هشدار 205 نماينده به رئيس جمهور درباره ركود بي سابقه و بيكاري

با ارسال يك نامه صورت گرفت هشدار 205 نماينده به رئيس جمهور درباره ركود بي سابقه و بيكاري  7 دی -94
چگونه پس از 9 دوره که ازعمر ننگین مجلس ارتجاع مدعی دررأس همه امور می گذرد .به دلیل اینکه این 205 امضا کننده عریضه به روحانی  نه نماینده ی ملت ونه مدافع منافع ملی کشور نمی باشند . هنوز نمی د انند که رکورد وبحران اقتصاد  و بیکاری کنونی حاصل عملکرد 37 ساله  اقتصاد خرخ مینی واقتصاد جهادی ومقاومتی خامنه ای ودولت مردان در گذشته ونه فقط دوسال اخیر است .همانگونه که مجاز نیستند به نقش تحریم های ناشی از برنامه ی هسته ای اشاره کنند که نقش کلیدی در شدت بحران ورکوداقتصاد کنونی چه بوده است ؟

205 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به رئيس جمهور، حل مشکل رکود بي سابقه حاکم بر اقتصاد کشور، اشتغال زايي و جلوگيري از ورود کالاهاي مشابه را خواستار شدند.
    به گزارش فارس، محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي پيش از پايان نشست علني ديروز (يکشنبه) پارلمان نامه 205 نفر از نمايندگان مجلس خطاب به حسن روحاني رئيس جمهور را قرائت کرد.

    نمايندگان در اين نامه ضمن تشکر از زحمات و تلاش هاي رئيس جمهور محترم درباره توجه و کمک به حل موانع و مشکلات توليدکنندگان داخلي کشور، درخواست کردند دولت در جهت اشتغال زايي و حمايت از توليدات داخلي و جلوگيري از ورود کالاهاي مشابه که امکان توليد آنها در داخل کشور وجود دارد، تلاش کند و همچنين براي برون رفت از رکود عميق و بي سابقه حاکم بر اقتصاد کشور اقدام نمايد.

        
درخواست نمايندگان از رئيس جمهور 
    محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي پيش از پايان نشست علني ديروز پارلمان نامه 196 نماينده به حسن روحاني رئيس جمهور را قرائت کرد.    
اين نمايندگان در نامه مذکور از رئيس جمهور درخواست کردند که وي شخصاً مسئوليت «شورايعالي مشهد-2017» را بپذيرند و امکان برگزاري اجلاسيه وزيران فرهنگ کشورهاي اسلامي در «مشهد مقدس» به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام را فراهم آورند.
    در اين زمينه حسينعلي حاجي دليگاني نماينده مردم شاهين شهر در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس گفت: نمايندگان در حال امضاي نامه اي در اعتراض به انتقال پايتخت فرهنگ و تمدن اسلامي از ايران به کشور سودان هستند. وي افزود: نمايندگان در اين نامه از رئيس جمهور خواسته اند تا اقدامات لازم را در جهت جبران ضعف عملکرد دستگاه ديپلماسي در اين باره صورت دهد و پايتخت فرهنگ و تمدن اسلامي به جايگاه اصلي خود که ايران اسلامي است بازگردد.

        
رضايت مشروط از پاسخ هاي وزير کار
    نماينده بجنورد در مجلس از پاسخ هاي وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي درباره سوالش به طور مشروط قانع شد.

    نمايندگان در جلسه علني ديروز سوال ملي موسي الرضا ثروتي نماينده بجنورد از علي ربيعي وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

    ثروتي در اين سوال از وزير کار پرسيد: علت عدم اجراي طرح هاي مصوب دولت در سفر مقام معظم رهبري و عدم اجراي قانون استخدام مربيان فني و حرفه اي کشور و نيز عدم اصلاح اعضاي هيئت مديره پتروشيمي بجنورد و پايين بودن عملکرد اشتغال چيست؟

    پس از ارائه توضيحاتي از سوي وزير کار، ثروتي خطاب به وي گفت: هدف ما اين نيست که مدام به وزرا کارت زرد دهيم بلکه هدف ما حل مشکلات مردم است. آقاي وزير کار قول هاي دادند که اميدوارم عمل کند، بايد صداي ملت به دولت برسد، اگر آقاي وزير قول دهند که تمام توانشان را براي رفع دغدغه هاي نمايندگان به کار مي گيرند، نيازي به راي گيري نمي بينم.

    موسي الرضا ثروتي در جريان سوال خود از وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در جلسه علني گفت: ما قوانين مصوبي در ارتباط با کار داريم که اجرا نمي شود، از جمله در تبصره 20 قانون بودجه سال 94 چهار هزار ميليارد تومان براي افراد بيکار.

