گزیده خبرهای 14 بهمن – 93 قسمت -2

گزیده خبرهای 14 بهمن – 93 قسمت -2
«به بهانه پیدا کردن طلا و جواهرات زیرخاکی، باجناقم را به بیابان کشاندم و او را به رگبار بستمهمشهری نوشت:‌ اين بخشي از اعترافات مردي است كه دست به جنايت مسلحانه زد. رسيدگي به اين پرونده شامگاه 10بهمن‌ماه همزمان با پيدا شدن جسد مردي در زمين‌هاي زراعي جاده لوله گاز در حسن آباد شروع شد. عامل يا عاملان جنايت، ‌جسد را زير خاك دفن كرده‌ بودند اما بخشي از آن از زير خاك بيرون مانده بود و تعدادي از اهالي آن را ديده بودند. كارآگاهان از داخل لباس‌هاي قرباني مدارك شناسايي وي را پيدا كردند.او مرد35ساله‌اي بود كه بر اثر شليك چند گلوله كلاشنيكف به قتل رسيده بود. در ادامه با دستور قاضي ويژه قتل، جسد به پزشكي قانوني منتقل شد و تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران مأمور رسيدگي به پرونده شدند. آنها راهي محل زندگي مقتول شدندو دريافتندكه باجناق 22ساله قرباني به نام جمشيد چندي قبل با او درگيرشده و در پي آن تهديد به كشتن وي و خانواده‌اش كرده است.همچنين در ادامه مشخص شد كه چند روز پيش از جنايت جمشيد با سفر به يكي از استان‌هاي غرب كشور يك قبضه اسلحه كلاشنيكف خريده است. شكي براي پليس باقي نماند كه باجناق مقتول دست به جنايت زده است. بنابراين كارآگاهان راهي محل زندگي او شدند اما دريافتند كه او متواري شده است. جست‌و‌جوي پليسي شروع شد تا اينكه 11بهمن‌ماه وي در اقدامي اطلاعاتي شناسايي و دستگير شد. او در بازجويي‌ها به قتل اقرار كرد و گفت:با باجناقم اختلاف داشتم و از مدت‌ها قبل با هم درگيري داشتيم. براي همين روز حادثه به خانه او رفتم و به دروغ به او گفتم كه مقداري طلا و جواهرات زيرخاكي در بيابان‌هاي اطراف حسن آباد پيدا كرده‌ام. به اين بهانه او را به محل كشف جسد كشاندم درحالي‌كه اسلحه را داخل موتورم پنهان كرده بودم. وي افزود: وقتي به آنجا رسيديم در يك لحظه باجناقم را با اسحه به رگبار بستم. بعد ازآن جسدش را زيرخاك دفن كردم و پا به فرار گذاشتم. سرهنگ آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران، با اعلام اين خبر گفت: در اين پرونده دستور بازداشت موقت از سوي قاضي دادگاه فشافويه صادر شده و متهم براي انجام تحقيقات تكميلي و شناسايي انگيزه اصلي جنايت در اختيار ماموران اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران قرار گرفته است.
