4 دليل خوب براي مصرف نخودفرنگي.

 
خوراكي‌ها
4 دليل خوب براي مصرف نخودفرنگي
. 9 اردیبهشت -93
اگر نخود‌فرنگي دوست نداريد سعي كنيد اين مطلب را به دقت بخوانيد و در ذائقه‌تان تغييري ايجاد كنيد. شايد شما هم از آن دسته افرادي باشيد كه در زمان كودكي و يا حتي الآن شروع مي‌كنند به جدا كردن نخود‌فرنگي‌هاي موجود در غذا‌ها. اما در اين مقاله كوتاه ما قصد داريم فقط چند نمونه از فوايد اين نخودهاي سبز كوچك را بازگو كنيم تا شما را با آن آشتي دهيم. 
- نخود فرنگي به كاهش وزن كمك مي‌كند 
نخود‌فرنگي در مقايسه با بسياري از مواد غذايي ديگر حاوي پروتئين بيشتر و كالري و چربي كمتري است. در واقع در هر فنجان نخود‌فرنگي 134 كالري وجود دارد و سرشار از فيبر است. براي همين براي افرادي كه مي‌خواهند وزن كم كنند يك ماده غذايي فوق‌العاده محسوب مي‌شود. اگر رژيم لاغري گرفته‌ايد در سوپتان نخود‌فرنگي بريزيد. در اين صورت سوپتان حاوي 9 گرم فيبر و 9 گرم پروتئين است و جلوي اشتها را گرفته و احساس سيري طولاني مدتي ايجاد مي‌كند. 
* نخود فرنگي از يبوست پيشگيري مي‌كند
نخود‌فرنگي سرشار از فيبرهاي غير حلالي است كه از يبوست پيشگيري مي‌كنند.
* نخود‌فرنگي ميزان كلسترول خون را كاهش مي‌دهد 
* نخود‌فرنگي منبع خوب پكتين و فيبرهاي غذايي ديگري است كه ميزان كلسترول خون را كاهش مي‌دهد. اگر از كلسترول بالا رنج مي‌بريد حتماً نخود‌فرنگي را در برنامه غذايي خود بگنجانيد.
* نخود‌فرنگي از بروز بسياري از بيماري‌ها پيشگيري مي‌كند 
يك فنجان نخود‌فرنگي حاوي نصف ويتامين K مورد نياز روزانه ما است. اين ماده مغذي براي پيشگيري از تخريب بافت‌هاي استخواني، تصلب شرايين، بيماري‌هاي قلبي و حتي سرطان لازم و ضروري است. نخود‌فرنگي منبع فوق‌العاده ويتامين C و همچنين آنتي‌اكسيدان‌هاي لوتئين و زآگزانتين محسوب مي‌شود كه از بيماري آب مرواريد و بيماري‌هاي چشمي ديگر پيشگيري مي‌كنند.