سرانه مصرف آب تهران بالاتر از حد استاندارد است

قائم مقام آبفاي استان تهران: سرانه مصرف آب تهران بالاتر از حد استاندارد است 11 اسفند -94
از بهداشت ودرمان و جاده وراه سازی وتولید خودرو و سد سازی ها و مطبوعات و رسانه ها وحجاب و پوشش .... نوع حکومت و برگزاری نمایش خیمه شب بازی استاندار بوده است که قرار است سرانه مصرف آب تهران بالاتر از حد استاندارد جهانی نباشد؟

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بيان اينکه سرانه مصرف آب شهروندان تهران بالاتر از حد استاندارد و 80 تا 90 ليتر بيشتر از شهرهاي توکيو و برلين است، گفت: اين رقم در حال حاضر 220 ليتر در روز است که بايد به 130 ليتر کاهش يابد.
    عليرضا نوذري پور در گفت وگو با فارس با اشاره به اينکه هدف ما اين است که ميزان مصرف آب شهروندان تهراني با فرهنگ سازي و استفاده از لوازم کاهنده به 130 ليتر برسد، اظهار داشت: سرانه مصرف آب در شهر توکيو و برلين که بارندگي مناسبي هم دارند، در شبانه روز 110 ليتر است، در حالي که با بارش نامناسب در ايران سرانه مصرف آب شهروندان تهراني در شبانه روز بيش از 220 ليتر است.

    وي با تاکيد بر اينکه مصرف آب شهروندان تهراني بالاتر از بسياري از شهرهاي بزرگ دنيا است اضافه کرد: ميزان بارش در تهران حدود 325 ميلي متر است و اين آمار نشان مي دهد که مردم بايد دقت بيشتري در مصرف آب از خود نشان دهند.

    نوذري پور ادامه داد: هدف ما اين است که با استفاده از لوازم کاهنده و فرهنگ سازي مصرف سرانه آب را در شبانه روز به 130 ليتر برسانيم چرا که بارندگي هاي نامناسب در زمستان نشان مي دهد که اگر بارندگي ها در فصل بهار نيز مناسب نباشد، در تابستان امسال با محدوديت منابع آب مواجه خواهيم شد.

    قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنين از فرو نشست زمين در اغلب دشت هاي استان تهران خبر داد و گفت: سالانه دشت هاي استان تهران 36 سانتي متر فرو نشست دارد که علت آن بهره برداري بي رويه از منابع آبي زيرزميني است.