه قدس وحزب الله لبنان وشبه نظامیان شیعی مقتدا صدر داده است.
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "پرس‌تی‌وی"، ارتش سوریه در پی درگیری‌های شدید با تروریست‌های مسلح در نزدیکی مرز عراق موفق شده است شهر دیرالزور را از حضور گروه‌های شورشی پاک‌سازی کند.گروه شورشی موسوم به ارتش آزاد سوریه نیز تایید کرد نیروهای دولتی کنترل دیرالزور را در اختیار گرفته و مبارزان شورشی مجبور به گریز از این شهر شدند.در همین حال برخی گزارش‌‌ها حاکی از آن است که تروریست‌ها اکنون در خانه‌ها و آپارتمان‌ها پناه گرفته‌اند و از غیرنظامیان به عنوان سپرهای انسانی استفاده می‌کنند.دیر الزور سومین پناه‌گاه شورشیان بود که به کنترل نیروهای دولتی درآمده است. نظامیان سوریه پیشتر در شهرهای حمص و ادلب ارتش آزاد سوریه را شکست دادند.این در حالی است که در روزهای اخیر، گروه‌های تروریستی مخالف دولت بشار اسد همواره از کشورهای حامی خود در سوریه همچون عربستان سعودی و قطر خواسته‌اند سلاح‌های بیشتری را برای آنان ارسال کنند، زیرا به علت کمبود سلاح و مهمات در حال شکست خوردن از نظامیان دولتی هستند.عربستان سعودی و قطر اعلام کرده‌اند از ایده ارسال تسلیحات برای گروه‌های مخالف دولت سوریه که از سال گذشته تا کنون علیه دولت بشار اسد در حال مبارزه هستند، حمایت می‌کنند.نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب نیز گفته است در صورت شکست تلاش‌های جامعه جهانی برای پایان دادن به خشونت‌و ناآرامی در سوریه، شاید تسلیح شورشیان این کشور گزینه‌ای احتمالی باشد.سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ میلادی شاهد ناآرامی‌هایی است که از سوی دولت‌های غربی و هم‌پیمانان عرب آن‌ها حمایت می‌شود.دمشق گروه‌های تروریستی مسلح را عامل شورش ‌و خرابکاری‌ها می‌داند و تاکید می‌کند این ناآرامی‌ها از خارج سازماندهی می‌شوند.
عقب نشینی آمریکا در برابر اراده ایران هسته‌ای / کاخ‌سفید ۱۱کشور را از تحریم‌های نفتی ایران معاف کرد.خبرگزاری فارس: در حالی که چین، هند، ترکیه و کره‌جنوبی واردات نفت از ایران را افزایش داده‌اند آمریکا 10 کشور اروپایی و یک کشور آسیایی را به دلیل کاهش واردات نفت از ایران،‌از تحریم‌ها معاف کرد.
همین سیاست تناقض آمیز خائنانه ی مماشات گرایانه ی مقامات آمریکایی با حاکمان ایران بوده است که کار به  اینجا کشیده است که  نه احتمال دست یابی به سلاح هسته ای هرروز که می گذرد بیشتر می شود ، بلکه منطقه ناامن وبی ثبات شده است به خصوص در عراق وافغانستان وسوریه که عوامل رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی  کودتایی حضور یا نفوذ دارند ونقش بسزایی در ناامن کردن شان دارد .
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا ژاپن و 10 کشور اروپایی را از تحریم‌های مالی به دلیل کاهش چشمگیر واردات نفت از ایران معاف کرد اما اعلام کرده است که چین و هند که همچنان بزرگترین وارد کنندگان نفت از ایران هستند ممکن است تحریم‌هایی علیه آنها اتخاذ شود.لیست این معافیت‌ از تحریم‌ها شامل چین و هند که دو وارد کننده بزرگ نفت ایران هستند نمی‌شود و این لیست شامل کره‌جنوبی و ترکیه که دو متحد آمریکا می‌شوند و در بین 10 کشور اول مصرف کننده نفت ایران هستند نیز نمی‌شود."جان آزومی" وزیر اقتصاد ژاپن با استقبال از این تصمیم آمریکا اعلام کرد که ژاپن به کاهش واردان نفت از ایران ادامه خواهد داد.در حالی که ژاپن واردات نفت از ایران را کاهش داده اما کره‌جنوبی واردات نفت خام از ایران را افزایش داده است.یک منبع در وزارت اقتصاد کره‌جنوبی اعلام کرد که مقامات این کشور قصد دارند به زودی با سفر به آمریکا درباره واردات نفت از ایران مذاکره کنند.بر اساس گزارش رویترز، کره‌جنوبی پنجمین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان است و  طی سال 2011 واردات نفت از ایران را 20 درصد افزایش داده است. همچنین پالایشگاه‌های کره‌جنوبی قراردادهایی با ایران امضا کرده‌اند که بر اساس آن واردات نفت از ایران طی سال 2012 را افزایش خواهند داد.وزارت خارجه آمریکا گفت 10 کشور اروپایی که واردات نفت از ایران را کاهش داده و از تحریم‌های آمریکا معاف شده‌اند شامل بلژیک، انگلیس، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، لهستان و اسپانیا می‌شوند.البته پیش از این ایران اعلام کرده بود که فروش نفت به دو کشور انگلیس و فرانسه را متوقف کرده است."هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامی که توسط این کشورها اتخاذ شده، آسان نبوده است. ما این کشورها را به دلیل اقداماتشان می‌ستاییم و از دیگر کشورها که از ایران نفت وارد می‌کنند می‌خواهیم که از این نمونه‌های پیروی کنند.
