گزیده ها قسمت دوم

گزیده ها قسمت دوم 8 فروردین -95
کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه باد و باران در کشور خبر داد.معصومه احمدی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: با وجود اینکه از بعد از ظهر امروز کاهش نسبی شدت بارش ها در غرب و شمال غرب کشور پیش بینی می شود اما بارش های این سامانه تا روز سه شنبه ادامه دارد.
وی افزود: از سه شنبه هم سامانه فعال بارشی دیگری وارد کشور خواهد شد.احمدی ادامه داد: بارش ها در بیشتر مناطق کشور به غیر از بخش های جنوب شرقی کشور به صورت باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.وی افزود: شدت بارش ها در استان های آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان،کردستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و شمال استان های قزوین، البرز، تهران و همچنین سواحل شمالی کشور خواهد بود که در برخی مناطق با بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها همراه است.کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد نسبتا شدید در جنوب کشور پیش بینی می شود که در مناطق جنوب شرقی شامل استان های سیستان و بلوچستان،کرمان و خراسان جنوبی با پدیده گرد و غبار همراه خواهد بود.وی افزود: آبهای سواحل شمالی و جنوبی کشور در این مدت مواج پیش بینی می شود.احمدی گفت: تهران نیز امروز و فردا ابری و بارانی است، در مناطق شمالی استان نیز بارش ها به صورت برف است.وی افزود: دمای تهران در سردترین زمان به حداقل 4درجه سانتیگراد بالای صفر و در گرمترین زمان به 15درجه سانتیگراد می رسد.کارشناس سازمان هواشناسی گفت: کاهش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور در دو و سه روز آینده پیش بینی می شود.
عباس آخوندی می گوید:«برمن مسجل بود که برای مردم با درکی که از شرایط ایران و جهان دارند، حتما انتخابشان این است که ایرلاین های ایران به موقعیت بین المللی برسنداگر مهمترین رخداد سال 94 در حوزه حمل ونقل خرید هواپیما از فرانسه نباشد،حتما یکی از مهمترین هاست.خبری که در همین خبرآنلاین کاربران بسیاری را مشتاقانه هر روز پای سایت می کشاند که خبرها را دنبال کنند،نظر بدهند و گاهی هم انتقاد کنند که این خریدها انجام بشود یا نشود.روزهایی که همه را سرشوق آورده بود، از شبکه های اجتماعی گرفته تا  محافل عمومی و حتی در تاکسی و مترو مردم درباره خرید هواپیما بحث می کردند.نگاه همه معطوف به وزارت راه و شهرسازی بود که حالا وزیر آن از گردنه استیضاح عبور کرده و یکبار دیگر وزارتخانه متبوعش خبرساز شده بود.عباس آخوندی البته پیش از مذاکره برای خرید هواپیما بارها مشکلات ناوگان هوایی کشور را  یادآورشده بود.گفته بود این ناوگان در شان کشور ما نیست و هواپیماهای فرسوده،هم هزینه مالی برای ایرلاین ها و اقتصاد ایران دارد و هم ریسک پذیری بالایی دارد.اما تا روز اعلام قرارداد هنوز معلوم نبود بالاخره کدام شرکت هواپیمایی موفق به فروش هواپیما به بازار ایزوله شده ایران می شود؛بویینگ یا ایرباس. هرچند زمزمه سفر رییس جمهوری به فرانسه این خبر را تایید می کرد که حتما ایرباس طرف مذاکره ایران است اما باز هم هیچ چیز شفاف و دقیق نبود.عباس آخوندی می گوید:« وقتی برای نمایشگاه هوایی پاریس رفتم ،به محض اینکه از هواپیما پیدا شدم ، قبل از اینکه به هتل بروم به نمایشگاه هوایی پاریس رفتم و اولین ملاقاتم هم با روسایی ایرباس بود. رییس ایرباس علاقه مند به ملاقات مستقیم بود. این بود که این مذاکرات به نتیجه رسید. البته احتیاط های قانونی هم انجام می دادند که این موضوع خبری نشود و در حد مذاکرات غیر رسمی و تعهدآور بماند.گفت وگو با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دو بخش تنظیم شده،بخش اول به خرید هواپیما و حاشیه های آن می پردازد و بخش دوم مربوط به مسکن مهر است.بخش اول پیش روی شماست:                                                      برنامه ریزی برای مذاکره نوسازی ناوگان هوایی،ریلی و زمینی کشور از یکسال و نیم گذشته آغاز شده بود،این یعنی برنامه شما در دوران تحریم ها طراحی شده،از کجا مطمئن بودید که مذاکرات برجام به نتیجه می رسد؟