مقام های عراقی روز دوشنبه اعلام کردند که نیروهای پیشمرگ کرد اجساد 25 عضو اقلیت ایزدی را در یک گور جمعی در شمال غربی این کشور کشف کرده اند.به گزارش خبرگزاری فرانسه از اربیل،'میسر حاجی صالح' مقام محلی مسوول در منطقه 'سنجار' در این خصوص گفت: نیروهای پیشمرگ روز گذشته (یکشنبه) یک گروه جمعی حاوی اجساد 25 مرد، زن و کودک ایزدی را که توسط عناصر داعش کشته شدند، کشف کردند.یک سرهنگ پیشمرگ کرد گفت که این گور جمعی در نزدیکی منطقه 'سینونی' در جریان عملیات اکتشاف مواد منفجره کشف شد.وی افزود: نیروهای ما مشغول تجسس مواد منفجره و مین های کاشته شده توسط داعش در این منطقه بودند که به این گور جمعی برخوردند.وی خاطر نشان کرد که برخی از قربانیان به ضرب گلوله کشته شده و سایرین با چاقو به قتل رسیده اند.گروه تروریستی داعش ژوئن سال گذشته میلادی (خرداد - تیر) تهاجم به عراق را با حمله به استان نینوا در شمال این کشور آغاز کرد و سپس مناطقی در شمال و غرب بغداد را در اختیار گرفت.داعش در این مدت کردهای ایزدی را به قتل رسانده و ربوده و به اسارت گرفته است.این در حالی است که نیروهای کرد موفق شده اند به موفقیت های قابل توجهی علیه داعش در شمال عراق دست یابند.سربازان فدرال، شبه نظامیان شیعه و قبایل سنی نیز در عملیات خود علیه داعش، عناصر این گروه تروریستی را در فاصله بیشتری از منطقه جنوبی عقب رانده اند، اما بخش هایی از خاک این کشور از جمله 3 شهر بزرگ عراق همچنان در کنترل داعش است.گروه تروریستی داعش حاصل تصمیمات آمریکا و هم پیمانان منطقه ای اش است، اما اکنون همین کشورها درصدد ریشه کن کردن عناصر تکفیری این گروه برآمده اند.
تنها دقایقی پس از سخنرانی رییس جمهوری نیجریه در جمع هوادارانش، یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در میان مردم منفجر شد.به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیجر، این خودروی بمب گذاری شده زمانی در میان هواداران 'گودلاک جاناتان' رییس جمهوری نیجریه منفجر شد که وی تنها دقایقی قبل محل سخنرانی را ترک کرده بود.وی در این گردهمایی تبلیغاتی، برنامه های آتی خود در صورت ابقا در مقام ریاست جمهوری را برای هوادارانش تشریح می کرد.این انفجار در حالی روی داد که چند روز پیش نیز انفجاری مشابه در میان هواداران گودلاک، 15 کشته بر جای گذاشت.هنوز هیچ شخص یا گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است اما گروه تروریستی'بوکوحرام' فعالیت زیادی در نیجریه دارد و انفجارهای این گروه در سال های گذشته صدها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.هنوز از تلفات جانی احتمالی انفجار امروز خبری منتشر نشده است.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این روزها، ارسال پیامک‌های جعلی برای برخی کاربران خطوط سیار تلفن همراه از همراه اول گرفته تا ایرانسل و... افزایش چشمگیری یافته است. کلاه ‌برداران معمولاً با این ادعا که صاحب شماره همراه مورد نظر در جشنواره‌های برگزار شده بهاره،‌ تابستانه، پائیزه، و زمستانه تحت نظارت وزارت ارتباطات و فناوری، برنده جوایز میلیونی شده‌اند، با سوءاستفاده از این ترفند، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و با اینکه گزارش این قبیل کلاه‌برداری‌ها به ادارات مختلف این وزارت‌خانه می‌رسد، معلوم نیست چرا این وزارت‌خانه اقدام قاطعی برای برخورد با کلاهبرداران به عمل نمی‌آورد.تنها در یک مورد مراجعه به بخش پیام‌های پایگاه اینترنتی شرکت مخابرات استان تهران می‌توان دید که صفحات این سایت پر است از شکوائیه از کلاهبرداران، اما روابط عمومی این شرکت تنها به این پیام بسنده کرده است که ارسال کنندگان چنین پیام‌هایی افراد سودجو هستند و باید از طریق مراجع قضایی پیگیری کنید! انتظار مردم اینست که خود شرکت برای برخورد قاطع با سودجویان برخورد نماید و شر آنها را از سر مردم کم کند.
