نامه ها وصدای شما

نامه ها وصدای شما . 10 اردیبهشت -93
معضل گدايي و دستفروشي! مشكلات اقتصادي، گراني و كم توجهي به معيشت مردم، موجب شده تعداد گدايان و دستفروشان بيشتر شود. به عنوان مثال در چهار راه‌هاي شهيد بهشتي،‌ بزرگراه شهيد حقاني، ميدان ونك، سعادت آباد و بسياري از جاهاي ديگر نمونه‌هاي آن‌ها را به وفور مي‌توان مشاهده كرد. كشوري كه صاحب درآمد عظيم نفتي و منابع زيرزميني است چرا بايد مردم در سخت‌ترين شرايط زندگي كنند؟* احمديان از تهران: رسيدگي به وضع معيشتي كارگران و بازنشستگان تأمين اجتماعي بايد در اولويت كاري دولت قرار گيرد و نبايد فقط در مراسم روز كارگر به آنان توجه و وعده و وعيد داد. * يك شهروند تهراني: چرا مردم بايد هزينه عوارض توسعه گاز را بپردازند؟ اين چه قانوني است كه مجلس تصويب كرده؟ مگر وزارتخانه، نفت نمي‌فروشد، پس پول سرشار آن كجا مي‌رود؟ آنوقت دست آخر هم به مردم مي‌گويند يارانه نگيريد! * جباري از بوشهر: بيش از سه سال است كه براي دريافت يك خط تلفن ثابت در شهر "جم" استان بوشهر ثبت‌نام كرده‌ام، ولي متأسفانه اين خط را تاكنون به من واگذار نكرده‌اند، علت چيست؟ * يك مسافر فرودگاه مهرآباد: چرا بعضي از غرفه‌داران فرودگاه بين‌المللي مهرآباد براي سودجويي خود از مسئولان فرودگاه خرج مي‌كنند؟ به غرفه‌دار ترمينال 4 درباره گراني بيش از اندازه اعتراض كردم در جواب گفت: چون مدير فرودگاه اجاره‌ها را چند برابر كرده ما هم ناچاريم قيمتها را كه به تأييد مسئولان فرودگاه رسيده، گران كنيم؟! لطفاً مطلب من را در روزنامه چاپ كنيد تا ببينم آيا واقعاً مسئولان فرودگاه مجوز اين گرانفروشي را داده‌اند يا غرفه‌داران براي سودجويي خودشان اين حرفها را مي‌زنند؟ 
صداي شما
* حسيني از تجريش: آقا به مسئولان بگوييد خط 3 مترو را افتتاح كرديد ولي متأسفانه هيچ امكاناتي در اين مترو نيست. پله برقي در اين خط وجود ندارد و اكثر قطارهاي اين خط خيلي دير مي‌آيد و باعث مشكلاتي هم در خطوط ديگر شده است. 
* دماوندي از تهران: حدفاصل ميدان فردوسي تا ميدان امام حسين(ع) آسفالت خيابان خراب شده و اينقدر دست انداز داردكه مردم را در اين مسير با مشكلات عديده‌اي روبرو كرده است. به مسئولان شهرداري منطقه تذكر بدهيد. 
* احمديان از تهران: رسيدگي به وضع معيشتي كارگران و بازنشستگان تأمين اجتماعي بايد در اولويت كاري دولت قرار گيرد و نبايد فقط در مراسم روز كارگر به آنان توجه و وعده و وعيد داد. 
* يك مسافر فرودگاه مهرآباد: چرا بعضي از غرفه‌داران فرودگاه بين‌المللي مهرآباد براي سودجويي خود از مسئولان فرودگاه خرج مي‌كنند؟ به غرفه‌دار ترمينال 4 درباره گراني بيش از اندازه اعتراض كردم در جواب گفت: چون مدير فرودگاه اجاره‌ها را چند برابر كرده ما هم ناچاريم قيمتها را كه به تأييد مسئولان فرودگاه رسيده، گران كنيم؟! لطفاً مطلب من را در روزنامه چاپ كنيد تا ببينم آيا واقعاً مسئولان فرودگاه مجوز اين گرانفروشي را داده‌اند يا غرفه‌داران براي سودجويي خودشان اين حرفها را مي‌زنند؟ 
* يك شهروند تهراني: چرا مردم بايد هزينه عوارض توسعه گاز را بپردازند؟ اين چه قانوني است كه مجلس تصويب كرده؟ مگر وزارتخانه، نفت نمي‌فروشد، پس پول سرشار آن كجا مي‌رود؟ آنوقت دست آخر هم به مردم مي‌گويند يارانه نگيريد! 
* جباري از بوشهر: بيش از سه سال است كه براي دريافت يك خط تلفن ثابت در شهر "جم" استان بوشهر ثبت‌نام كرده‌ام، ولي متأسفانه اين خط را تاكنون به من واگذار نكرده‌اند، علت چيست؟ 
* چند تلفن از تهران و شهرستانها: از مسئولان ذيربط سؤال كنيد آيا كساني كه از ثبت نام براي دريافت يارانه به هر دليلي كه جا مانده‌اند، فرصتي ديگر براي ثبت نام پيدا مي‌كنند يا خير؟ 

نامه‌هاي شما
پل كن 
در آبان ماه سال گذشته و بر اثر بارندگي شديد، رودخانه كن پر آب شد و همين موضوع باعث گرديد پل كن كه در بزرگراه فتح واقع است و شريان ارتباط اهالي كوي سينا، يكي از مناطق محروم تهران مي‌باشد، تخريب شود كه خوشبختانه با احترامات ضربتي مأموران شهرداري راههاي جايگزين تعبيه شد كه جاي قدرداني دارد. اما مدتي است كه هيچگونه اقدامي براي تعمير و بازسازي يا ساخت پل جديد نشده است بنويسيد شايد مسئولان امر رسيدگي كنند. اهالي محل كوي سينا - تهران 
سرعت پايين اينترنت! 
با وجود اين كه ADSL داريم باز هم سرعت اينترنت پايين است. چندين بار هم در روزنامه مطرح كرديم ولي هيچ اقدامي صورت نگرفته است. كارها بطور كلي مختل شده است. بنويسيد شايد رسيدگي كنند. كسمايي - تهران 
معضل گدايي و دستفروشي! 

مشكلات اقتصادي، گراني و كم توجهي به معيشت مردم، موجب شده تعداد گدايان و دستفروشان بيشتر شود. به عنوان مثال در چهار راه‌هاي شهيد بهشتي،‌ بزرگراه شهيد حقاني، ميدان ونك، سعادت آباد و بسياري از جاهاي ديگر نمونه‌هاي آن‌ها را به وفور مي‌توان مشاهده كرد. كشوري كه صاحب درآمد عظيم نفتي و منابع زيرزميني است چرا بايد مردم در سخت‌ترين شرايط زندگي كنند؟ عرفان - تهران