100 
درصد مطمئن بودم که زمان توافق جهانی فرار رسیده است.من هیچ وقت در هیچ لحظه ای نگران نبودم و همواره مطمئن بودم که به نتیجه خواهیم رسید.زمان برجام فرارسیده بود . کسی نمی توانست در داخل یا بیرون این روند را متوقف کند. 13 سال مذاکره صورت گرفته بود و تمام قدرتهای جهانی به جایی رسیده بودند که این توافق صورت بگیرد. لذا می بینید که تمام شکلک هایی که نتنیاهو در آورد، تاثیری بر روند توافق نگذاشت و من همواره مطمئن بودم که  این کار انجام می شود.حتی اخبارش را هم نمی خواندم!پس وقتی که آقای فخریه کاشان قائم مقام تان را برای مذاکره با ایرباس می فرستادید،یا اینکه خودتان پاییز 94  از نمایشگاه هوایی پاریس دیدن کردید،یعنی اینقدر حجت برایتان تمام شده بود که مذاکره خرید هواپیما را به صورت جدی انجام دهید؟
همان موقع هم که از من پرسیدند، گفتنم که کار مذاکره به پایان رسیده و به توافق نزدیک هستیم . شما به شلوغ کاری هایی که برخی ها در غرب و  یا اسراییل می کنند،توجه نکنید.آن موقع  هم در چند سخنرانی همین بحث ها را مطرح کردم که زمان تصمیم گیری جهانی فراررسیده است.واکنش آنها چه بود؟
آنها هم قبول داشتند که این روند به جهتی حرکت کرده که کسی نمی تواند جهت آن را تغییر بدهد.در مذاکره با ایرباس که قاعدتا قبل از برجام بود،آنها هم مثل شما اینقدر محکم بودند؟
بله،ارزیابی آن ها هم مثبت بود.یعنی ارزیابی همه از این روند مثبت بود. اما میزان اطمینان قاعدتا متفاوت بود. اینکه در داخل بعضی های نگران بودند که قیمت ارز و سهام بورس در داخل ایران مشاهده می کرید، در خارج به همین روال بود. این ارزیابی ها هم در داخل و خارج متفاوت بود. اما سرجمع حس عمومی این بود که ما به توافق می رسیم. اگرچه من خیلی مطمئن بودم، اما خب گروهی هم تردید داشتند .به هر حال برداشت عمومی مثبت بود.منظورم طرف مقابل است،یعنی با قیمت واقعی جلو آمدند؟
بله،برداشت آنها هم مثبت بود.اگر منفی بود که نمی آمدند. چند ماه قبل از اجرای برجام در مجمع صاحبان صنایع بزرگ فرانسه صحبت کردم .آنها استقبال فوق العاده ای از سرمایه گذاری در ایران داشتند.اگر برداشت شان منفی بود که نمی آمدند.وقتی برای نمایشگاه هوایی پاریس رفتم ،به محض اینکه از هواپیما پیدا شدم ، قبل از اینکه به هتل بروم به نمایشگاه هوایی پاریس رفتم و اولین ملاقاتم هم با روسایی ایرباس بود. رییس ایرباس علاقه مند به ملاقات مستقیم بود. این بود که این مذاکرات به نتیجه رسید. البته احتیاط های قانونی هم انجام می دادند که این موضوع خبری نشود و در حد مذاکرات غیر رسمی و تعهدآور بماند.ما هم متقابلا می گفتیم که  این مذاکرات تعهدآور نیست  و زمانی که به نتیجه برسیم تعهد آور می شود.در مجموع طرفین ارزیابی مثبتی داشتند .درغیر اینصورت وقت خود را تلف نمی کردند.به نظر شما چرا خرید این ایرباس ها اینقدر مورد توجه مردم قرار گرفت و مردم به شدت خبر این خرید ها در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری دنبال می کردند؟
من فکر می کنم خرید هواپیما به بحث غرور ملی تبدیل شده بود؛ به دلیل عقب ماندگی صنعت هوایی کشور در مقایسه با کشورهای همسایه یک نوع احساس سرخوردگی وجود داشت. اینکه یکی بیاید این صنعت را نوسازی کند، قطعا از نظر مردم جذابیت داشت.البته همزمان بحث آزادسازی قیمت بلیت هم بود که واکنش منفی داشت اما با این خرید ها به سرعت به حاشبه رفت. سئوال من این است چرا ایرباس را انتخاب کردید؟ آیا دلیل سفر شما از نمایگاه پاریس عامل مذاکره با ایرباس شد یا اینکه پالس مثبتی از بوییئنگ دریافت نکرده بودید؟
قطعا آمادگی ایرباس برای مذاکره در مقابل بوییئنگ بیشتر بود؛ ضمن اینکه مدیران بوئینگ هم رفت و آمد می کردند. اما اروپایی ها آمادگی بیشتری داشتند.از این جهت تکنولوژی که این دو شرکت همطراز هستند، لذا برای ما مهم بود که اولین جایی که حاضر باشد  با ریسک و منابع مالی خود تامین مالی این هواپیما ها را انجام بدهد ما هم استقبال می کنیم.
 
