گزیده خبرهای 13 بهمن – 93 قسمت -2

گزیده خبرهای 13 بهمن – 93 قسمت -2
هیات دولت در نشست امروز " یکشنبه " دلایل وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان و قسمت هایی از ایلام را بررسی کرد.به گزارش واحد مرکزی خبر، در جلسه هیئت دولت که به ریاست آقای روحانی برگزار شد، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی از وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان و قسمت هایی از ایلام، به هیات وزیران ارایه داد.با توجه به خشکسالی و بادهای شدید، نقاطی در داخل و در کشورهای همسایه به عنوان منشا گرد و غبار شناسایی و برنامه مقابله با این موضوع در سطح ملی و استانی تدوین شده است.پس از بررسی ابعاد موضوع، به دستور رئیس جمهور مقرر شد وزرای نفت و جهاد کشاورزی و روسای سازمان های حفاظت محیط زیست و مدیریت و برنامه ریزی و استاندار خوزستان موضوع را با فوریت بررسی کنند و گزارشی از اقدامات و نتایج در دولت ارایه شود.در جلسه امروز، ‌اعضای دولت در خصوص گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان طرح تحول نظام سلامت که در جلسه گذشته هیات وزیران ارایه شده بود، به اظهار نظر پرداختند.در ادامه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب هیئت وزیران رسید.با تصویب دولت، مبلغ بیست و پنجم میلیارد ریال اعتبار تحت عنوان" هزینه های پیش بینی نشده- کمک " بابت پرداخت حق الکشف ، دیه و جبران خسارت به باغداران، کشاورزان و دامداران، در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.همچنین مبلغ یکهزار میلیارد ریال با عنوان " اعتبارات موضوع فروش سهام، سهم الشرکه، اموال،‌دارایی ها و حقوق مالی و نیروگاه های متعلق به دولت و موسسات و شرکت های دولتی وابسته و تابعه " بابت پرداخت مطالبات پیمانکاران، به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها اختصاص یافت.هیئت وزیران همچنین لایحه موافقت نامه های همکاری امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری تاجیکستان را به تصویب رساند.
رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور به تشریح آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور پرداخت.به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های کشور اظهار کرد: برابر آخرین گزارش دریافتی از مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور هم‌اکنون در استان البرز باند شمالی آزادراه تهران - کرج در محدوده کرج ترافیک نیمه سنگین گزارش شده و در سایر جاده‌ها و معابر کشور عادی و روان گزارش شده است.وی گفت: بر همین اساس در تمامی راه‌ها و محورهای مواصلاتی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است.سرهنگ رحمانی در پایان به انسداد 5 محور اشاره کرد و گفت: محورهای قم-گرمسار، اردبیل –سرچم، پونل –خلخال، آزاد راه چالوس –مرزن و محور شمشک –دیزین کماکان تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی از اطفای دو حریق در بازار تهران و باغ سپه سالار خبر داد.سیدجلال ملکی در گفت وگو با تسنیم، اظهار داشت: ساعت 19:27 حادثه آتش سوزی در بازار بزرگ و بازار سید ولی به سامانه 125 اعلام و 4 ایستگاه به محل حادثه اعزام شد.وی ادامه داد: در طبقه منهای دوی یک پاساژ 3 طبقه، کارگاه 15 متری تولید کفش که دارای مواد قابل اشتعال بود، دچار حریق شد و دود زیادی طبقات را فرا گرفت. خوشبختانه کارگران از این پاساژ خارج شده بودند و حادثه مصدومی نداشت.سخنگوی سازمان آتش نشانی در ادامه از وقوع حادثه دیگری خبر داد و گفت: ساعت 19:50 امروز وقوع حریق در خیابان باغ سپه سالار، خیابان مصباح به سامانه 125 اعلام شد. در طبقه چهارم یک ساختمان 10 واحدی، کارگاهی مملو از مواد قابل اشتعال شعله ور شد و در حال سرایت به واحدهای دیگر بود.وی با بیان اینکه دود حاصل از این حادثه از فواصل دور قابل رویت بود، گفت: آتش نشان ها به اطفای حریق پرداختند و بعد از ایمن سازی محل حادثه و  تخلیه دود عملیات دقایقی پیش به پایان رسید. خوشبختانه این حادثه نیز مصدومی نداشت.