طرح کنترلی مجرمان قدیمی، سرنخی پیش روی پلیس آگاهی پایتخت قرار داد که نشان می‌داد تبهکاری 56 ساله به نام «حمید» که 10 بار پشت میله‌های زندان گرفتار شده است در قالب باندی جدید به سرقت‌های سریالی دست می‌زند.به گزارش روزنامه ایران، این تجسس‌ها نشان داد که حمید با دو تبهکار دیگر با زاغ‌زنی در برابر بانک‌های تهران و شهرهای حاشیه‌ای در استان البرز به شکار طعمه‌‌هایشان دست می‌زنند. خیلی زود دو دزد 34 و 45 ساله به نام‌های «محسن» و «محمد» شناسایی شدند و کارآگاهان پی بردند آنان به خاطر جرایم افیونی و کلاهبرداری بارها روانه زندان شده‌اند. تیم پلیسی، مخفیگاه هر سه تبهکار را در محله پیروزی و شهرری شناسایی کردند و در سه عملیات همزمان آنان را به دام انداختند. حمید که رئیس این باند بود با به گردن گرفتن سرقت‌های زنجیره‌ای با زاغ‌زنی‌های ماهرانه گفت: من و همدستانم با شناسایی مشتریان بانک‌ها که پول همراه داشتند آنها را در خارج از بانک‌ها تعقیب و اقدام به پنچر کردن لاستیک خودروهایشان می‌کردیم. زمانی که راننده برای تعویض لاستیک از خودرو پیاده می‌شد در چشم بر‌هم‌زدنی اقدام به سرقت پول داخل خودرو کرده و طعمه‌مان نیز با توجه به پنچر بودن لاستیک خودرویش نمی‌توانست ما را تعقیب کند  و بسرعت از محل دور می‌شدیم.وی افزود: در صورتی که طعمه‌مان پیش از پنچری کامل خودرو در محلی توقف می‌کرد و پول‌ها را با خودش نمی‌برد با اطلاع از وجود پول داخل خودرو بلافاصله به محل پارک آن مراجعه و پس از شکستن شیشه خودرو اقدام به سرقت پول داخل آن می‌کردیم. دو نوچه این تبهکار نیز ادعاهای وی را تأیید کردند و گفتند که در مناطق مختلف جنوب و جنوب شرق تهران بویژه در شهرری، اسلامشهر و بهشت زهرا دست به این زاغ‌زنی‌ها می‌زدیم که بیش از یک میلیارد تومان به دست آوردیم و بین خودمان تقسیم کردیم.
سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیام هایی جداگانه ، پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ملی فجر توسط ماهواره بر سفیر فجر به فضا و قرار گرفتن آن در مدار زمین را به محضر فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری تبریک گفت.به گزارش ایسنا، متن پیام های سردار دهقان به شرح ذیل است:محضر مبارک رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا
با اهداء سلام و تحیات
در سایه الطاف الهی و توجهات حضرت ولی عصر ( عج ) ، در دومین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و در آستانه روز فناوری فضایی ، فرزندان مجاهد و دانشمند حضرتعالی در وزارت دفاع ، برگ درخشان دیگری بر دفتر افتخارات فناوری فضایی کشور افزوده و با پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ملی فجر با ماهواره بر بومی سفیر فجر بار دیگر نام ایران اسلامی را در فضای لایتناهی طنین انداز نمودند .اینجانب این موفقیت بزرگ ، که لبیک مجاهدان عرصه اعتلای اقتدار دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی به فرمان حضرتعالی مبنی بر تداوم حرکت پرشتاب علمی کشور می باشد را به محضر شریف شما و ملت عزیز و فجرآفرینمان تبریک و تهنیت عرض می نمایم.وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی ، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با اهدا ء سلام و تحیات
همانگونه که مستحضرید با کسب اجازه از محضر جنابعالی ماهواره ملی فجر در ظهر دومین روز دهه مبارک فجر و در آستانه روز فناوری فضایی با موفقیت به فضا پرتاب شد .اینجانب این دستاورد فناورانه و صنعتی را به حضرتعالی و ملت شریف ایران تبریک و تهنیت عرض نموده ؛ توفیق روز افزون جنابعالی و دولت تدبیر و امید را در جهت گام برداشتن در مسیر پیشرفت و توسعه ایران اسلامی از درگاه حضرت احدیت خواستارم.وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان