نگاه مواظب باشيم سيلي نخوريم!

    نگاه 
مواظب باشيم سيلي نخوريم!  3 اسفند -94
یک موردد یگر از نگرانی شدید سربازجو شریغتنداری وبسیج کردن مهره  هایش درا وین نامه ی کیهان علیه ی رقیب زیر پوشش : نگاه" که ضمیمه نگاه نوچه  ودست پرورده اش پژمان کریمی شده است .
نويسنده: علي اكبري
يکي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران، نقش دهي به مردم در اداره امور کشور بود. مردمي که در دوره هاي گذشته هيچ نقشي در اداره امور، غير از بردگي براي حکومت هاي طاغوت نداشتند و جز اندکي نفحاتي که آن هم با سرکوب حکومت ها و يا استعمارگران، فرصتي براي ادامه نمي يافت، نفسي تازه نساخته اند، در اين انقلاب تبديل به صاحبان حکومت شده اند و خود براي خود تصميم مي گيرند. گذشت آن دوراني که در حکومت طاغوت، سفير انگلستان يا آمريکا براي کشور تعيين تکليف مي کرد و شاه مملکت بدون رخصت و اجازه ايشان، قدم از قدم برنمي داشت. اين استقلال که نتيجه انقلاب است، قطعاً مطلوب استکبار و نظام سلطه نبوده و دشمن تلاش دارد بار ديگر کشور را به آن دوران سرسپردگي برگرداند. همين مسئله باعث گرديد که پير فرزانه انقلاب حضرت امام خميني از همان ابتدا نسبت به اين امر هشدار دهد و يکي از موارد هشدار، موضوع انتخاب نمايندگان مجلس بوده است. مجلسي که به تعبير امام در راس امور است. مجلسي که اگر برآمده از راي مردم مسلمان و انقلابي و در راستاي تمشيت امور ملت باشد، هيچ گزندي به انقلاب نخواهد رسيد. حضرت امام در رهنمودي به ملت در همان ابتداي انقلاب اسلامي و در آستانه اولين انتخابات مجلس شوراي اسلامي مي فرمايند: «بايد کوشش کنيد که خودتان انتخاب کنيد. افرادي که متعهد هستند، متدين هستند، ملي هستند، چپ و راستي نيستند، اين ها را تعيين کنيد؛ و ان شاءالله. وقتي مجلس شوراي ملي يک همچو مجلسي شد که از خودتان بود و افراد خودتان در آن بود و به اختيار خودتان بود، هيچ خوفي ديگر براي ما نيست ان شاءالله.» (23خرداد 1358) البته همان قدر که امام امت و دلسوزان انقلاب نسبت به تشکيل مجلسي آرماني و در سمت و سوي پيشبرد اهداف انقلاب حساس بودند، دشمنان ملت نيز تلاش داشتند اين پايگاه مهم مردم و حکومت را به پايگاه خود تبديل کرده با نفوذ دادن دل بستگان به شرق و غرب، مسير انقلاب را به بيراهه منحرف سازند.
    طراحي حرکت دشمن بر اين امر مستقر بوده که در صورت توانايي در گام اول، افراد وابسته به خود را به مجلس بفرستد؛ يعني کساني وارد عرصه انتخابات شوند که تعلقي به اين انقلاب و آرمان هاي آن ندارند. حضرت امام خامنه اي با اشاره به برداشت غلط و ناصحيحي که از موضوع دعوت عمومي به انتخابات توسط برخي جريانات مطرح مي گردد، فرمودند اينکه ما مي گوييم حتي کساني که انقلاب را قبول ندارند در صحنه انتخابات حاضر شوند به اين معنا نيست که افراد ضدانقلابي را به عنوان نماينده برگزينيم و اصولاهيچ کشوري در جهان چنين اقدامي را انجام نداده و نخواهد داد (نقل به مضمون) از سوي ديگر وجود شوراي محترم نگهبان به عنوان ناظر بر انتخابات در جمهوري اسلامي، مانعي براي نيل نظام سلطه به اين هدف است. شوراي نگهبان همچون سپر دفاعي مردم، بخش عمده اي از اين تلاش دشمن را ناکام خواهد ساخت و با عدم تاييد نااهلان و نامحرمان به انقلاب و وابستگان به نظام سلطه، راه را بر دشمن خواهد بست. همين موضوع يکي از دلايل عمده حملات گسترده دشمن به شوراي محترم نگهبان است و متاسفانه برخي افراد و جريانات داخلي نيز به صورت ناآگاهانه و توام با غفلت نسبت به نقشه دشمن در اين مسير با او همنوا مي شوند هرچند که در اين فريادهاي بلند شده عليه شوراي نگهبان، علاوه بر اين ناآگاهان، مهره ها و عناصر نفوذي دشمن را نيز مي توان مشاهده کرد.

    با اين وصف دشمن که به مسير اول، چندان اميدوار نيست، مسير ديگري را انتخاب خواهد کرد. استحاله فکري و ترديد در باورهاي منتخبين ملت. به عبارتي افرادي که در مسير انقلاب چندان مستحکم و استوار نيستند، طعمه مناسبي براي اين نقشه دشمن خواهند بود و اگر به مجلس وارد شوند، بيم آن مي رود که به جاي توجه به مصالح کشور، مصالح اجانب را در نظر گيرند. اين نقشه از همان مجلس اول شوراي اسلامي در کشورمان در دستور کار دشمن قرار داشته است. حضرت امام پيام به نمايندگان مجلس شورا در افتتاح اولين دوره مجلس مي فرمايند: «شما منتخبين مجلس که از پشتيباني جدي ملت عزيز برخورداريد، بايد با کمال قدرت در مقابل قدرت هاي شيطاني که در رژيم دست نشانده سابق، حاکم بر سرنوشت ما بودند بايستيد و از هيچ قدرتي غير از قدرت خداوند قادر نهراسيد و جز به مصالح کشور به چيز ديگري فکر نکنيد. متوجه باشيد که در خارج از مجلس با صحنه سازي ها و اغفال، چه بسا چپ گرايان و يا راست گرايان و يا ريشه هاي فاسد رژيم سابق طمع کنند که با نفوذ در مجلس مقاصد شوم اجانب را تحميل نمايند.» اين سخن پير فرزانه انقلاب، گويي براي همين زمان ما مطرح گرديده است. سخن برخي آقايان محترم که از ملت مي خواهند که بعد از برجام مراقب نحوه سخن گفتن خود باشند و هر سخني را بر زبان نياورند، مگر غير از اين هشدار امام است. آقاياني که تحريم هاي کنوني کشور را محصول لجبازي دولت قبل مطرح ساخته و با زدن انگ افراطي به تمام مخالفان خويش، در پي موجه جلوه دادن خود هستند، چرا به تحريم هاي وضع شده عليه کشورمان در ابتداي انقلاب تاکنون اشاره نمي کنند؟ البته به نظر نگارنده، از منظر اين آقايان محترم، در تمام اين تحريم ها، افراطيون! نقش داشته اند و نظام سلطه بي گناه بوده و به واسطه قانون «هر عملي را عکس العملي است»، در مقابل حرکت افراطيون داخلي، تحريم هايي را عليه کشور ايران وضع کرده است.

    مثلابه دليل اشغال لانه جاسوسي، سر دادن شعار نه شرقي و نه غربي، مطرح ساختن حمايت از مستضعفان عالم و... که از سوي انقلاب اسلامي و به تعبير اين دلباختگان به جامعه جهاني، افراطيون سر داده شده، تحريم شده ايم و قاعدتا براي عبور از تحريم، بايد دست از اين شعارها بکشيم و افراطي گري را نفي کنيم. به عبارتي بايد از تمام گذشته انقلابي خويش توبه کنيم تا تحريم ها لغو شود. در آن صورت يک جمهوري اسلامي خواهيم بود با حکومت روحانيوني که از اسلام، فقط عمامه داشتن را دارند و به تعبير امام خامنه اي، فقط ظاهري از اسلام و انقلاب و جمهوري اسلامي باقي خواهد ماند؛ بنابراين تلاش دشمن براي بيرون کردن ملت انقلابي از صحنه با زدن برچسب افراطي و تندرو و امثالهم، با برنامه ريزي بلندمدت صورت مي گيرد. برخي از وابستگان به اين طيف فکري، در مقابل اين افراط و تندروي خودساخته در ايران، کشور ترکيه را به عنوان آرمان شهر خود از تلفيق اسلام و پيشرفت مثال مي زنند. حکومتي که رئيس جمهور متوهم آن در سوداي هيتلر شدن و تشکيل امپراتوري بزرگ خود، دست به هر کاري مي زند. از قتل عام ملت سوريه تا کشتن مردم کرد کشور خود، از پشت پا زدن به آرمان ملت فلسطين تا عبور از خون شهروندان ترک که در حمله رژيم صهيونيستي به کشتي مرمره به شهادت رسيده اند و با تمام اين اوصاف، اکنون کشور خود را درگير جنگ و خونريزي کرده است. آيا واقعا چنين دولتي، الگو و مدل اين آقايان به اصطلاح معتدل است؟ اگر چنين باشد، ملت به چه اميد و تدبيري بايد به اين جريان راي دهد؟ که ايران را تبديل به ترکيه کنند؟ مثال ديگر ايشان کشور مصر است. آيا حکومت و دولت مصر با آن همه سرسپردگي به نظام سلطه، چيزي جز بدبختي و فلاکت براي ملت بزرگ مصر که زماني اسوه و نمونه براي ملت عرب بوده اند به ارمغان آورده است. جمعيتي چند ده ميليون نفري از مردم مصر، در قبرستان ها و خرابه ها زندگي مي کنند. آيا الگوي ما چنين حکومتي است؟

    آقاياني که تلاش دارند ملت را مايوس از ادامه راه انقلاب و امام معرفي يا تشويق کنند مي دانند که اگر ملت ايران از راه امام برگردد، سيلي خواهد خورد. اگر عزت و آبرويي داريم، اگر در وسط معرکه و منطقه اي که دور تا دور آن را جنگ و درگيري، تخريب و ناامني و... فراگرفته، چونان لنگر ثابت و مستحکم، ايستاده ايم و اين تلاطم ها نتوانسته، مشکلي براي کشور ايجاد کند، به واسطه ايستادگي در خط امام و اسلام بوده است و توصيه به همنوايي با جامعه جهاني و کدخداي آن توصيه به عبور از عزت و شرف و پيشرفت و ورود به ذلت و بدبختي و فلاکت است.

    بديهي است در هر حرکتي، سختي و تعب نيز خواهد بود. توقع اينکه طي اين مسير پيشرفت و مقابله با نظام سلطه که همه را برده و نوکر خويش مي خواهد، بدون هرگونه سختي و امتحان و بلاباشد، توقع بيجايي است و آقاياني که به خيال باطل خويش، مي خواهند در اين مسير آب هم در دلشان تکان نخورد، بهتر است خانه نشيني را پيشه خويش سازند چرا که «نازپرورده تنعم نبرد راه به دوست، عاشقي، شيوه رندان بلاکش باشد