گزیده خبر های 28 اسفند -91


لطفاً در باره نوه و پسر ديكتاتور جوك نگوييد!(خبر ويژه)
سربازجو شریعتمداری همچون مثلی که گفته می شود دزد که از دزد بزند شاه دزد است .یا اینکه وسط دعوا نرخ تعیین کردن فرصت طلبانه از نقد قلمی مهدی ذوالفقاری از نوری علا در مورد رضا پهلوی به نفع خود ورژیم ضد بشری بهره برداری کرده است.
معركه گيري هاي طنز آلود برخي نوچه هاي رضا ربع پهلوي در خارج كشور، صداي طيفي از اپوزيسيون را درآورد.گويانيوز در واكنش به يكي از حمايت هاي نچسب درباره شاهزاده ناكام پهلوي نوشت: آقاي نوري علا چگونه و با اتكا به كدام آمار و اسناد، آن هم از قول ملت ايران اعلام مي دارد كه رضا پهلوي معرف آرزوهاي ملت ستم كشيده و بلاكشيده ايران هستند؟ آيا معيار «شاهزاده» بودن و معروفيت آن هم به خاطر نام و پول و پله خانداني مستبد كافيست؟نويسنده خاطرنشان كرد: پس از گذشت 34 سال از سرنگوني حكومت و رژيم استبدادي پهلوي و عليرغم تجربه ها، بحث ها، سمينارها، مقالات متعدد و برنامه هاي رسانه هاي وسيع ايراني در خارج از كشور عده اي نمي توانند و يا نمي خواهند باور كنند كه علل واژگوني سلسله پهلوي چه بوده و چگونه محمدرضا شاه پهلوي علي رغم اينكه «صداي انقلاب مردم را شنيده» بود براي بار دوم مجبور به فرار از كشور شد.وي مي افزايد: آيا به راستي علت انقلاب ايران توطئه ابرقدرتها و كمپاني هاي نفتي بود يا حاكميت استبداد و نتيجه 58 سال حكومت پدر و پسري ديكتاتور و بي هويت كردن مردم سرزمينمان؟ آيا سانسور و شكنجه هاي ساواك كه بطور عمده زيرنظر و تحت فرماندهي محمدرضا شاه پهلوي انجام مي شد از علل انقلاب بود، يا آزادي و دمكراسي زيادي شاهانه براي محققين و نويسندگان و روشنفكران كشورمان؟ گويانيوز مي پرسد: آيا كساني كه باعث اين فلاكت و سقوط انساني و فاجعه در جامعه ما شده اند، به جاي تخطئه مردم و گفتن اينكه «ملت ايران نمك نشناس هستند» چرا نقش خودشان در رابطه با جنايات و كشتار گذشته، فساد مالي شخص محمدرضاشاه پهلوي و بستگان و فاميل و اطرافيان ايشان و نقش حكومت پهلوي در بروز انقلاب اسلامي را نمي بينند؟ آيا سلطنت طلبان باقي مانده و منجمله آقاي رضا پهلوي كه مي گويد درباره «كوتاهي هايي كه در رژيم گذشته شده است»، و نيز بي هويت كردن مردم و بي عدالتي ها و كشتار حكومتي دوران پهلوي نقد و سخني گفته است؟ اين چگونه درك دموكراتيكي است كه از يك ديكتاتور نه فقط يك دموكرات حتي از نوه اش هم يك سرمايه ملي مي سازد؟!مهدي ذوالفقاري نويسنده اين تحليل همچنين يادآور شده است: بفرماييد آقاي رضا پهلوي با پول ملت ايران كه انگار ارث پدرشان است، چكار كرده اند؟ آيا جناب رضا پهلوي در اين 34 سال «سنگي را روي سنگي»گذاشته اند؟ كه به حساب آن «سرمايه ملي» به حساب بيايند؟ او داراي كدام «امتياز اجتماعي» مي باشد و به غير از فرزند پدر و پسري «مستبد» بودن چه دسته گلي به سر مردم زده است؟
رفسنجانی ضمن از خودش در دوران جنگ  تعریف و دفاع کردن از ناتوانی جسمی شرایط کنونی اش گفته که حال راه رفتن ندارد پس وارد صحنه رقابت ریاست جمهوری نمی شود خواسته به سید علی خامنه ای زده باشد ککه هم چلاق است .هم اختلاف سنی با وی ندارد .
هاشمي رفسنجاني در ديدار شماري از نمايندگان سابق مجلس گفت توان جسمي براي نامزدي انتخابات ندارد.به گزارش مشرق هاشمي رفسنجاني در ديدار شماري از نمايندگان ادوار مجلس كه از وي خواستند در انتخابات رياست جمهوري كانديدا شود گفته است: «ديگر توان جسمي لازم را ندارم. امروز داشتم خاطرات دوران جنگ را مي خواندم كه در يك روز به كرمانشاه و ايلام و خرمشهر رفتم و شب به تهران برگشتم اما الان راه رفتن برايم مشكل شده است.»همچنين 10 تن از اعضاي مجمع روحانيون مشهد اخيرا با محمد خاتمي و هاشمي رفسنجاني ديدار كرده اند. خاتمي در پاسخ به دعوت آنان براي نامزدي رياست جمهوري گفته است: «شرايط براي نامزدي من مهيا نيست و سراغ هاشمي رفسنجاني برويد.» هاشمي هم در پاسخ گفته «بايد به جوانها ميدان داد. من از نظر جسمي آمادگي لازم را ندارم.»
سیاست  دفاع از هم پیمان سوریه وموضع ضدیت با مخالفت از سیاست ترکیه در سوریه از طریق سفیر دیپلمات تروریست در بیروت وقلم زنی در روز نامه لبنانی السفیر در لبنان پیگیری شده است .