یعنی قیمتی که بوئینگ ارایه داده بود، کمتر نبود؟ یکی از رسانه های خارجی در گزارشی نوشته بود که ظاهرا در مناقصه که بوده شرط ایران این بود که هر شرکتی قیمت پایین تری ارایه کند،باید 5 فروند هم زیر قیمت بازار بفروشد.چنین خبری درست بود؟
به این شکل نه،اما در هر صورت تلاش کردیم قیمت هایی که انتخاب می کنیم نسبت به قیمت های رسمی بسیار نازل باشد. اصلی ترین بحث ما این بود که دولت ایران هیچ تضمین رسمی نخواهد داد و شرکت هایی که عرضه می کنند باید ریسک سرمایه گذاری را بپذیرد. برای کشوری که چندین سال در تحریم بوده و هیچ گونه رفت و آمد مالی نداشته، پذیریش این ریسک از طرف ایرباس یک ریسک غیرقابل تصوری از طرف ناظران است. هنوز هم خیلی ها سخت باورمی کنند که ایرباس چنین ریسکی را پذیرفته است . این اتفاق بزرگی بود و فکر می کنم یکی از قراردادهای تاریخی جهان باشد.بعد از مطرح شدن قضیه خرید هواپیماهای ایرباس،واکنش مردم به این قراردادها شگفت انگیز بود.ما که در جریان اخبار هستیم،می دیدیم که مردم چگونه مشتاقانه کلید واژه هواپیما را دنبال می کنند و نظر می دهند.شما در برخورد با مردم چه دیدید؟
من همین حس را داشتم در حدی که ارتباط دارم و رسانه ها را پیگیری می کنم برای من مسجل بود که مردم دو موضوع را در خرید هواپیما ها پیگیری می کردند؛ اول ادامه وضعیت نا بهنجار موجود را نمی خواستند و دیگر اینکه خودشان را با دنیا مقایسه می کردند و حق هم داشتند. برمن مسجل بود که برای مردم با درکی که از شرایط ایران و جهان دارند، حتما انتخابشان این است که ایرلاین های ایران به موقعیت بین المللی برسند.بنابراین از اینکه مردم از این کار استقبال کرده بودند،لحظه ای تردید نداشتم.منبعخبرآنلاین
متهم سابقه‌داری که با استفاده از سلاح گرم اقدام به سرقت خودرو و موتورسیکلت در پوشش مسافر می‌کرد، با گذشت چهار ماه از قتل آخرین طعمه‌اش در مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر شد.
 
به گزارش مهر، ۲۶ آبان ماه سال گذشته مردی در تماس با ماموران ۱۱۰ از کشف جسد راننده ای میانسال در پشت فرمان خودروی سواری سیاه‌رنگ در محدوده گردنه حسن‌آباد خبر داد.
 
