چند گزیده خبر مربوط به تصادف علی دایی  و....  1 فروردین 91 
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی
این موضع گیری خاتمی یک ترفند تبلیغاتی همچون دزدانه رأی دادن وی در 12 اسفند می باشد اگرنه می توانست بدون بوق وکرنا و تبلیغاتکردن حضوری به دیدار وی به بیمارستان می رفت.
سیدمحمد خاتمی ظهر آخرین روز سال 1390 در تماس تلفنی با علی دایی جویای احوال او شد و برای او آرزوی بهبودی و سلامتی کرد.خبرآنلاین نوشت: سیدمحمد خاتمی در این تماس تلفنی با ابراز تاسف از حادثه پیش آمده برای علی دایی گفت: بسیار علاقمند بودم که شخصا به عیادت شما بیایم اما متاسفانه سفری در پیش دارم و این امکان فراهم نیست. شما برای ما عزیز هستید، انشالله هر چه سریعتر بهبودی کامل حاصل شود و سال خوبی را برای شما و خانواده محرمتان آرزو می‌کنم.علی دایی نیز با ابراز خوشحالی از این تماس تشکر کرد و خطاب به خاتمی گفت: شما در قلب ما جا دارید.آقای گل جهان که پیش از این نیز در دوران ریاست جمهوری سیدمحمدخاتمی از او به دلیل افتخار آفرینی‌های متعددش تقدیر شده بود، روز شنبه در راه بازگشت از اصفهان با تهران دچار سانحه رانندگی شد و در کاشان تحت عمل جراحی قرار گرفت.
جزئیات سرقت از دایی در سانحه رانندگی.دلارها و پول‌هایی که به سرقت رفت!
چگونه است که روز گذشته ا ز سوی پلیس گزارشگر شده بود که در مجموع به ارزش 5 میلیون تومان سرقت شده واشاره ای به 5 هزار دلار نشده بود  ولی اکنون صحبت از 5 هزار دلار به سرقت رفته  هم شده است؟!
پنج هزار دلار، دو میلیون تومان پول نقد، انگشتر و ساعت مچی گران قیمت بخشی از اموال سرقت شده از علی دایی در جریان سانحه رانندگی است.علی دایی، سرمربی تیم فوتبال راه آهن شهرری روز شنبه در راه بازگشت از اصفهان به تهران دچار سانحه تصادف شد. دایی که در زمان این سانحه هوشیاری خود را از دست داده بود، با حالت نامناسب روی زمین افتاده بود و شرایط جسمی مناسبی نداشت. محمد دایی (برادر علی دایی) که همراه او در خودروی سرمربی تیم راه آهن حضور داشت پس از خروج از خودروی واژگون شده خود را به برادرش می‌رساند. دایی که تقریبا هوشیاری خود را از دست داده بود پس از دقایقی با کمک برادرش به بیمارستان شهید بهشتی شهر کاشان منتقل می‌شود.در آن زمان افراد سودجو از فرصت استفاده کرده و خودروی واژگون شده علی دایی را مورد سرقت قرار می‌دهند. دایی که قرار بود در بازگشت از اصفهان به امارات برود در خوردی شخصی‌اش پنج هزار دلار، دو میلیون پول نقد، یک ساعت مچی گران قیمت، انگشتر، دسته چک، دو عدد گوشی موبایل و ... داشته که تمامی آنها به سرقت رفته است.این روزها اخباری متفاوتی از دلیل تصادف علی دایی مطرح می‌شود که بخشی از آنها تایید شده و برخی دیگر شایعاتی بی اساس است. اما ظاهرا دلیل تصادف علی دایی مصرف داروی سرماخوردگی از سوی سرمربی تیم راه آهن بوده است. دایی که دچار سرماخوردگی شده بود برای بهبودی خود از شربتی استفاده می‌کند که باعث خواب آلودگی وی می‌شود. خواب آلودگی علی دایی در نهایت باعث تصادف وی و آسیب دیدگی‌اش از ناحیه سر و صورت می‌شود.
اینگونه موضع گیری بیشتر اثبات می کند که تصادف صحنه سازی بوده و رابطه با دلارهای دزیده شده دارد. در صورتی که از سوی گزارش پلیس و موضوع سرقت به رقم 5 هزار دلار به سرقت رفته اشاره نشده بود .از سوی دیگر مگر امکان دارد که خود رو از جاده اصلی منحرف شود ووارد جاده خاکی شود و راننده وسرنشینان آن متوجه نشوند .د ر صورتی که خودروی تصادفی نشان می دهد از سمت راننده تصادف کرده   و با خود رو مماس شده وبه خودرو آسیب  وارد کره  که مشخص است  باخود روی دیگر تماس داشته است؟!
حال عمومی علی دایی خوب است و پس از چند روز استراحت به میادین فوتبال بازخواهد گشت.شفاف: محمد دایی، برادر علی دایی در خصوص علت حادثه به وجود آمده برای اسطوره فوتبال ایران اظهار داشت: بعد از شکستی که برابر سپاهان داشتیم اعصاب علی کمی خورد شده بود و در مسیر بازگشت درحال صحبت کردن در خصوص علت شکست در این دیدار بودیم که به یکباره متوجه شدیم ماشین در مسیر خاکی قرار گرفته و پس از آن بود که دیگر چیزی نفهمیدیم.وی در ادامه خاطر نشان کرد: حال عمومی علی دایی خوب است و پس از چند روز استراحت به میادین فوتبال بازخواهد گشت.