تركيه به دلايل مختلف در بحران سوريه شكست خورده است.روزنامه لبناني السفير با ارائه تحليلي نوشت: با وجود اينكه احمد داود اوغلو بعد از انجام ده ها سفر و توصيه كه آخرين آن در ماه اوت بود؛ همچنان تكرار مي كند كه تركيه موضع خودش را در قبال مخالفان نظام سوريه قطعي و يكسره نكرده است اما آنكارا بعد از دست كم يك ماه از آغاز بحران در راستاي تشكيل «آغوشي گرم» براي مخالفان سياسي سوريه حركت كرد و اندكي بعد نيز «آغوشي گرم» براي مخالفان مسلح سوري موسوم به ارتش آزاد سوريه ايجاد كرد. تركيه اين گزينه را انتخاب كرد كه نوك پيكان براي سرنگوني نظام سوريه باشد زيرا مقر فرماندهي ارتش آزاد سوريه بود و اولين شوراي مخالفان موسوم به «شوراي ملي سوري» در استانبول تاسيس شد، السفير در عين حال افزود: دل بستن به گروه هاي مسلح بدون محاسبه احتمال شكست آن باعث ورود سياست تركيه به تنگنا و بن بستي شد كه نه تنها آنكارا آن را با بازنگري در محاسبات اصلاح نكرد بلكه در مسير سياست فرار به جلوي بيشتر حركت كرد. روشن شد كه يكي از بزرگترين اشتباهات در سياست آنكارا در قبال دمشق و شكست آن همان كوته نظري در سياست خارجه تركيه در ارزيابي واقعيت داخلي سوريه و موازنه هاي داخلي در آن بود و تركيه همچنين به درستي جايگاه منطقه اي سوريه و نقش آن، رويكردهاي سياسي خارجي روسيه و چين، درگيري براي ترسيم موازنه هاي نظم نوين جهاني و اهميت سوريه در اين درگيري را درست ارزيابي و بازخواني نكرد و قدرت نظام سوريه در داخل و خارج از نظر سران تركيه دور ماند. السفير افزود: نتيجه اين امر بروز خطراتي براي تركيه بود كه پيش بيني آن را نمي كرد كه نخستين خطر همان افزايش التهاب مذهبي بين اهل سنت و علوي ها در داخل تركيه و افزايش شدت برخوردهاي نظامي با حزب كارگران كردستان تركيه و حضور كردها در شمال سوريه بود.اين تحليل با بيان اينكه تركيه به دنبال احياي امپراتوري عثماني بود خاطرنشان مي كند: تركيه روابط گذشته خود با كشورهاي همجوار را قرباني كرد و اعتماد موجود را از بين برد و به عنوان كشوري مداخله گر در امور داخلي ساير كشورها نمايان گشت زيرا به طور عملي در تلاش ها براي سرنگوني نظام در سوريه مشاركت كرده و در نتيجه سياست صفر كردن مشكلات به سياست سرنگون كردن نظام هايي كه تركيه از آنها راضي نيست تبديل شد. اين امر نيز تحول خطرناكي در نقش تركيه به شمار مي رود كه در گذشته به هم پيماني با غرب و اسرائيل اكتفا مي كرد اما اكنون به طرفي در درگيري هاي داخلي در هر كشوري مبدل شده است. باقي ماندن نظام در سوريه شكست براي سياست ها در تركيه به شمار خواهد رفت. امروز حتي عربستان و قطر و امارات نيز از سياست هاي اخواني تركيه ناراضي اند.
حقوق و عیدی بازنشستگان ۱۷ استان کشور پرداخت نشده است
در عوض ولی فقیه در دفاع از پروژه ی هسته ای پایش را توی یک کفش کرده است واز موضع ضد آمریکایی واسراییلی می گوید  که تحریم ها اثر ندارد
سخنگوی هیات رییسه مجلس از عدم پرداخت حقوق بازنشستگان در ۱۷ استان كشور خبر داد.به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا مصری در حاشیه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور درجمع خبرنگاران گفت: در ۱۷ استان کشور بازنشستگان هنوز نتوانسته‌اند حقوق و عیدی خود را دریافت کنند و ما از مسوولان استدعا داریم که در این روزهای پایان سال حقوق این افراد را واریز کنند.وی افزود: دولت می‌بایست همانگونه که یارانه‌ها را یک شبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند، حقوق بازنشستگان و عیدی آن‌ها را نیز به صورت هماهنگ در سراسر کشور واریز می‌کرد تا شائبه‌هایی برای مردم ایجاد نشود.
"حداقل ۲۰۰ هزار کودک زیر ۶ سال از فقر غذایی رنج می‌برند"
اینهم بخشی دیگر از پیام حکومتی از آن مستضعفان خمینی شیاد و پیام های اقتصادی نوروزی رهبر است که شامل شکوفایی ونو آوری وخود کفایی و جهادی ومقاومتی می شود .
یلنا: مدیرکل امور بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد گفت: کمیته امداد ۵ هزار بیمار صعب‌العلاج، ۳ هزار بیمار مبتلا به سل و ۵ هزار کودک زیر ۶ سال كه دچار فقر غذایی هستند، را تحت پوشش خود درآورده است و این در حالی است که در کشور ۱۲ هزار بیمار صعب‌العلاج و بیش از ۲۰۰ هزار کودک زیر ۶ سال دچار فقر غذایی وجود دارد.ناصر ایروانی منش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، مبنای اصلی خدمات درمانی کمیته امداد را در ۴ بخش اصلی دانست و گفت: خدمات درمانی نهاد مددجویان روستایی و شهری را شامل می‌شود و مددجویان از نظر سنی و جنسی جهت ارتقای کیفیت ارائه خدمات انجام شده است.