کشورهای غربی ایران را به نقض قطعنامه های سازمان ملل در ارسال سلاح به سوریه متهم کردند
این اقدام تناقض آشکار خبر قبلی دارد . زیرا که بازگو کننده ی سیاست با دست پس زدن وبا پا پیش کشیدن است که محصول سیاست گاو شتر پلنگ مماشات گرانه غرب با رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران است . چون از یک طرف تحریم می کند . از سوی دیگر با استثاء قایل شدن  تحریم شکنی می شود.
به گزارش رادیو فردا، آمریکا، بریتانیا و فرانسه روز چهارشنبه ایران را به نقض تحریم های سازمان ملل در ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به سوریه متهم کردندبه گزارش اسوشیتدپرس، دیپلمات های این سه کشور روز چهارشنبه در جریان نشست شورای امنیت با محکوم کردن آنچه «تلاش های ایران در مسلح کردن دولت سوریه» نامیدند، این اقدامات را نشانه آشکار نقض قطعنامه های تحریمی سازمان ملل توسط تهران خواندند. ایران بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل از ارسال و صدور تجهیزات نظامی منع شده استدر ماه های اخیر گزارش های مختلفی درباره ارسال سلاح و تجهیزات نظامی از سوی ایران به دولت سوریه برای کمک به حکومت این کشور در سرکوب اعتراض های یک ساله اخیر منتشر شده است. سازمان ملل گفته است این گزارش ها و موارد نقض قطعنامه ها را در دست بررسی دارد.
"امسال تهدید‌های اقتصادی علیه ایران کامل می‌شود"
مشخص است که اصرار وپا فشاری بر اهداف سلاح هسته ای که از رهبر وپاسداران کودتا گر با جدیت دنبال می شود کشور را به پرتگاه جنگ  خانمان بر اندازانه  ی دیگری سوق می دهند. چون اینان خاطرات خوش قدرت گیری ناشی از جنگ موهبت الهی دارند
دیگربان : غلامرضا جلالی٬ رئیس سازمان پدافند غیرعامل اعلام کرد در سال ۱۳۹۱ تهدیدات اقتصادی کامل خواهد شد و ایران به منظور مقابله با این تهدید‌ها٬ قرارگاه «دفاع اقتصادی» راه‌اندازی خواهد کرد.آقای جلالی روز چهارشنبه (دوم فروردین) در گفتگو با «باشگاه خبرنگاران جوان» این مطلب را بیان کرده و افزوده است: «تهدیدات اقتصادی، طیف وسیعی از تهدیدات را شامل می‌شودوی همچنین گفته که «برطرف نشدن مشکلات اقتصادی کشور و کم توجهی و تعلل مسئولین مربوطه در تصمیم‌گیری‌های به موقع، موجب خسارات فراوانی برای کشور و مردم شده استرئیس سازمان پدافند غیرعامل در ادامه اظهار کرده که این سازمان به منظور مقابله با تهدید‌های اقتصادی قرارگاه «دفاع اقتصادی» راه‌اندازی خواهد کرد.راه‌اندازی قرارگاه «پدافند پرتویی» از دیگر برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل در سال ۱۳۹۱ اعلام شده است.آن‌طور که جلالی اعلام کرده است قرارگاه «پدافند پرتویی» این قابلیت را دارد که با هر نوع «تروریسم هسته‌ای» مقابله کند