با اعلام این خبر بلافاصله اکیپی از ماموران کلانتری ۱۷۶ حسن آباد در محل حادثه حاضر شدند و با مشاهده جسد مردی که بر اثر اصابت گلوله به کمر و گردن به قتل رسیده بود، با دستور بازپرس کشیک قتل محدوده فشافویه تحقیقات اولیه را آغاز کردند.
 
در تحقیقات اولیه، مرد نگهبان که کشف جسد را به ماموران پلیس اطلاع داده بود، اعلام کرد نگهبان یک معدن مصالح ساختمانی در گردنه کهریزک هستم. ساعت ۱۰ صبح که مشغول بازدید از محدوده بیرونی کارگاه بودم، متوجه پارس سگ های نگهبان شدم بلافاصله به محل نگهداری سگ ها رفته و در پشت یکی از تپه ها، خودروی آر. دی سیاه‌رنگی را مشاهده کردم که راننده در پشت فرمان آن به خواب رفته بود. به خیال اینکه راننده راه را گم کرده و در حال استراحت است، به خودروی سواری نزدیک شدم، اما به محض نزدیک شدن به خودرو متوجه شدم شیشه عقب خودرو بر اثر اصابت گلوله منفجر شده و راننده نیز در پشت فرمان به قتل رسیده است. از این رو، ماموران پلیس را در جریان ماجرا قرار دادم.
 
با ثبت اظهارات مرد نگهبان و به دستور بازپرس کشیک کهریزک، جسد مردم ۴۵ ساله برای تشخیص هویت و شناسایی علت تامه مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و پرونده برای شناسایی قاتل یا قاتلان به اداره دهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.
 
با ارجاع پرونده به اداره دهم، کارآگاهان در بررسی های اولیه متوجه شدند همه مدارک و اسناد هویتی راننده به سرقت رفته است، همین سرنخ کافی بود تا انگیزه سرقت مسلحانه قوت پیدا کند.
 
بررسی ها در حالی ادامه داشت که کارآگاهان موفق شدند هویت مقتول را کشف کنند.
 
بررسی ها نشان می داد مقتول به هویت مجید ۴۵ ساله کارگر یک کارگاه نبات‌ریزی در محدوده کهریزک است. با مشخص شدن هویت مقتول کارآگاهان بلافاصله به محل زندگی وی مراجعه کردند. همسر مقتول در جریان بازجویی ها به ماموران گفت: مجید در یک کارگاه نبات‌ریزی کار می کرد و هر روز بعد از پایان ساعت کار تا پاسی از شب اقدام به مسافرکشی با خودروی سواری خود می‌کرد.
 
بیست‌وپنجم آبان ماه وی آخرین تماس را با منزل برقرار کرد و گفت: در حال کار در خیابان است تا ساعت ۱۲ شب از او خبری نداشتیم. به خیال اینکه اقدام به سوار کردن مسافر و رفتن به سمت قم کرده است، دیگر با او تماس نگرفتم، اما صبح بیست‌وششم آبان وقتی غیبت مجید طولانی شد، موضوع را با برادر همسرم در میان گذاشتم. هرچه با گوشی تلفن همراه مجید تماس گرفتیم، کسی پاسخگو نبود، تا اینکه از طرف ماموران پلیس در جریان قتل همسرم و کشف جسد وی در گردنه حسن‌آباد شدیمبا شناسایی هویت مجید و قوت گرفتن فرضیه سرقت مسلحانه منجر به قتل، تلاش برای شناسایی قاتل یا قاتلان مسلح در دستور کار ویژه کارآگاهان اداره دهم پلیس قرار گرفت.
 
