گزیده خبرهای 4 فروردین -95 قسمت -2

گزیده خبرهای 4 فروردین -95 قسمت -2
رهبر کاتولیک های جهان هم به اینستاگرام پیوست. پاپ نخستین عکس خود را به روی این صفحه روز شنبه منتشر کرد و این صفحه هم بسیار فعال است. اینستاگرام پاپ در فاصلۀ کمتر از ۱۰ ساعت از افتتاح این صفحه سه عکس به روز شده است.بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این مدت کم به دنبال کنندگان رهبر کاتولیک های جهان پیوسته اند و بر تعداد آن نیز افزوده می شود. عدد دنبال شوندگان این صفحه توسط پاپ هنوز صفر است. واتیکان هدف از باز کردن صفحۀ اینستاگرام برای پاپ را کمک به تعریف مقام پاپی از طریق تصویر عنوان کرده است.دفتر روابط عمومی و صفحات اجتماعی واتیکان صفحۀ اینستاگرام پاپ را همانند حساب کاربری توییتر وی به روز می کنند و عکس های این صفحه نیز نتیجۀ کار عکاسان حرفه ایست. نخستین عکس اینستاگرام را خود پاپ به شکل سمبلیک به اشتراک گذاشت و هنوز خبری از سلفی در این صفحه نیست.حساب کاربری پاپ در توییتر نیز ۲۵ عضو دارد که خط نوشته ها و مطالبی را که رهبر کاتولیک های جهان به اشتراک می گذارد، دنبال می کنند.
رقابت های والیبال نشسته جام بین قاره ای- چین 2016
تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران امروز با شکست تیم میزبان، چین، به فینال رقابت های جام بین قاره‌ای راه یافت.ملی پوشان کشورمان در سه گیم متوالی با نتایج 25-20، 25-12، 25-14 و نتیجه نهایی سه بر صفر موفق شدند در مرحله نیمه نهایی تیم چین را شکست داده و به فینال راه یابند.در دیدار دیگر مرحله نیمه نهایی، تیم برزیل با شکست مصر به عنوان دیگر فینالیست این رقابت ها شناخته شد و فردا، ساعت 15 به وقت محلی، دیدار نهایی بین تیم های ایران و برزیل برگزار خواهد شد و تیم های مصر و چین نیز برای کسب مقام سوم به مصاف هم می روند.بر اساس گزارش سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، رقابت‌های جام بین قاره‌ای والیبال نشسته با حضور15 تیم در بخش مردان و 13 تیم در بخش زنان از 27 اسفند تا 4 فروردین به میزبانی شهر آنجی و در کشور چین برپاست.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به انفجارهای بروکسل، امروز را روزی غم انگیز برای اروپا خواند.به گزارش رویترز، «فدریکا موگرینی» که در اردن بسر می برد در واکنش به حوادث امروز بروکسل گفت که ارروپا شاهد روزی بسیار غم انگیز بوده است.پایتخت بلژیک پیش از ظهر امروز صحنه وقوع سه انفجار بود که دو مورد آن در فرودگاه و یک مورد دیگر در ایستگاه مترو مالوک در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا رخ داده بودند.در همین رابطه آخرین خبرهای تائید نشده حکایت از کشته شدن دست کم ۳۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۸۰ نفر در این حوادث دارند. پلیس بلژیک نیز از بازداشت دو نفر به اتهام ارتباط با حوادث امروز خبر داده است.بروکسل چند روز قبل صحنه بازداشت عامل اصلی انفجارهای سال گذشته پاریس بود و احتمال می رود که انفجارهای امروز در نتیجه بازداشت وی انجام شده باشند.در همین رابطه وزارت کشور بلژیک از مردم بروکسل خواسته تا از منازل خود خارج نشوند.
نامزد جنجالی جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ایالات متحده باید سفارت خود در اسرائیل را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کند.به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی در نشست سالیانه کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک، تاکید کرد: ما سفارت خود را به پایتخت مردم یهودی یعنی بیت المقدس منتقل خواهیم کرد.وی در جمع 18 هزار نفر از شرکت کنندگان در این نشست تصریح کرد: اسرائیل برای همیشه یک کشور یهودی خواهد بود و باید به عنوان یک کشور یهودی باقی بماند.ترامپ گفت: اگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، هیچ تنشی در روابط آمریکا و اسرائیل وجود نخواهد داشت.وی افزود: زمانی که رئیس جمهور شوم، دوران رفتار کردن با اسرائیل مانند شهروند طبقه دوم پایان خواهد یافت و بلافاصله با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار خواهم کرد.ترامپ اظهار داشت: در هر گونه مذاکره صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها، بی طرف نخواهم بود چرا که هیچ گونه هم ارزی اخلاقی بین آنها وجود ندارد. در جامعه فلسطینی، قهرمان ها کسانی هستند که یهودیان را به قتل می رسانند. ما نمی توانیم اجازه دهیم که این اتفاق از این پس نیز ادامه یابد. ما باید به این مساله همین الان پایان دهیم.
تارنمای شبکه خبری یورونیوز امروز به نقل از اداره آگاهی فدرال آمریکا (اف بی آی) خبر داد که بدون کمک شرکت اپل توانسته است که راه شکستن قفل آیفون عامل کشتار شهر 'سن برناردینو' در امریکا را پیدا کند.یورنیوز می نویسد که با این خبر جلسه دادگاه اپل به تعویق می افتد و دعوای حقوقی طولانی دولت و اپل پایان می یابد. اپل تاکنون در برابر حکم دادگاه برای شکستن قفل آیفون 'رضوان فاروق'، عامل کشتار تروریست سن برناردینو مقاومت کرده بود.در نتیجه حمله تروریستی دوم دسامبر 2015 میلادی ( 11 آذر 94) در شهر سن برناردینو ایالت کالیفرنیا، 14 نفر کشته و 22 نفر مجروح شدند.شرکت اپل تاکنون با درخواست مراجع قضایی آمریکا مبنی بر همکاری با اف بی آی برای رمزگشایی از نرم افزار سیستم عامل تلفن همراه تولیدی این شرکت مخالفت کرده بود.شرکت اپل مدعی بود که شکستن قفل نرم افزارهای مورد استفاده در گوشی همراه یکی از دو ضارب واقعه تروریستی در سن برناردینو به منظور کمک به تحقیقات اف بی آی موجب ایجاد 'راه نفوذ' به گوشی های هوشمند شده و بسیار خطرناک است. اپل اعلام کرده بود که با دستور قاضی در این زمینه به مقابله قضایی خواهد پرداخت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی درگذشت مادر همسر رئیس‌جمهور حاجیه خانم ساره خاتون پیوندی، در پیامی این ضایعه را به وی تسلیت گفت.در پی درگذشت مادر همسر و خاله رئیس‌جمهور حاجیه خانم ساره خاتون پیوندی، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی این ضایعه را به وی تسلیت گفت.متن این پیام به شرح زیر است:انالله و اناالیه راجعون
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
درگذشت بانوی بزرگوار، با ایمان و پارسا، خاله و مادر همسر محترمتان حاجیه خانم ساره خاتون پیوندی موجب تاثر و تالم شد.ضمن عرض تسلیت این ماتم به جنابعالی و همسر گرامیتان و خانواده‌های پیوندی، روحانی و فریدون از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی و برای جنابعالی عزت و تداوم خدمت به اسلام و انقلاب و ایران و مردم مسألت می کنم.امیدوارم روان پاک آن بانوی والامقام با حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) محشور باشد.