نامه ها وصدای شما

نامه ها وصدای شما 9 اردیبهشت - 93
دلالي به جاي بانكداري ( فراموش نشده که خمینی شیاد گفته بود اقتصاد مال خر است ورباه حرام می باشد)متأسفانه بايد بگويم كه بانكداري در كشور ما شباهت زيادي به بانكداري اسلامي ندارد. بانكها متأسفانه كارشان دلالي شده است. بانكها وامهاي قرض الحسنه و كم بهره را اسماً نه، اما رسماً حذف كرده‌اند و فقط وامهايي با بهره 23 درصد ببالا مي‌پردازند و باز هم با كمال تأسف در همين درصد بالا، از كارمند و ديركرد و... را نيز لحاظ مي‌كنند كه النهايه بالاي 27درصد مي‌شود! در واقع بانكها پول مردم را با 18 درصد مي‌گيرند و به خودشان با 27 درصد مي‌دهند و اين مهم‌ترين و شاخص‌ترين فعاليت بانكداري است كه همانا دلالي است!؟ * صلواتيان از همدان: به مسئولان بگوييد باغ‌هاي "خرم شهر" همدان يكي يكي توسط مالكان نابود مي‌شوند و شهرداري هم در قبال آنان سكوت اختيار كرده است، چرا؟! * جوكار از تهران: برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با احضار و اخطار وزرا و تنگ كردن محاصره دولت مي‌خواهند به افكار عمومي اينطور القاء كنند كه هدايت جامعه دست نمايندگان مجلس است غافل از اينكه اين مجلسيان نسبت به عملكرد دولت قبل مسامحه كار و امروز منتقد دولت شده‌اند. * سفيديان از تهران: كارمندان و كارگران شركت بهكار كه مسئوليت برق و تأسيسات شركت مترو را دارند، بيش از 4 ماه است حقوق خود را دريافت نكرده‌اند. از مسئولان امر مي‌خواهيم به اين موضوع رسيدگي كنند. * چند بازنشسته از تهران و شهرستانها: حقوق بازنشسته‌ها و مستمري‌بگيرها كه قرار بوده 25 درصد اضافه شود، تنها 20 درصد اضافه شده است. 
نامه های شما
دلالي به جاي بانكداري 
متأسفانه بايد بگويم كه بانكداري در كشور ما شباهت زيادي به بانكداري اسلامي ندارد. بانكها متأسفانه كارشان دلالي شده است. بانكها وامهاي قرض الحسنه و كم بهره را اسماً نه، اما رسماً حذف كرده‌اند و فقط وامهايي با بهره 23 درصد ببالا مي‌پردازند و باز هم با كمال تأسف در همين درصد بالا، از كارمند و ديركرد و... را نيز لحاظ مي‌كنند كه النهايه بالاي 27درصد مي‌شود! در واقع بانكها پول مردم را با 18 درصد مي‌گيرند و به خودشان با 27 درصد مي‌دهند و اين مهم‌ترين و شاخص‌ترين فعاليت بانكداري است كه همانا دلالي است!؟ يك شهروند - تهران 
تهديد سلامت جامعه! 
كارشناس تغذيه در صدا و سيما به مردم سفارش مي‌كند كه كودكان لبنيات فراوان بخورند - فلان چيز را نخورند و... بايد قيمتها هم به گونه‌اي باشد كه خانواده‌ها توان خريد داشته باشند. آنقدر قيمتها بالا رفته است كه كم كم ميوه هم دارد از سبد غذايي خانواده‌هاي متوسط جامعه همچون ما،‌ حذف مي‌شود. گوشت و مرغ كه پيشتر حذف شده بود. اين وضعيت، سلامت جسمي و رواني نسل امروز و فرداي جامعه را شديدا! تهديد مي‌كند. رزاقي - تهران 
چرا توليد مي‌شود؟ 
اينهمه پزشكان و صاحب نظران از مضر بودن نوشابه سخن مي‌گويند پس چرا توليد مي‌شود؟ وقتي در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، نوشابه‌ها بارنگ و لعاب خاص به نمايش در مي‌آيد آيا مي‌شود كودكان و... را از خوردن آن منع كرد؟ اگر مضر است سعي كنند ايرادات را برطرف كنند وگرنه توليد نكنند يا غير ضرر آن را فقط توليد كنند. سهرابي - تهران 
موتورسواران 
مسئولان راهنمايي و رانندگي هر از چند گاهي براي كاهش تخلف موتورسيكلت سواران، طرح‌هاي ويژه‌اي را به اجرا مي‌گذارند و تعداد كثيري از موتورها را متوقف و به پاركينگ‌ها منتقل مي‌كنند. اما به دليل تعداد زياد موتورسيكلت در خيابان‌ها و سرعت بيش از حدشان، رانندگان و عابران با ترس و وحشت اقدام به تردد در خيابانها و پياده‌روهاي تهران مي‌كنند. اگر مسئولان ذيربط مكانهايي را براي تردد موتورسيكلت‌ها تعبيه كنند علاوه بر جلوگيري از وقوع حوادث ناگوار رانندگي، بنظر مي‌رسد امنيت شهروندان نيز تأمين خواهد شد.