 
این اعتراف نقل شده از سوی علی دایی  تناقض با خبر قبلی برادر وی محمد دارد که از سوی سایت فرارو بازتاب داده شده است . زیرا در خبر قبلی می گوید . بدلیل باخت کمی اعصاب علی خرد بود وما در حال صحبت بودیم که متوجه شدیم در جاده خاکی هستیم . در صورتی سایت شفاف پاسدار قالیباف شهر دار تهران که به نقل از  علی دایی می گوید من موقع رانندگی حتی با سرعت بالا هشیارم ومواظب هستم وبدلیل سرما خوردگی شربت استفاده کردم که خواب آلود بودم جالب است که در پایان پیام داه که با سرعت رانندگی نکنید. بهرحال نوعی تلاش برای پاک کردن صحنه تصادف وعدم حضور پلیس پس از تصادف  به ویژه حضور سارق پس از تصادف می باشدو مقصر شربت سرماخوردگی وخواب آلودگی  وی موقع رانندگی شده است که اگر چنین چرا برادرش رانندگی نکرد ؟!
علي دايي كه براي ادامه درمان به بيمارستان لاله تهران منتقل شده است امروز در جمع خبرنگاران درباره جزييات اين حادثه سخن گفت.ایسنا: علي دايي كه براي ادامه درمان به بيمارستان لاله تهران منتقل شده است امروز در جمع خبرنگاران درباره جزييات اين حادثه سخن گفت..وي با بيان اين كه اين اتفاق خواست خدا بود، ادامه داد: بعد از بازي با سپاهان با توجه به اين كه كمي سرماخوردگي داشتم، شربت سرماخوردگي خورده بودم كه اين موضوع باعث خواب آلودگي من شد و چون بازي خود را در مقابل سپاهان باخته بوديم، من ديگر به اين چيزها فكر نمي كردم . نزديك بادرود بود كه اين حادثه رخ داد. در اين سفر برادرم و مربي راه آهن هم همراهم بودند كه خوشبختانه هيچ اتفاقي براي آن‌ها نيفتاد.دايي در پاسخ به اين سوال كه آيا سرعت شما غير مجاز نبود؟گفت: سرعت من آنقدرها هم زياد نبود و حتي اگر 800 كيلومتر در ساعت هم سرعت داشتم مي توانستم خودروي خود را كنترل كنم (با لحن شوخي)، اما به دليل خوردن شربت «اكسپكتورانت» دچار خواب‌آلودگي شده بود. من حتي كمربند ايمني خود را در زمان رانندگي بسته بودم.وي درباره اين كه چه توصيه براي مسافران نوروزي دارد؟ گفت: اگر كسي مي‌خواهد مسافرت كند، بايد سرعت مجاز را رعايت كند و اگر دچار خواب آلودگي شد، خودرو‌اش را كنار بزند و استراحت كند. من هميشه شب‌ها مسافرت مي‌كردم و هيچ وقت هم دچار خواب آلودگي نمي‌شدم. اين اتفاق به دليل خوردن دارو سرماخوردگي برايم رخ داد. حتي پنج دقيقه قبل از حادثه برادرم از من خواست كه رانندگي را به او بسپارم و من هم قصد چنين كاري را داشتم،‌ اما قسمت اين بود كه اين حادثه رخ دهد.بستری شدن علی دایی در بیمارستان.وضعيت عمومي علي دايي بنا بر گفته‌ برادرش خوب است و طي اقدامات پزشكي صورت گرفته مشخص شد و آسيبي به مغز وي وارد نشده است. برادر علي دايي به ايسنا گفت: با سونوگرافي صورت گرفته مشخص شد كه هيچ مشكل خاصي براي برادرم به وجود نيامده، تنها اين حادثه باعث شده بود پوست سر دايي كنده شود كه همين موضوع باعث شد به زير تيغ جراحي برود. همچنين در اين حادثه لاله گوش علي دايي پاره شده بود كه اين موضوع هم با عمل جراحي برطرف شده است.وي ادامه داد: امشب جراحي ديگري بر روي دايي انجام خواهد شد تا اقدامات ترميمي بر روي او تكميل شود.به گفته وي علي دايي احتمالا فردا از بيمارستان مرخص خواهد شد.همچنين، سردار رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس، افشين پيرواني ،‌ احمدرضا عابدازده ،‌ حسن انصاري فرد مديرعامل باشگاه راه آهن و محمد حسين انصاري فرد ‌مديركل روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان و ... امروز از علي دايي عيادت كردند
چون جنگ ونزاع واختلاف و رقابت در کنفدراسیون فو تبال وجود دارد . بنابراین ترکش  دامنه  ی این اختلاف می تواند به حاشیه  وحادثه آفرینی های مربوط به باشگاه های فوتبالی اصابت کند
این نامه که نمونه متن آن توسط رئیس فدراسیون فوتبال در اختیار برنامه نود قرارگرفته بود این نکته را به مسئولان ایرانی متذکر شده بود که در صورت دخالت شخص ثالث در فوتبال این ورزش در ایران دچار تعلیق خواهد شد.شفاف: فردوسی پور در بخشی از برنامه نود تصویری از نامه ارسالی فیفا به کفاشیان را منتشر کرد که طی آن دبیر کل فیفا و نفر دوم فدراسیون جهانی فوتبال از احتمال تعلیق فوتبال ایران خبر داد.این نامه که نمونه متن آن توسط رئیس فدراسیون فوتبال در اختیار برنامه نود قرارگرفته بود این نکته را به مسئولان ایرانی متذکر شده بود که در صورت دخالت شخص ثالث در فوتبال این ورزش در ایران دچار تعلیق خواهد شد.