حتي يك اصلاح طلب واقعي و جدي در بين منتخبان تهران نيست

خبر ويژه 
حتي يك اصلاح طلب واقعي و جدي در بين منتخبان تهران نيست 12 اسفند -94
اولاً رژیم و ارونه ی ولایت فقیه  تجربه ی 37 ساله اش ثابت کرده است اصلاح شدنی نیست  وادعای ا صلاح طلبی کردن در چنین رژیمی معنی ومفهومی ندارد .دوماً در نمایش  انتخابات 7اسفند تمام مهره های سرشناس مدعی اصلاح طلب رد صلاحیت شده بودند .بنابراین زیبا کلام زیاد بی ربط نگفته است .
صادق زيباکلام مي گويد حتي يک چهره جدي و واقعي اصلاح طلب در ميان منتخبان تهران وجود ندارد.
    
وي در مصاحبه با راديو فرانسه گفت: پيروزي اصلاح طلبان در تهران همه به ويژه خود اصلاح طلبان را شگفت زده و شوکه کرد چون در اين دوره حتي يک چهره جدي و واقعي اصلاح طلب را تاييد صلاحيت نکردند و دو سوم اين ليست ائتلاف اصلاح طلبان، افراد ناشناخته بودند؛ اهالي رسانه و فعالان سياسي دو سوم ليست اصلاح طلبان را نمي شناسند.
    
وي ادامه داد: اگر قبل از انتخابات از من مي پرسيدند چند نفر از ليست ائتلاف اصلاح طلبان تهران راي مي آورند، خيلي مي خواستم خيال پردازي کنم مي گفتم حداکثر 10 نفر شناخته شده از اين طرف مثل عارف، مطهري، محجوب، جلودارزاده و کواکبيان و 20 نفر از اصولگرايان.
    
پيش از زيباکلام، وبسايت بي بي سي در تحليلي نوشته بود: فهرست اميد با هيچ معياري، ليست اصلاح طلب نيست. اصلاح طلبان در سال 92 از نامزدي حسن روحاني حمايت کردند که نه سوابقش از عضويت او در جناح اصلاح طلب حکايت مي کرد و نه در ميان نامزدها، نزديک ترين نامزد به اصلاح طلبان بود.
    
بي بي سي مي افزايد: انتخابات 94 فهرست اصلاح طلبان در نهايت چنان شکل گرفت که با هيچ معيار و ملاکي نتوان آن را فهرستي اصلاح طلبانه، در مقايسه با فهرست هاي پيشين اين جريان خواند.