گزیده خبرهای 2 دی 94 قسمت -6

گزیده خبرهای 2 دی  94 قسمت -6
 
خبر ويژه 
آرزوي انتخاباتي روزنامه صهيونيستي براي تجديدنظرطلبان
يک روزنامه صهيونيستي انتخابات مجلس و خبرگان را بسيار مهم ارزيابي کرد.    «اسرائيل نشنال نيوز» در گزارشي نوشت: آنچه اين روزها در ايران بسيار مهم و حائز اهميت است، برگزاري انتخابات آتي پارلماني و خبرگان در اين کشور مي باشد که قرار است در ماه فوريه 2016 برگزار شود. سوالي که مطرح مي شود اين است که انتخابات مجلس خبرگان در شکل دهي به آينده ايران چه نقشي ايفا مي کند؟ مجلس خبرگان وظيفه انتخاب جانشين رهبر ايران را برعهده دارد.    سيستم سياسي ايران طوري طراحي شده است که رهبر نقش بسيار زيادي در تعيين سرنوشت کشور دارد. به همين دليل است که انتخابات آينده خبرگان، احتمالايکي از مهم ترين و تاثيرگذاري در تاريخ جمهوري اسلامي ايران خواهد داشت. ولي انتخابات پارلماني نيز از اهميت بسيار زيادي برخوردار است، چرا که پارلمان راه را براي انتخابات رياست جمهوري سال 2017 ايران هموار خواهد کرد. روزنامه صهيونيستي در ادامه نوشت: واقعيت اين است که اگر [...] و متحدانش دست بالارا در انتخابات پارلماني داشته باشند آنها مي توانند موقعيت بهتري براي به چالش طلبيدن ديگر مراکز قدرت و پيشبرد دستور کار خود داشته باشند. ولي اگر خلاف اين وضعيت اتفاق بيفتد، [...] پس از اين در مقابل مخالفان در موضع ضعف قرار مي گيرد.   
سرکنسول پادشاهی عربستان سعودی در تهران اعلام کرد که سفیر جدید کشورش در ایران، بعد از طی شدن پروتکل‌های لازم وارد کشور خواهد شد.اسحاق العرینی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: سفیر جدید عربستان در تهران از سوی این کشور معرفی و مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.وی افزود: سفیر جدید عربستان در تهران (علی حسن جعفر) فعالیت‌های خود را پس از طی پروتکل‌های خاص و دیپلماتیک در سفارت این کشور در تهران آغاز خواهد کرد.این دیپلمات سعودی در تهران با بیان این‌که ماموریت سفیر در هر کشوری، نزدیک کردن تعاملات بین کشور خود و کشور محل ماموریتش است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با آغاز فعالیت سفیر جدید در تهران، شاهد بهبود و گسترش روابط دو کشور باشیم.به تازگی دستگاه دیپلماسی عربستان "علی حسن جعفر" سفیر پیشین ریاض در مسکو را به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی مسوولیت سفارت عربستان سعودی در تهران به دستگاه دیپلماسی ایران معرفی کرد که وی از سوی ایران مورد تایید و پذیرش قرار گرفته است.بر اساس روال معمول از زمان پذیرش فرد معرفی شده از سوی کشور مقصد، دو الی سه ماه زمان نیاز است تا سفیر در محل ماموریت خود حاضر شود.
ساعت‌های اولیه پنجمین روز ثبت نام انتخابات مجلس دهم با حضور چهره‌هایی شاخص از دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرای جهت کاندیداتوری آغاز شد.به گزارش ایسنا، حدادعادل، زاکانی و مجتبی رحماندوست از چهره‌های شاخص جریان اصولگرا بودندکه در اولین ساعات پنجمین روز ثبت نام برای کاندیداتوری در مجلس پنجم به وزارت کشور مراجعه کردند.رسول منتجب‌نیا، حسن رسولی و محمد جواد حق شناس نیز از اصلاح‌طلبانی بودند که صبح روز چهارشنبه مراحل ثبت نام خود جهت کانداتوری در انتخابات مجلس دهم را در وزارت کشور تکمیل کردند.