مردی که با همدستی یک زن نقشه کشیده بود تا پس از قتل شوهر او با وی ازدواج کند، به دار مجازات آویخته شد.به گزارش همشهری، روز 17خرداد سال 88به مأموران كلانتري 26 كرج خبر رسيد مردي به نام رحمت در خانه‌اش به قتل رسيده است. زماني كه مأموران به محل وقوع جنايت رسيدند جنازه در يكي از اتاق‌ها افتاده و بررسي‌هاي اوليه حاكي از آن بود كه مقتول به‌دليل اصابت ضربات جسمي نوك تيز جان باخته و از سويي يك رشته سيم نيز به دور گلويش پيچيده شده است. اين در حالي بود كه وضعيت آنجا نيز به هم ريخته بود و همسر مقتول ادعا مي‌كرد مقداري از وسايل با ارزش خانه سرقت شده است. در چنين شرايطي جسد به پزشكي قانوني منتقل و تحقيقات براي شناسايي قاتل آغاز شد.هرچند صحنه جنايت نشان مي‌داد به‌احتمال زياد مرد جوان با انگيزه سرقت به قتل رسيده است اما كارآگاهان جنايي فرضيه‌هاي ديگري را نيز بررسي كردند. در شرايطي كه چند روز از اين جنايت مي‌گذشت كارآگاهان متوجه ارتباطات مشكوك همسر مقتول با مردي غريبه شدند؛ ارتباطي كه از مدت‌ها قبل از جنايت شروع شده بود. دنبال كردن اين ارتباط از سوي پليس به روشن شدن اسرار پشت پرده اين جنايت منجر شد.وقتي همسر مقتول به نام لاله به پليس آگاهي احضار شد و تحت بازجويي قرار گرفت و فهميد كه پليس پي به اسرار قتل شوهرش برده است، گفت مردي به نام آرش با همدستي جوان ديگري به نام سيروس شوهرش را به قتل رسانده‌اند. او در اعترافاتش گفت: 10سال قبل با شوهرم ازدواج كردم و حاصل زندگي مشترك‌مان 2فرزند بود اما من از زندگي با رحمت راضي نبودم و از حدود 3سال قبل با مردي به نام آرش آشنا شدم. وقتي او از شرايط زندگي‌ام با خبر شد به من پيشنهاد ازدواج داد. او نقشه قتل شوهرم را طراحي كرد و گفت او را از سر راه بر مي‌دارد تا بتوانيم با يكديگر ازدواج كنيم.به اين ترتيب روز حادثه او همراه سيروس به خانه‌مان آمد. شوهرم در حمام بود و وقتي 2مرد غريبه را در خانه ديد با آنها درگير شد، اما آرش با چاقو به شوهرم ضربه زد و او را به قتل رساند. سپس براي صحنه‌سازي‌ يك تكه سيم دور گلوي وي پيچيد و مقداري از وسايل با ارزش خانه را با خود برد تا اينطور با صحنه‌سازي‌ همه فكر كنند كه سارقان رحمت را كشته‌اند.به‌دنبال اظهارات اين زن مأموران در عملياتي ضربتي آرش و همدستش را كه شاگرد او بود دستگير كردند. 2متهم وقتي فهميدند لاله اسرار جنايتي را كه مرتكب شده‌اند بر ملا كرده است جزئيات اين جنايت را شرح دادند. به اين ترتيب پرونده با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به شعبه 80دادگاه كيفري استان البرز فرستاده شد و 3متهم در برابر 5قاضي دادگاه به دفاع از خود پرداختند و در نهايت قضات دادگاه آرش را به قصاص و سيروس و لاله را به اتهام دست داشتن در اين جنايت به تحمل حبس محكوم كردند. اين رأي در شعبه 11ديوان عالي كشور نيز تأييد شد و به اين ترتيب سحرگاه چهارشنبه آرش به دار مجازات آويخته شد.
روزنامه همشهری نوشت: رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به افزایش ۷۰۰تومانی قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ نسبت به یک‌ماه قبل اعلام کرد، قیمت مرغ از هفته قبل، روندی صعودی در پیش گرفت و بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش یافت اما بهای این کالا در روز شنبه هفته جاری مجددا بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومان افت کرد.محمد يوسفي قيمت هر كيلوگرم مرغ را در ميدان بهمن ۶ هزار تومان عنوان كرد و به مهر گفت: اكنون قيمت مرغ زنده درب مرغداري بين ۴۶۰۰ تا ۴۷۰۰ تومان است، ضمن اينكه مراكز خرده‌فروشي بايد حداكثر تا ۴۰۰ تومان به قيمت كالاي خود بيفزايند و هركيلوگرم مرغ را تا ۶۴۰۰ تومان عرضه كنند. گفتني است برخي فروشگاه‌ها مرغ را كيلويي 7 هزار تومان مي‌فروشند.