3 گزیده خبر 10 اردیبهشت 93

3 گزیده خبر 10 اردیبهشت 93 
تصور نمی رود با بودن رژیم ضد بشر ونامشروع ولایت فقیه رکوردار  محکومیت جهانی نقض مستمر حقوق بشر واعدام ومرگ ومیر جاده ها ونا آرامی رو به رشد اجتماعی با بودن ولی فقیه همکاره غیر پاسخگوی کا هشی در جایگاه این  رتبه داری های جهانی به وجود آید.
آدم‌ربايي براي وصول طلب 50ميليوني !
رئيس كلانتري 128 تهران‌نو از دستگيري سه آدم ربايي كه براي وصول چك 50 ميليوني بدهكارشان را ربودند، خبر داد. سرهنگ "جليل موقوفه‌اي" در تشريح جزئيات آدم ربايي در منطقه تهران نو گفت: در ساعت 7:30 ششم ارديبهشت ماه امسال زن جواني به نام فاطمه با حضور در كلانتري 128 تهران نو اعلام كرد كه دقايقي قبل جواني از طريق گوشي تلفن همراه همسرش (همايون) با وي تماس گرفته و عنوان داشته است كه به دليل بدهي 50 ميليوني همايون اقدام به ربودن وي كرده است. وي افزود: شاكيه در اظهارات خود عنوان كرد كه همسرش به دليل بدهي 50 ميليون توماني توسط فرد يا افراد ناشناسي گروگان گرفته شده است و فاطمه در بررسي‌هاي اوليه متوجه شده زماني كه همسرش در حال بردن بچه‌ها به مدرسه بوده توسط افراد ناشناس ربوده مي‌شود. به گفته موقوفه‌اي، آدم رباها در تماس با فاطمه از او خواسته بودند كه پول پيش خانه را از صاحبخانه گرفته و به آنها بدهد. رئيس كلانتري 128 تهران نو با بيان اينكه بلافاصله پس از ثبت اظهارات اين زن تلاش كارآگاهان براي تعيين صحت و سقم اظهارات آغاز شد، گفت: پس از تاييد صحت سخنان اين زن آموزش‌هاي لازم براي برقراري يك قرار صوري با گروگان گيران به همسر همايون آموزش داده شد و از او درخواست شد كه تا با آدم رباها تماس گرفته و با آنها براي پرداخت بدهي همسرش در يكي از بنگاه‌هاي معاملات املاك در منطقه تهران نو قرار بگذارد. وي با بيان اينكه پس از گذاشتن قرار ملاقات ماموران كلانتري به صورت نامحسوس منطقه را تحت كنترل قرار دادند گفت:‌در ساعت 12:20 همان روز (ششم ارديبهشت) يك دستگاه خودروي كيا با سه سرنشين در محل حاضر كه ماموران نسبت به دستگيري اين افراد اقدام كردند كه در بازرسي از وسايل اين افراد 12 فقره چك به همراه يك برگ تعهدنامه از همايون كه متعهد شده بود مبلغ 50 ميليون تومان را تا مورخ 20 تيرماه 93 پرداخت كند، به همراه پنج قطعه سفته به امضاي همايون و هفت دستگاه گوشي تلفن همراه كشف و ضبط شد. 
"موقوفه‌اي" با بيان اينكه در تحقيقات اوليه مشخص شد كه آدم ربايان سامان، ساسان و سهيل نام دارند گفت: همايون نيز پس از رهايي از چنگال آدم ربايان عنوان كرد كه صبح امروز حوالي فلكه چايچي در حالي كه قصد رساندن فرزندانش به مدرسه را داشت، با آدم‌ربايان مواجه شده و ضمن درگيري او را به داخل خودروي ديگر منتقل كرده و با استفاده از زور يك رسيد 50 ميليون توماني از وي گرفتند. 
