وارد کنندگان و خریداران واستفاده کنندگان اینگونه خودرو ها درایران کیستند .چین دیگر چه چیزی باقی مانده که به ایران صادر
نکند ؟
بعد از
توافقات هستهای ایران و ایجاد تغییرات جدید در اقتصاد کشور در سال 2015،
برندهای مهم وارداتی اتومبیل در سراسر جهان برای تصاحب سهم بازار
خودرو در ایران به رقابت پرداختند. برند اف ای دبلیو نیز با شروع
تغییرات اقتصادی ایران از همان ابتدا روند روبه جلو خود را برای تصاحب فرصتهایی
جدید و پیشی گرفتن از رقبا در پیش گرفت.
اف ای
دبلیو به عنوان اولین شرکت تحت نظر جمهوری چین با 60 سال سابقه، با
بینشیمبتنی بر ارائهی کیفیت برتر و خدمات مفید، همواره در پی تسخیر
بازارهای جهانی بودهو اکنون ایران را بهعنوان یک انتخاب استراتژیک مناسب
برای حضور خود برگزیده است. به طوری که ورود دو برندB50 وJ6 توسط شرکت
اف ای دبلیو در بازار ایران برای اولین بار در میان برندهای اتومبیل منجر به
ایجاد یک رقابت هوشمندانه در خاورمیانه شده است.
برند J6 از سری خودروهای سنگین
(تراکتور) اف ای دبلیو با پایبندی به محیط زیست، استفاده از فناوریهای پیشرو و
پاسخگویی کامل به نیازهای بازار توانست در سال گذشته جایگاه اول را به خود اختصاص
دهد و در تیرماه گذشته به بالاترین میزان فروش دست یابد. از جمله مزیتهای
رقابتی که باعث شهرت J6 در بازار گردیده است،
میتوان به مصرف سوخت فوقالعاده پایین، کیفیت کاملا متفاوت در مقایسه با سایر
محصولات چینی و بهرهمندی از محور انتقال بینقص (ZF، تکنولوژی آلمانی) اشاره کرد.
موضوع دیگری که موجب استقبال از اف ای
دبلیو و J6 شده است، ارائه¬ی خدمات ویژه پس از فروش و
ارتباط نزدیک با مشتری است که در قالب برگزاری ایونت¬های (رویداد یا مراسم) خاص
انجام می¬شود و طی آن مشکلات، نیازها و بازخوردهای تعداد زیادی از مشتریان تعیین
میگردد.
با در پیش گرفتن این روند و همکاری به
عنوان اسپانسر تیم فوتبال تراکتورسازی، اف ای دبلیو توانسته است جایگاه خود را به
عنوان تولیدکننده محصولات باکیفیت در ایران تثبیت کند. به طوری که با تولیدسواریB50 موجب تغییر
و تحول در بازار اتومبیلهای اندازه متوسط در ایران شده وبه گفتهی کارشناسان
داخلی، هم-اکنونB50به عنوان
یک محرک در بازار اتومبیل اندازه متوسط در ایران شناخته میشود.
علاوه بر سازماندهی در بازار اتومبیل
چین و حضور در بازار جهانی، اف ای دبلیو میکوشد با تکیه بر سه اصل کیفیت
محصول، بازاریابی دقیق و تعهد به مشتری، خود را به عنوان یک برند تخصصی خلاق
و پیشگام در صنعت تکنولوژی در بازار ایران مطرح کند.این در حالی است که با
برآورده شدن نیاز مشتریان از طریق تولیدات مختلف همچنان جنگ بر ای تصاحب سهم بازار
در ایران به شکل متحد شدن شرکتهای مختلف با یکدیگر شدت پیدا کرده است.