فوت 14 نفر در استان هاي مازندران و فارس به علت آنفلوآنزا

فوت 14 نفر در استان هاي مازندران و فارس به علت آنفلوآنزا 2 دی – 94
به نظر می رسد که  رقابت شدیدی بین کشته های سوریه و تلفات آنفلوآنزای وارداتی روز اربعین کربلا به وجودآمده است .چون کشته ها وتلفات هردو مورددرحال افزایش است .

رئيس دانشگاه هاي علوم پزشکي مازندران و فارس از افزايش فوتي هاي بيماري آنفلوآنزا در اين استان ها به تعداد 14 نفر خبر دادند.
    به گزارش ايرنا از ساري، قاسم جان بابايي رئيس دانشگاه علوم پزشکي مازندران گفت: در مجموع حدود يک هزار نفر به دليل آنفلوآنزا در بيمارستان هاي استان (مازندران، بابل، تامين اجتماعي) بستري شدند.

    وي افزود: از ميان افراد فوت شده به غير از دو نفر که جوان بودند و بيماري هاي زمينه اي نداشتند و احتمالامتاسفانه به موقع به بيمارستان ها نرسيده بودند بقيه داراي بيماري هاي زمينه اي بودند.

    وي با بيان اينکه بيماري تحت کنترل است افزود: تعداد بيماران بستري در بيمارستان ها در طي روزهاي گذشته کاهش يافته و در حال حاضر تعداد بيماران بستري در تمام بيمارستان هاي استان 180 نفر است.

    وي با تاکيد بر عمل به توصيه هاي بهداشتي بر جداسازي بيماران از افراد سالم و رعايت اصول بهداشتي تاکيد کرد و يادآور شد: بيمارستان هاي مازندران آماده بستري کليه بيماران است و دارو نيز به اندازه کافي موجود مي باشد و مردم نگراني در اين خصوص نداشته باشند.

    وي مهم ترين توصيه پزشکي در درمان آنفلوآنزا را استراحت در منازل و حضور نيافتن در اماکن عمومي براي جلوگيري از گسترش اين بيماري اعلام کرد.

    وي استفاده از ماسک، شستشوي منظم دست با آب و صابون از سوي بيماران و پوشاندن دهان و بيني را از مراقبت هاي عمومي براي کاهش تب اين بيماري در جامعه و خانواده دانست.اين مسئول مدت بهبود اين بيماري را در افراد مبتلاحدود پنج تا هفت روز اعلام کرد و از دانش آموزان مبتلابه آنفلوآنزا خواست تا 24 ساعت بعد از فروکش کردن تب نيز از رفتن به مدرسه خودداري کنند.

    رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز هم با اشاره به آخرين وضعيت بيماري آنفلوآنزا در فارس گفت: تعداد 238 نفر در اين استان به بيماري آنفلوآنزا مبتلاشدند که هفت نفر آنان نيز جان خود را از دست داده اند.

    به گزارش ايرنا، محمدهادي ايمانيه در نشست برنامه ريزي و توسعه استان فارس افزود: در مجموع تعداد 433 نفر در استان فارس مشکوک به ابتلابه بيماري آنفلوآنزا بودند که بيماري 238 نفر از آنان پس از انجام آزمايش هاي لازم نيز مشخص شد.ايمانيه گفت: البته پارسال نيز در اين استان تعداد 111 نفر به بيماري آنفلوآنزا مبتلاشدند که هشت نفر آنان فوت کردند.

    ايمانيه اين را نيز اضافه کرد که تمام هفت نفري که جان خود را از دست دادند زمينه بيماري هاي تنفسي داشته اند چرا که اين گونه افراد مقابل اين بيماري بسيار ضعيف بوده و تاب مقاومت را ندارند