نامه ها وصدای شما

نامه ها وصدای شما . 8 اردیبهشت -93
* يك خانواده فرهنگي از تهران: من و همسرم هر دو فرهنگي بوده و با وجود داشتن دو حقوق، خدا را شاهد مي‌گيرم كه با وجود زندگي ساده و ابتدايي، از عهده مخارج اوليه زندگي بر نيامده و به سختي گذران زندگي مي‌كنيم. بنويسيد مسئولان كمي هم به فكر ما و امثال ما باشند. * محمدي از تهران: از مسئولان سازمان هدفمندي يارانه‌ها مي‌خواهيم درخصوص زمان ثبت نام براي مزدوجين جديد كه همراه خانواده قديم خود ثبت‌نام نكردند، هرچه زودتر اطلاع‌رساني كنند. * يك شهروند تهراني: مانده‌ام كه چه كسي قهرمان ملي است؟ آن نظامي كه با حقوق ناچيز در نقطه صفر مرزي از كشورم محافظت مي‌كند، يا آن مربي و بازيكن فوتبال كه دستمزد يك روزش با 7 ماه دستمزد برخي مشاغل است؟! سد معبر و راهبندان اواخر سال گذشته مسئولان سد معبر شهرداري منطقه 14 و كلانتري 110 شهدا توانسته بودند با سد معبركنندگان، وانت‌بارهاي ميوه‌فروش خيابان شكوفه، منشعب از خيابان پيروزي برخورد كنند؛ اما امسال دوباره سر و كله اين افراد پيدا شده است و با سد معبر در اين خيابان موجب راهبندان و مشكلات براي ساكنان و رهگذران شده‌اند. اميدواريم اين موضوع به طور جدي رسيدگي شود كه در روان‌سازي ترافيك هم مؤثر است. بد هم نيست كه راهنمايي و رانندگي براي وانت بارها و نيسان‌دارها كلاس‌هاي توجيهي برگزار كند!
صداي شما
* حميد حيدرزاده از تهران: در منطقه تقاطع بلوار فردوس - شهيد باكري،‌ ضلع شمال غربي، معابر عمومي آن فاقد روشنايي است و همين امر باعث چندين فقره تصادف شديد كه خسارات مالي و جاني داشته، شده است. به مسئولان ذيربط تذكر بدهيد شايد گوش شنوايي پيدا شود. 
* حميدي از تهران: چرا قسمتهاي انتهايي بزرگراه امام علي(ع)، مشرف به اتوبان شهيد هاشمي با وجود وعده‌‌هاي قبلي شهرداري تهران، درختكاري نشده است؟ 
* يك خانواده فرهنگي از تهران: من و همسرم هر دو فرهنگي بوده و با وجود داشتن دو حقوق، خدا را شاهد مي‌گيرم كه با وجود زندگي ساده و ابتدايي، از عهده مخارج اوليه زندگي بر نيامده و به سختي گذران زندگي مي‌كنيم. بنويسيد مسئولان كمي هم به فكر ما و امثال ما باشند. 
* محمدي از تهران: از مسئولان سازمان هدفمندي يارانه‌ها مي‌خواهيم درخصوص زمان ثبت نام براي مزدوجين جديد كه همراه خانواده قديم خود ثبت‌نام نكردند، هرچه زودتر اطلاع‌رساني كنند. 
* يك شهروند تهراني: مانده‌ام كه چه كسي قهرمان ملي است؟ آن نظامي كه با حقوق ناچيز در نقطه صفر مرزي از كشورم محافظت مي‌كند، يا آن مربي و بازيكن فوتبال كه دستمزد يك روزش با 7 ماه دستمزد برخي مشاغل است؟! 
* چند راننده اتوبوس بخش خصوصي از تهران: با توجه به عدم افزايش كرايه اتوبوسهاي بخش خصوصي، چرا گازوييل از قرار ليتري 150 به 250 تومان افزايش يافت؟ آيا با اين رفتار و تصميم كار براي ما رانندگان صرفه اقتصادي دارد؟! 
* شريف زاده از تهران: آقاي رئيس‌جمهور اعلام كردند كه تورم با شيب آرام و ملايم جلو مي‌رود، درصورتي كه به اين شيب ملايم نمي‌گويند. اسفند ماه بابت بليت اتوبوس به شيراز 39 هزار و 500 تومان بود، ولي در حال حاضر 47 هزار و 500 تومان شده است! بيمه تأمين اجتماعي هم 25درصد افزايش قيمت داشته است. مي‌خواستم بپرسم اين شيب آرام و ملايم است؟! 

نامه‌هاي شما
سد معبر و راهبندان 
اواخر سال گذشته مسئولان سد معبر شهرداري منطقه 14 و كلانتري 110 شهدا توانسته بودند با سد معبركنندگان، وانت‌بارهاي ميوه‌فروش خيابان شكوفه، منشعب از خيابان پيروزي برخورد كنند؛ اما امسال دوباره سر و كله اين افراد پيدا شده است و با سد معبر در اين خيابان موجب راهبندان و مشكلات براي ساكنان و رهگذران شده‌اند. اميدواريم اين موضوع به طور جدي رسيدگي شود كه در روان‌سازي ترافيك هم مؤثر است. بد هم نيست كه راهنمايي و رانندگي براي وانت بارها و نيسان‌دارها كلاس‌هاي توجيهي برگزار كند! اميد رضاياني ـ تهران 
درخواست از سازمان ترافيك شهرداري گرگان 
از مسئولان سازمان ترافيك شهرداري گرگان تقاضا داريم براي پيشگيري از حوادث ناگوار رانندگي در خيابان شهدا، مقابل لاله ششم پل مكانيزه عابر پياده نصب كنند. اگرچه پارسال هم چنين درخواستي در همين ستون به چاپ رسيد، اما تابه‌حال نه اقدامي شد و نه جوابيه‌اي به روزنامه ارسال شد! ب ـ كاشفي ـ گرگان 
تأمين كسري بودجه از جيب مستمري‌بگيران! 
اداره بازنشستگي ارتش و نيروي انتظامي چندي است كه مستمري فرزندان متوفاي اين نهادها را با استناد به قانون مصوب سال 66 قطع كرده است، در حالي كه اين گروه از مستمري‌بگيران مشمول قوانين پيش از سال 66 و مستحق دريافت مستمري هستند، زيرا قانون شامل گذشته نمي‌شود. از طرفي مستمري‌بگيران 72 سال به بالا را از وام ناچيزي كه از سال گذشته براي آن تشكيل پرونده داده بودند، حذف كرده است، در حالي كه هر ماه مبلغ قابل توجهي از حقوق اين گروه افراد براي ذخيره‌سازي در چند صندوق اعتباري كسر مي‌شود! آيا مسئولان بايد كسري بودجه خود را از جيب مستمري‌بگيراني كه زير خط فقر زندگي مي‌كنند، تأمين كند؟! يك مستمري بگير ـ تهران