سئوال است این خود رو ها را چه کسانی
وارونه می کنند وچگونه و هزینه اش چگونه کسب شده است و خریدارانش چه
کسانی هستن دو اینان چگونه صاحب کسب در آمده یا صاحب سرمایه شده اند که توانایی
پرداخت قیمتش راد ارند . به ویژه اینکه 80 % جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی
بسرمی برند. لابد و ارد کنندگان وخریداران اینگونه خود رو ها جزو پر کنندگان فرم
یارانه های دولتی اند ؟
کانسپت (مفهومی) 2+2 Alfieri مازراتی به مناسبت صد سال فعالیت پرشکوه کمپانی طراحی شده و به احتمال زیاد به همین صورت یا با اندکی تغییر تولید خواهد شد.مازراتی صدمین سالگرد فعالیت خود را با رونمایی از کانسپت 2+2 Alfieri در نمایشگاه ژنو2014 جشن گرفت. نام این کانسپت از برجستهترین عضو خانواده مازراتی گرفته شده که یک قرن پیش Officine Alfieri Maserati را در بولونیای ایتالیا تاسیس کرد. خوشبختانه این مدل خیرهکننده کاملا واقعگرایانه ساخته شده و یک نمونه کاربردی به حساب میآید.این مدل توسط گروهی از طراحان جوان و مستعد مازراتی زیر نظر مارکو تنکون و تحت نظارت لورنزو راماچوتی در تورین طراحی شده و از ساختار و خصوصیات مدلهای آینده این برند خبر میدهد.اگر مدلهای کواتروپورته جدید و گیبلی، کمپانی را به سمت ساخت سدانهای 4 درب لوکس و اسپرت سوق داد، آلفییری ذاتا به وجود آمده تا به همگان یادآور شود که مازراتی پیشینهای قوی در زمینه مسابقات و خلق جی.تیهای عجیب و غریب دارد. شکی نیست که کانسپت آلفییری نماینده حقیقی نام مازراتی است. آلفییری با طراحی صیقلی و ایتالیایی 2 +2 مانند 1957 3500 GT، 1959 5000 GT و 1969 Indy قبل از آن است و به وضوح بر DNA مسابقهای مازراتی تأکید دارد. آلفییری که از شخصیتی اسپرتتر از گرندتوریسمو برخوردار است، ابعادی را ارائه میکند که برای گرنداسپرتهای آینده بسیار مناسب به نظر میرسند.مانند هر کانسپت دیگری تمایل فراوانی برای به تولید رسیدن این مدل وجود دارد. این مدل از آغاز با چنین هدفی طراحی شده است. به گفته لورنزو راماچوتی این مدل ممکن است به همین صورت یا با اندکی تغییر تولید شود.یکی از جذابترین خودروهای همه زمانها یعنی مازراتی A6 GCS-53 که توسط پینین فارینا در سال 1954 طراحی شده است، منبع ارزشمند و الهامبخش طراحان آلفییری بوده است. این مدل به مراتب بیشتر از یک خودروی مسابقهای نادر برای رانندههای شیک پوش بود و شاهکار طراحی صنعت خودروسازی به حساب میآمد. همچنین آخرین خودرویی است که پینین فارینا پیش از بازگشت در دهه اول قرن 21 با کواتروپورته و گرندتوریسمو برای مازراتی طراحی کرده است.آلفییری روی شاسی گرندتوریسمو MC Stradale با فاصله دو محور کوتاهتر (24 سانتی متر) قرار گرفته است. طول آن 4590 میلیمتر، فاصله دو محور 2700 میلیمتر، عرض 1930 میلیمتر و ارتفاعش 1280 میلیمتر است.زیر بدنه براق این خودرو موتور 4.7 لیتری، 8 سیلندر و V شکل تنفس طبیعی از مارانلو نهفته است که 460 اسب بخار قدرت (در دور موتور 7000 دور در دقیقه) و 520 نیوتن متر گشتاور(در دور موتور 4750 دور در دقیقه) تولید میکند و یک جعبه دنده الکترو فعال شش سرعته MC به موتور جفت میشود.ساختار ترانساکسل گرندتوریسمو یک تقسیم وزن ارتقایافته جلو به عقب به آلفییری بخشیده است. دیسکترمزهای کربن سرامیکی آلفییری به طور مستقیم از گرندتوریسمو MC Stradale گرفته شده و با کالیپرترمزهای برمبو آبی رنگ زیبایی ترکیب شدهاند.و در نهایت به لطف خروجی اگزوز خاص آلفییری این موتور نیرومند چنان صدای نفسگیری تولید میکند که هرگز از خاطر شنونده پاک نخواهد شد.