نادران:چرا رفسنجاني از بررسي فسادِكرسنت عصباني مي شود؟

نادران در نشست انجمن روزنامه نگاران مسلمان: چرا رفسنجاني از بررسي فسادِكرسنت عصباني مي شود؟ 3 اسفند -94
چرانادران همچون  همکار اصول گرایش زاکانی سخنی درمورد بابک زنجانی ودو متهم همکارش وهمکاری شان با قرارگاه خاتم پاسداران محور نفت فروشی قاچاق وپولشویی نگفته است؟
نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ريشه فساد در دولت هاشمي شکل گرفت و با امثال کرباسچي نهادينه شد، گفت: فسادِ کرسنت به کجا مي خورد که رفسنجاني از بررسي آن عصباني مي شود.
    
الياس نادران نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي صبح ديروز در نشست انجمن روزنامه نگاران مسلمان با عنوان «آمارها از فاجعه مي گويد/ بررسي تاثيرات مخرب فساد اقتصادي در بحران رکود و فاجعه بيکاري» که به همت انجمن روزنامه نگاران مسلمان در موسسه فرهنگي هنري «اسوه» برگزار شد، گفت: ريشه فساد و پول هاي کثيف در دولت هاشمي شکل گرفت و با امثال کرباسچي نهادينه شد. 
    
نادران از اينکه دلالان کرسنت ادعاي مبارزه با فساد دارند، اظهار شگفتي کرد و با بيان اين که مگر پيگيري فسادِ کرسنت به کجا مي خورد که رفسنجاني از بررسي آن عصباني مي شود، تصريح کرد: چرا هروقت صحبت از محاکمه عاملان کرسنت مي شود آقاي هاشمي رفسنجاني مستقيما رهبري نظام را هدف قرار مي دهد؟ 
    
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: قاضي دادگاه استات اويل مي گويد، چون رشوه گيري طرف ايراني متصل به يکي از مقامات عالي رتبه است از تعقيب او صرفه نظر مي کنيم، آن مقام عالي رتبه کجاست؟ مقامات قضايي ايران که مي توانستند او را محاکمه کنند اما ملاحظات سياسي داشتند و منافع آنها نيز در اين بود که از اين مناسبات فاسد بهره اي ببرند.
    
وي با اشاره به تورم 50 درصدي دولت رفسنجاني و ذکر اين نکته که حتي در دولت اصلاحات هم 6 نفر از وزراي اقتصادي، همان وزراي دولت آقاي هاشمي بودند، گفت: امروز نيز صاحبان همان تفکر بيشترين سهم را در سياست هاي اقتصادي دولت دارند.
    
اين نماينده مجلس با بيان اين که اگر مديران دولتي در قاچاق دخيل نيستند با آن مبارزه کنند، اساسي ترين نکته براي مبارزه با فساد يقه سفيدها کساني هستند که قانون را مي شناسند اما به آن عمل نمي کنند، گفت: عمر خدمتي بعضي از وزراي دولت آقاي روحاني دو بار کنتور انداخته و به جاي حل مشکلات جوانان به حل مشکلات خود مي پردازند. به عنوان مثال، وام از جيب مردم مي دهند که خودروسازاني رشد کنند که خودشان در آن سهام دارند و پشتيباني هاي مالي را براي انتخابات از قبل رقم بزنند. 
    
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اين که در فرصت مناسب کارهاي حسين فريدون را هم بر ملاخواهم کرد، گفت: در دولتي که با شعار گزارش صد روزه به روي کار آمد در عرض دو سال و نيم گذشته ماهيانه 5 هزار و 352 جوان تحصيل کرده کشور به ارتش بيکاران اضافه شده اند. تا آقاي رئيس جمهور و تا مقامات سياسي کشور اطرافيان خود را از اين آلودگي ها پاک نکنند کشور نجات پيدا نخواهد کرد. 
    
نادران با بيان اين که نه سوئيفت را برداشتند نه ال سي باز کردند و نه مراودات تجاري با کشورها توسعه پيدا کرد و نه به تجارت بانک ها مجوز دادند و فقط وعده دادند، گفت: يکي از مديران دولتي که گفته بود ما تا امروز مشغول برجام بوديم و از امروز به بعد نوبت اقتصاد است که بايد گفت اشتباه استراتژيک شما همين است.
    
نادران با اشاره به اين که اطرافيان رئيس جمهور «باشگاه نفت و نيرو» را راه انداخته اند تا با جوش دادن معاملات نفتي ارتزاق کنند، گفت: ما اجازه نمي دهيم بار ديگر عده اي با کنسرسيوم هاي نفتي خارجي بر منابع نفتي اين کشور همچنان مسلط شوند که تا 25 سال کسي نتواند اقتصاد ملي را از گردونه نفت نجات دهد.