بررسی ها در حالی ادامه داشت که کارآگاهان رد پای مجرم سابقه‌داری به نام مهدی را در جریان سرقت مسلحانه شناسایی کردند. با مراجعه به محل سکونت مهدی مشخص شد وی بعد از آزادی از زندان اقدام به تغییر نشانی خود کرده و بار دیگر فعالیت های مجرمانه اش را از سر گرفته است. تلاش برای به دام انداختن متهم فراری در حالی ادامه داشت که سرانجام کارآگاهان دوم فروردین ماه امسال موفق شدند متهم فراری را در منزل برادرش در محدوده کهریزک شناسایی و در یک اقدام پلیسی وی را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کنند. در بازرسی از محل اختفای متهم، ماموران موفق شدند یک قبضه اسلحه کمری را نیز کشف و ضبط کنند.
 
با انتقال متهم سابقه‌دار به اداره دهم پلیس آگاهی، وی در جریان بازجویی های فنی و پلیسی با توجه به شواهد و قرائن به دست آمده به قتل با انگیزه سرقت اعتراف کرد و گفت: بیست‌وپنجم آبان ماه به عنوان مسافر دربستی اقدام به سوار شدن به خودروی آر. دی کردم در طول مسیر چند جا از راننده خواستم توقف کند. وقتی اعتماد راننده را جلب کردم وی را به محدوده یک جاده خاکی در گردنه حسن‌آبان کشاندم و با تهدید اسلحه از او خواستم همه پول ها و مدارک هویتی و گوشی تلفن همراهش را به من بدهد بعد از راننده خواستم از خودرو پیاده شود. راننده که متوجه شده بود قصد دارم خودروی سواری اش را به سرقت ببرم، با من درگیر شد درگیری ما تا جایی ادامه داشت که اقدام به شلیک گلوله کردم. در تاریکی شب متوجه نشدم گلوله ها به کجا اصابت کرد، اما وقتی که می خواستم راننده را از خودرو بیرون بیندازم متوجه اصابت گلوله به بدن وی و قتل او شدم. از این رو، خودرو را در بیابان رها کرده و بلافاصله از محل حادثه متواری شدم.
 
متهم در جریان بازجویی ها همچنین به یک فقره سرقت مسلحانه دیگر در محدوده جنت آباد نیز اعتراف کرد و گفت: از میدان آزادی با گرفتن یک موتورسیکلت به قصد رفتن به محدوده شهران، راننده موتور را به محدوده جاده خاکی اطراف شهرک نفت برده و با تهدید اسلحه موتورسیکلت وی را به سرقت بردم. راننده جوان موتورسیکلت قصد درگیری داشت که با شلیک دو تیر هوایی وی را از محل فراری دادم.
 
ماموران در تحقیقات تکمیلی با شناسایی مال باخته وی را به اداره آگاهی دعوت کرده و مال‌باخته متهم متواری را شناسایی کرد.
 
سرهنگ کارگاه آریا حاجی‌‌زاده، رئیس اداره دهم پلیس آگاهی، با اعلام اینکه متهم در حال حاضر با قرار قانونی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارد، افزود: بررسی ها برای شناسایی دیگر اقدامات مجرمانه متهم مسلح که در جریان سرقت مسلحانه اقدام به قتل نیز کرده بود، همچنان ادامه دارد.
رئیس جامعه هتلداران کیش با اشاره به اینکه در هفته نخست تعطیلات نوروزی بیش از یکصد هزار مسافر وارد جزیره کیش شدند، از اشغال ۱۰۰ درصدی هتل‌های کیش خبر داد
 
به گزارش پارس نیوز،  رئیس جامعه هتلداران کیش با اشاره به اینکه در هفته نخست تعطیلات نوروزی بیش از یکصد هزار مسافر وارد جزیره کیش شدند، از اشغال ۱۰۰ درصدی هتل‌های کیش خبر داد و گفت: به دلیل ناامنی‌ در خاورمیانه، گردشگران ترجیح می‌دهند به جای سفرهای خارجی به کیش سفر کنند.
 
مسیح الله صفا، رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش با ارائه آماری از حجم گردشگران نوروزی جزیره کیش در باره زمانی 29 اسفند 94 تا پنجم فروردین ماه امسال، امنیت را یکی از مولفه‌های مهم در هر کشور برشمرد و اظهار داشت: به دلیل ناامنی‌های موجود در منطقه خاورمیانه، گردشگران ترجیح می‌دهند به جای سفر به خارج از کشور به نقاط خوش و آب هوا و امن از جمله کیش سفر کنند.
 