كريمي - تهران 
صدای شما
* تهراني از تهران: دولت بايد براي وسايل حمل و نقل عمومي، بنزين و گازوييل را گران نمي‌كرد و با قيمت قبل به آنها ارائه مي‌كرد كه آنها هم كرايه‌ها و قيمت‌هاي حمل و نقل عمومي را سرسام آور گران نكنند. 
* اسدي از قم: چرا بيمه مركزي بيمه موتورسيكلت‌ها را 200 هزار تومان كرده است، يعني يك پنجم قيمت موتورسيكلت‌ها؟ اگر اعتقاد داريم كه اكثر استفاده كنندگان اين وسيله از قشر ضعيف جامعه هستند، چرا دولت و بيمه مركزي چاره‌اي در اين زمينه نمي‌انديشد؟ 
* عبدالله از تهران: هفته گذشته از مجلس ترحيم باز مي‌گشتم سوار خط اتوبوس هفتم تير - ستارخان شدم و ديدم انگار نه انگار كه بايد زن و مرد تفكيك باشند. چون افراد قاطي شده بودند وقتي تعدادي از خانمها پا را فراتر گذاشته و جاي مردان را هم گرفته بودند! به مسئولان تذكر بدهيد كه آنان هم به رانندگان تذكر جدي بدهند تا اين مسائل رعايت شود. 
* معصومي از تهران: چرا دولت به خروج دستگاه‌هاي اضافي از تهران كمك نمي‌كند؟ 
* صلواتيان از همدان: به مسئولان بگوييد باغ‌هاي "خرم شهر" همدان يكي يكي توسط مالكان نابود مي‌شوند و شهرداري هم در قبال آنان سكوت اختيار كرده است، چرا؟! 
* جوكار از تهران: برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با احضار و اخطار وزرا و تنگ كردن محاصره دولت مي‌خواهند به افكار عمومي اينطور القاء كنند كه هدايت جامعه دست نمايندگان مجلس است غافل از اينكه اين مجلسيان نسبت به عملكرد دولت قبل مسامحه كار و امروز منتقد دولت شده‌اند. 
* سفيديان از تهران: كارمندان و كارگران شركت بهكار كه مسئوليت برق و تأسيسات شركت مترو را دارند، بيش از 4 ماه است حقوق خود را دريافت نكرده‌اند. از مسئولان امر مي‌خواهيم به اين موضوع رسيدگي كنند. 
* چند بازنشسته از تهران و شهرستانها: حقوق بازنشسته‌ها و مستمري‌بگيرها كه قرار بوده 25 درصد اضافه شود، تنها 20 درصد اضافه شده است. 
* يكي از كارگران مترو: مدت شش ماه است كه مديران مترو براي جمعي از كارگران اين شركت حق بيمه رد نكرده‌اند و اين امر موجب ايجاد مشكل براي كارگران شده است. از مديران مترو تقاضا داريم نسبت به واريز حق بيمه اين كارگران اقدام عاجل نمايند. 

* علي از تهران: بيماراني كه به مراكز درماني مراجعه مي‌كنند، از پزشكان و پرستاران توقع دارند بدون اتلاف وقت و با مهرباني بيماران را درمان كنند. برخلاف بسياري از درمانگاه‌ها، پزشكان و پرستاران بيمارستان خيريه غياثي واقع در شهرك ولي عصر(عج) با برخورد خوب و كادري مجرب توانسته‌اند بيماران را راضي نگه دارند. به مصداق حديث شريف من لم يشكرالمخلوق لم يشكرالخالق بدينوسيله از مديريت خوب اين بيمارستان و كاركنان وظيفه شناس آن قدرداني مي‌كنم.