گارد ساحلی تونس 16 ماهیگیر مصری را در ساحل شهر جرجیس به اتهام صید غیر قانونی بازداشت کرد.به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، گارد ساحلی تونس یک قایق ماهیگیری مصری با 16 ملوان را در ساحل شهر جرجیس واقع در جنوب شرق این کشور بازداشت کرد.تونس اعلام کرد که ماهیگیران مصری بدون اجازه وارد آب‌های منطقه‌ای تونس شده‌اند.وزارت دفاع تونس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ماهیگیران بازداشت‌شده متهم به صید غیرقانونی در آب‌های منطقه‌ای کشور هستند و قایقی که مصادره شده در منطقه پورت سعید مصر به ثبت رسیده است.این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد: این قایق و ملوانان آن برای تکمیل اقدامات قانونی لازم به بندر جرجیس منتقل شده‌اند.
جشن‌های کریسمس امسال در بسیاری از نقاط اروپا بدون برف برگزار می‌شود.به گزارش ایسنا، در برلین، درختان گیلاس به شکوفه نشسته‌اند و بنا به پیش‌بینی اداره هواشناسی آلمان در روزهای آینده فقط ارتفاعات کوهستانی این کشور شاهد بارش برف خواهد بود.
سوئیس نیز امسال در مقایسه با سال‌های گذشته شاهد بارش برف کمتری بوده و بسیاری از پیست‌های اسکی آن با کمبود برف مواجه‌اند. یک شهروند سوئیسی در این باره می‌گوید: هوای گرم حس خوبی دارد اما قدری نگران‌کننده هم هست. هر سال، زمستان برف کمتری می‌بارد و این اوضاع مناسب نیست.به گزارش یورونیوز، در همین حال در روسیه نیز دمای هوا به شکل کم‌سابقه‌ای بالاست و کاج‌های کریسمس بدون برف مانده‌اند. یکی از ساکنان مسکو می گوید: این زمستان، روسی نیست. از دیدن آذین‌بندی‌ها و درخت‌های کریسمس خوشحالیم اما دلمان برای برف هم تنگ شده، برای آن حال عجیب و آن حس پاکی که فقط بارش برف به آدم می‌دهد.گرمای هوا در روسیه به آب شدن یخ‌های بسیاری از پیست‌ها منجر شده و سرسره یخی مسکو، از دیدنی‌های مهم این شهر در موسم کریسمس، چهار روز پس از افتتاح آن، آب شده است.
یک مؤسسه چشم در استان شاندونگ چین از پیوند موفق یک قرنیه مهندسی شده خوک به چشم انسان خبر داد.به گزارش ایسنا، ژای هوالی، مدیر بخش قرنیه موسسه چشم شاندونگ اظهار کرد: بینایی بیمار پس از دوره نقاهت سه ماهه بتدریج بهبود یافت که به معنی موفق بودن پیوند است.وانگ شین‌یی 60 ساله به زخم جدی قرنیه مبتلا بود و تنها می‌توانست اجسام متحرک را در فاصله 10 سانتیمتری مشاهده کند.فرزند وانگ گفت: پزشکان در ابتدا به من گفته بودند که به دلیل نبود قرنیه اهدایی کافی ممکن است پدرم بینایی یک چشمش را از دست بدهد.این پیوند از یک قرنیه زیست‌مهندسی شده موسوم به Acornea استفاده کرده که نخستین محصول این چنینی است که توسط سازمان غذا و داروی چین در ماه آوریل معتبر شناخته شده است.ژای گفت: با قرنیه خوک به عنوان ماده اصلی، محصول، عاری از سلول، پروتئین‌های هیبریدی و سایر آنتی‌ژن‌ها می‌شود. این محصول یک ساختار کلاژن طبیعی را با زیست‌سازگاری و ایمنی زیستی قابل توجهی حفظ می‌کند.بیماری‌های قرنیه یکی از بزرگترین دلایل نابینایی در چین است و سالانه 100 هزار نفر به مبتلایان افزوده می‌شود اما تنها حدود 5000 نفر سالانه موفق به دریافت پیوند قرنیه می‌شوند.بیمارستان تانگرن پکن و بیمارستان ووهان شی‌هه و چند بیمارستان دیگر از سال 2010 کارآزمایی‌های بالینی Acornea را انجام می‌دهند و نرخ موفقیت 94.44 درصد را که مشابه نتایج مشاهده شده در قرنیه اهدایی انسان است، نشان داده‌اند.