اکبر اعلمی: چرا روحانی بدعتی میگذارد تا رؤسای جمهور بعدی هم آن را تکرار کنند؟پیامک نوروزی روحانی اقدامی «عوامفریبانه» و «پوپولیستی» بود.14 فروردین -93
اکبراعلمی که سابقه ی عضویت دو دوره در بازار مکاره ی ششم وهفتم دارد . ظاهراً وابستگی به مدعیان اصلاح طلب دارد .ولی گاهی در سر فصل های خاص همچون مصطفی کواکبیان و اصغرابراهیم زاه موضع گیری های چند پهلو می کند که همسویی با رقیب مدعی اصول گرا علیه ی مدعیان اصلاح طلب است . بطور مثال اکنون که تاختن وانتقاد کردن به روحانی ودولت وی مد روز یا دستور کار رقبای وابسته به خامنه ای و پاسداران شده است . اکبر اعلمی هم فعال شده و بدون آنکه بگوید مگر رؤسای جمهور های گذشته همچون خمینی شیاد وجانشین وی خامنه ای شیاد تروعوامفریب ووارونه گوی نبوده و وعده های سر خرمن یا ناکجا آبای ندادند وفقط روحانی هست که وی نگران بدعت گذاری روحانی برای ؤسای جمهورهای آینده است که سئوال کرده چرا روحانی بدعتی میگذارد تا رؤسای جمهور بعدی هم آن را تکرار کنند؟ در این رابطه افزوده ارسال پیامک نوروزی رئیسجمهور به همه ملت ایران را پوپولیستی و عوامفریبانه دانست و پرسش کرده بدعتی را میگذارند تا رؤسای دولتهای بعدی هم آن را تکرار کنند؟ و این شعر را چاشنی کرده است«خرج چو از کیسه مهمان بود. حاتم طائی شدن آسان بود!». بهرحال همینکه خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس نظر انتقادی اکبر اعلمی به پیامک نوروزی روحانی را رله کرده است نشان از همسویی مشترک علیه ی روحانی می باشد . البته اعلمی که انتقاد کرده تبریک دوباره روحانی از طریق تلفنهای همراه توسط رئیس جمهور چندان ضرورتی نداشت و ادامه داده صرفنظر از اینکه رفتارها و خلقیات دستکم سه دهه گذشته ایشان در مسئولیتهای مختلف خصوصاً در کسوت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که ضرورت حفظ ارتباط تنگاتنگ با موکلین را ایجاب میکند با چنین ادعائی سازگار نیست. اما اعلمی نگفته یعنی جرأت ندارد تا ازخط قرمز عبور نماید و پرسش کند چراخامنه ای رهبر لی فقیه در همه روضه خوانی هایش به ویژه در پیام های نوروزی 7 سال گذشته بر اقتصاد مقاومتی- جهادی و بسیجی تکراری تأکید می کند؟
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، اکبر اعلمی نماینده اصلاحطلب دور ششم مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی اجتماعی خود از پیامکهای «نوروزی رئیس جمهور» انتقاد کرد و نوشت: پس از انقلاب همه روسای جمهوری در آغاز سال نو از طریق صدا و سیما ضمن گفتوگو با مردم فرا رسیدن عید نوروز را به آنان شادباش میگویند که آقای روحانی نیز امسال از این فرصت و رسانه فراگیر کمال استفاده را کرده و نوروز سال 93 را به عموم مردم تبریک گفت.وی با تاکید بر اینکه تبریک دوباره از طریق تلفنهای همراه توسط رئیس جمهور چندان ضرورتی نداشت، نگاشته است: صرفنظر از اینکه رفتارها و خلقیات دستکم سه دهه گذشته ایشان در مسئولیتهای مختلف خصوصاً در کسوت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که ضرورت حفظ ارتباط تنگاتنگ با موکلین را ایجاب میکند با چنین ادعائی سازگار نیست.
اعلمی ادامه داده است که ارسال پیامک از طریق مخابرات به تلفنهای همراه مردم هر چند که بنام رئیسجمهور باشد به تنهایی نمیتواند بیانگر نوعدوستی و تواضع یک رئیس دولت باشد، زیرا در ارسال این پیامکها خطاب به مردم، آقای روحانی شخصاً هیچ نقشی نداشته و هیچ رنج و زحمتی را هم متحمل نشده و همه چیز توسط مخابرات و تکنولوژی خریداری شده، صورت گرفته است.این فعال سیاسی اصلاحطلب همچنین به هزینه پیامکهای نوروزی رئیسجمهور به مردم کشورمان اشاره و تاکید کرد: طبق آمار رسمی اعلام شده ،تعداد مشترکین تلفن همراه در کشور هم اکنون بالغ بر 56 میلیون نفر می باشد و اگر پیامک منتسب به رئیس جمهور برای همه مشترکین ارسال شده باشد با احتساب هزینه ارسال هر پیامک 50 ریال، قیمت تمام شده ارسال این پیامک ها برای همه مشترکین تلفن همراه رقمی معادل 280 میلیون تومان خواهد شد و اگر بخشی از مشترکین تلفن همراه مشمول دریافت این پیام ها شده باشند هزینه آن کمتر خواهد شد اما از آنجا که روحانی رئیس جمهور ایران محسوب می شود در این صورت ارسال تبعیض آمیز پیام تبریک برای مردم فاقد وجاهت اخلاقی است.وی در ادامه نوشته است: گرچه در این کشور عدد 280 میلیون در برابر ارقام اختلاسهای چند هزار میلیارد تومانی رقم ناچیزی به حساب میآید، اما از قدیم گفتهاند «حساب به دینار، بخشش به خروار» و آقای روحانی بعنوان رئیس جمهوری که نام دولت خود را تدبیر و امید نام نهاده و سوگند یاد کرده پاسدار و مجری قانون اساسی و حقوق ملت باشد و همچنین نظر به اینکه در اصل 53 قانون اساسی تصریح شده است «همه پرداخت ها درحدود اعتبارات مصوب به موجب قانون صورت می گیرد»، باید به این پرسش پاسخ دهند که آیا این مبلغ را از محل درآمدهای شخصی خود پرداختهاند یا از محل بودجه عمومی و چرا بدعتی را بنا میگذارند تا روسای دولتهای بعدی هم آنرا تکرار کنند، زیرا «خرج چو از کیسه مهمان بود، حاتم طائی شدن آسان بود»!..اعلمی در پایان نگاره فیسبوکی خود تاکید کرده است: حتی اگر مخارج این اقدام از محل درآمدهای شخصی رئیسجمهور هم تامین شده باشد، باز با توجه به پیام تبریکی که همزمان و در چند نوبت بطور فراگیر از طریق شبکههای مختلف صدا و سیما پخش شد، این عمل بجز اسراف و تبلیغات پوپولیستی و عوامفریبانه زودرس حاصل دیگری به همراه نداشته است.