    وي ادامه داد: وزير راه و شهرسازي در اظهارنظري نسنجيده اعلام کرد که مسکن مهر مزخرف است و با اين موضوع دو 

        
ميليون نفر در جامعه بيکار شدند.
    نماينده مردم بجنورد در مجلس شوراي اسلامي خطاب به وزير کار اظهار داشت: ما از شما انتظار داريم طبق اصل 130 قانون اساسي وزرا در مقابل تصميمات دولت مسئوليت دارند، ما انتظار داشتيم حداقل شما که تسهيلات مسکن مهر را به گونه اي در حد متوسط به متقاضيان ارائه کنند تا مشکلات جامعه کارگري ديده شود.     
ثروتي خاطرنشان کرد: دولت تمام همت خود را صرف کاهش تورم کرد در حالي که اگر خواستار رونق اقتصادي هستيم بخشي از تورم را هم بايد بپذيريم. امروز مردم شهر و روستا مي گويند همان تورم با اشتغال براي ما بهتر از کاهش تورم و رکود اقتصادي و بيکاري در جامعه است.
    علي ربيعي وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي نيز در پاسخ به سوال موسي الرضا ثروتي نماينده بجنورد اظهار داشت: براي هر يک درصد رشد نيازمند 100 هزار ميليارد تومان پول هستيم.    
وي افزود: براي حل مشکلات اقتصادي کشور ناگزيريم به سمت سياست هاي جديد پيش رويم، قطعاً بايد در بودجه 95 و برنامه ششم توسعه رويکردهايمان به سمت سياست هاي جديد سوق يابد.
    وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي تصريح کرد: وزارت کار مصمم است شعار «هر ايراني يک مهارت» را دنبال و اجرايي کند، در زمينه اشتغال مي خواهيم تعريفمان از شغل و نوع شغل را تغيير دهيم.

    ربيعي يادآور شد: معتقديم شعار «اشتغال بزرگ بنگاه کوچک» رويکردي است که دولت و مجلس شوراي اسلامي بايد آن را دنبال کنند.    
وي گفت: در شرايط فعلي کشور از سياست دولت در کنترل تورم دفاع مي کنم، حتي اگر دولت سراغ رشد توليد هم مي رفت، تورم بالاي کشور، توليد را مي خورد، کنترل تورم، موجب کنترل اقتصاد کشور شده است، براي حل رکود انباشته و انبار شده با کسري 56 درصد نيازمند ائتلاف ملي هستيم.
    وزير کار و رفاه اجتماعي در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: استراتژي ايجاد اشتغال بايد تغيير کند، بايد براي ايجاد اشتغال به سمت روستاها و مناطق محروم کشور برويم، هم اکنون استراتژي ما «هر روستا چند امتياز و هر روستا يک مهارت» است.

        
مصوبات نمايندگان
    هيئت رئيسه مجلس در جلسه علني ديروز طرح قانوني تعيين تکليف آموزش دهندگان فرد به فرد نهضت سوادآموزي را اعلام وصول کرد.    
مجلسي ها همچنين در اين جلسه موارد ارجاعي طرح يک فوريتي سنجش و پذيرش دانشجو را بررسي کردند.    نمايندگان از سوي ديگر شرايط برآورد خسارت ناشي از حوادث رانندگي را تعيين کردند.
        
تذکرات نمايندگان
    مهرداد بذرپاش نماينده مردم تهران با اشاره به وضعيت نامناسب آلودگي هوا گفت: ما به عنوان نمايندگان مجلس نمي توانيم نسبت به اين موضوع بي تفاوت باشيم، نمي شود در کشور اتفاقي بيفتد و آن گاه ما مسائل ديگر را بررسي کنيم.

    نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي همچنين تصريح کرد: من نمي دانم چه اصراري است بر تعطيل نکردن مدارس؛ مسئولان مربوطه که درگير کارهاي ديگرند و تا اتفاقي مي افتد مي گويند مربوط به دولت قبل است.

    حميد رسايي نماينده تهران نيز طي تذکري با اشاره به درخواستش براي تحقيق و تفحص از بورس گفت: آقاي ابوترابي! چند روز پيش از آخرين وضعيت تفحص از بورس از شما سوال کردم که شما گفتيد حرف بنده درست است اما گفتيد چون در روزهاي پاياني مجلس هستيم بهتر است انجام نشود.

    وي اضافه کرد: يک سال پيش تحقيق و تفحص از سازمان محيط زيست به هيئت رئيسه داده شد و در آن زمان قرار نبود مجلس پايان بيابد چرا آن تحقيق و تفحص در دستور کار قرار نگرفت.

    نايب رئيس کميسيون اصل 90 مجلس در همين زمينه خاطرنشان کرد: عضو شوراي شهر تهران گفته است در روزهاي اخير ميزان مرگ و مير به دليل آلودگي هوا افزايش يافته است و اورژانس هم مي گويد شاهد بد بودن هوا و در پي آن مراجعات مردم هستيم.

    رسايي ادامه داد: اصلاآلودگي هوا تقصير ماست اما کاش دولت فکري براي رفع آن بکند؛ امروز مردم جوک درست کرده اند 

    و مي گويند آب و باران مسئول رسيدگي به وضعيت هوا شده است.

    رسايي با اشاره به تعطيلي مدارس در دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته، گفت: روز چهارشنبه مدارس تعطيل نشد و اين موضوع همزمان با سفر رئيس جمهور به شهر ري بود.

    حجت الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي فرد که در غياب علي لاريجاني رياست بخشي از جلسه علني مجلس را بر عهده داشت گفت: موضوع تحقيق و تفحص از محيط زيست را بررسي مي کنيم تا ببينيم ماجرا چيست.

        
تشکر نماينده اهل سنت از سپاه
    حجت الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي فرد نايب رئيس اول مجلس پيش از پايان جلسه ديروز نامه حميدرضا پشنگ نماينده اهل سنت مردم خاش و ميرجاوه را قرائت کرد. 

    حميدرضا پشنگ در اين نامه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به دليل افتتاح 10 بيمارستان صحرايي در سالروز شهادت شهيد شوشتري و هفته وحدت در سيستان و بلوچستان و منطقه مرزي ميرجاوه براي خدمات رساني شايسته به مردم تقدير و تشکر کرد.