كارشناس عالي تصادفات: اتوبوس اسكانيا مناسب تردد شهري نيست
كارشناس عالي تصادفات گفت: اين مدل از اتوبوس اسكانيا مناسب تردد در شهر نيست و در حادثه اتوبان آزادگان به علت كنده شدن شيشه‌ها مسافران در زير خودرو گرفتار شدند. سرهنگ "جمال بذرافشان" در گفتگو با مهر اظهارداشت: يكي از مهمترين اقداماتي كه شركت واحد اتوبوسراني تهران بايد انجام دهد كنترل اتوبوس‌هاي بخش خصوصي است. متاسفانه رانندگان اين بخش به دليل اين كه مي‌خواهند سرويس‌هاي بيشتري بروند تا پول بيشتري به دست آورند بيش از سرعت مجاز رانندگي مي‌كنند. همين علت باعث مي‌شود احتمال خطر افزايش يابد. وي ادامه داد: رانندگان اتوبوس در خط ويژه با ذهنيتي كه دارند فكر مي‌كنند اين خطوط كاناليزه شده و مي‌توانند با سرعت بروند. اين در حالي است كه عابر پياده و مردم وارد ايستگاه شده و در اين خطوط تردد مي‌كنند. متاسفانه ميزان تصادفات منجر به فوت عابران و موتور سواران غيرمجاز در خط ويژه كم نيست. اين كارشناس عالي تصادفات در خصوص حادثه در اتوبان آزادگان گفت: راننده اتوبوس در حال طي مسير به سمت جنوب بزرگراه بود كه يك دستگاه پژو پارس از اتوبوس سبقت مي‌گيرد و راننده براي اينكه از وقوع تصادف جلوگيري كند به سمت خروجي شهيد حكيم منحرف مي‌شود كه پس از برخورد با گاردريل به علت اين كه اتوبوس در سر پيچ قرار داشته است واژگون مي‌شود. بذرافشان با اعلام اينكه اگرچه اين تيپ از اتوبوس اسكانيا براي شهرها طراحي و ساخته شده است تاكيد كرد: قسمت اعظم اين اتوبوس را شيشه تشكيل داده است و لازم است كه اين قسمت از استحكام لازم برخوردار باشد تا به راحتي از جا خارج نشود. متاسفانه شيشه‌هاي اين اتوبوس استحكام لازم را ندارد. به گفته وي، در حادثه اتوبان آزادگان هنگامي كه اين اتوبوس واژگون مي‌شود شيشه‌ها از جايشان كنده و مسافران به بيرون پرت و زير اتوبوس گرفتار مي‌شوند كه همين امر باعث مرگ 7 نفر از آنها شده است. بذرافشان تاكيد كرد: سازندگان اين اتوبوسها بايد فكري به حال شيشه آن كنند تا به راحتي شكسته نشود. در اتوبوسهاي قبلي شركت واحد اندازه شيشه‌ها به اين ميزان نبود و عايقي فلزي محافظ شيشه‌ها بود و شكسته شدن شيشه در اتوبوس‌هاي قبلي تاثيري در پرت شدن افراد نداشت. اتوبوس اسكانيا ايراداتي دارد و شيشه آن به راحتي مي‌شكند. در مورد اين حادثه البته به نظر مي‌رسد سرعت اتوبوس هم بيش از حد مجاز بوده است و باعث مي‌شود هنگام گردش به راست واژگون شود. وي افزود: كنترل و بررسي "جي پي اس" اتوبوس مي‌تواند در مشخص شدن زواياي ديگر حادثه موثر باشد. شركت واحد اتوبوسراني بايد بازرسي‌هايش را از شركتها افزايش داده و علاوه بر رانندگان، ايمني خودروها را نيز كنترل كند. 
نجات اتوبوس و 24خودرو از سيل دامغان
سخنگوي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از نجات مسافران يك دستگاه اتوبوس از گل و لاي سيل بامداد ديروز دامغان خبر داد. "حسين درخشان" در گفتگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، در تشريح جزئيات سيل محور دامغان - شاهرود در استان سمنان گفت: در ساعت 1:44 بامداد ديروز در اثر جاري شدن سيل و آبگرفتگي در كيلومتر 24 محور شاهرود - دامغان تعدادي خودرو دچار حادثه ديدگي شدند. وي با بيان اينكه 24 خودرو در سيل دامغان گرفتار شدند گفت: پس از اطلاع از جاري شدن سيل در حوالي روستاي ده‌ملا دو تيم عملياتي متشكل از پنج امدادگر به منطقه اعزام شده و به يك دستگاه اتوبوس كه در گل و لاي گرفتار شده بود، امدادرساني كردند. وي گفت: 35مسافر اين اتوبوس به زائرسرايي در منطقه انتقال يافتند.