وی در مورد آمادگی جزیره کیش برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی اظهار داشت: کیش از تمام ظرفیت‌های خود را برای میزبانی شایسته استفاده کرده است، 51 هتل جزیره کیش با ظرفیت پنج هزار و 200 اتاق و 13 هزار و 300 تخت در حال پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند.
 
صفا در مورد درجه بندی هتل‌های موجود گفت: از هتل‌های موجود 6 هتل پنج ستاره، 12 هتل چهار ستاره، 13 هتل سه ستاره و باقی هتل‌ها دو ستاره هستند و 41 هتل نیز در حال ساخت داریم.
 
وی تصریح کرد: علاوه بر هتل‌ها، کمپ‌های مسافری در دو بخش مجردی و خانوادگی و کانکس‌ها نیز از سوی سازمان منطقه آزاد کیش به مسافران خدمات ارائه می‌دهد و برخی نیز در منازل اجاره ای ساکن می‌شوند.
 
صفا در مورد افزایش قیمت هتل‌ها در نوروز امسال گفت: در سال 93 از هتل داران خواستیم که با افزایش بی رویه قیمت هتل، مسافران کیش را از انتخاب این جزیره به عنوان مقصد دوباره گردشگری منصرف نکنند که خوشبختانه سال 94 به دلیل رعایت از سوی بسیاری از هتل ها نوروز خوب و پر گردشگری را برای جزیره داشتیم که سفر حدود 215 هزار گردشگر نشان از این موفقیت داشت.
 
وی با یادآوری اینکه سال گذشته 96 درصد هتل ها در ایام نوروز اشغال بود، افزود: امسال با توجه به افزایش مسافران و ورود بیش از یکصد هزار مسافر به کیش در روزهای نخست تعطیلات، ضریب اشغال هتل ها 100 درصد گزارش شده است.
 
رئیس جامعه هتلداران کیش از نظارت مستمر بر نحوه ارایه خدمات هتل‌ها در ایام نوروز خبر داد و گفت: علاوه بر نظارت از سوی جامعه هتلداران، معاونت گردشگری نیز بر فعالیت تمامی هتل‌ها و مراکز گردشگری نظارت کامل دارد، همچنین مرکز توسعه سلامت نیز به صورت ادواری بر مسائل بهداشتی این مراکز نظارت دارند.
 
وی با بیان این که در نظرسنجی‌ها انجام شده همه مسافران از خدمات ارائه شده راضی بودند، گفت: مدیران هتل‌ها تمامی پول دریافتی به تعداد انگشت شماری از مسافران که از برخی خدمات انتقاد داشتند، پس دادند زیرا هدف مدیران، کارکنان، جامعه هتلداران و معاونت گردشگری سازمان کسب رضایت 100 درصدی مسافران است.
 
صفا با بیان اینکه از میان هتل‌ها فقط هفت هتل عضو جامعه هتلداران نیستند، افزود: با توجه به این موضوع جامعه هتلداران نمی‌تواند بر نحوه ارائه خدمات و نرخ آنها نظارت داشته باشد.
 
وی یادآور شد: در مجموع 2 هتل پنج ستاره، سه هتل سه ستاره و 2 هتل دو ستاره هستند و فقط توسط مدیریت نظارت بر خدمات گردشگری سازمان بر آنها نظارت می‌شود.
 
صفا به ایجاد سامانه 6122 سناک از سوی معاونت گردشگری برای دریافت انتقادات و شکایات گردشگران از ارائه خدمات از سوی هتل‌ها و سایر مراکز اشاره کرد و گفت: گردشگران و تمامی کسانی که انتقاد یا پیشنهادی داشته باشند، می‌توانند توسط این سامانه به طور شبانه روزی با مسئولان ارتباط برقرار کنند.
 
رئیس جامعه هتلداران کیش تاکید کرد: همه مجموعه و دست اندرکاران حوزه گردشگری کیش تلاش کرده اند تا خدماتی در خور شان مسافران ارائه شود.
 
به گزارش chtn _ جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت و به عنوان یکی از مقاصد پرتردد گردشگری سالانه پذیرای بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی است.