دولت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد

کارشناس مسائل اقتصادی:
دولت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد/ روحانی وضع آب و هوا را هم به برجام وصل کرد! 8 مهر – 96
خبرگزاری فارس: دولت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد/ روحانی وضع آب و هوا را هم به برجام وصل کرد!

معلوم نیست چرااین مدعی اقتصاد همه چیزدان وارد ازتخصص وعلم همه چیزدانی اقتصادی خود دردوران احمدی نژاد استفاده نکرد تاپس از 8 سال اقتصاد ورشکسته و بحرانی را برجای نگذارد  و برجام شکل نگیرد . مهمتر اینکه  پست ریاست جمهوری به رقیب داده شود تاا قتصاد نابلد را اجرا کند؟
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت به رفع مشکلات اقتصادی و در مجموع ابعاد اقتصاد مقاومتی اعتقادی ندارد.
موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان تهران درباره عملکرد دولت در حوزه اقتصاد اظهار کرد: دولت هنوز سیاست اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری را به‌طور کامل اجرا نکرده است.
وی ادامه داد: دولت تلاش دارد کارهایی انجام دهد اما شاید بلد نیست یا نمی‌تواند این سیاست‌ها را اجرا کند.
این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه نرخ نقدینگی سه برابر شده است، تصریح کرد: ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده و سال گذشته بنا به تولید و صادرات نفت بیشتر رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت بوده است و امسال این رشد را 6 درصد اعلام کردند که ملموس نیست.
ثروتی با تأکید بر اینکه دولت در بحث اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری آمار دقیقی ارائه نداده است، اضافه کرد: 6 ماه از سال گذشت و حداقل باید 500 هزار نفر اشتغال ایجاد یا این مقدار به بیمه‌شدگان اضافه می‌شد که آمارها، این رشد را نشان نمی‌دهد.
وی با اشاره به اینکه بحث‌هایی مربوط به برجام امروز بیان می‌شود، تصریح کرد: خدا را شکر که وزیر امور خارجه ما هم فهمید که مذاکره با آمریکا فایده ندارد؛ رئیس‌جمهور هم به عینه دید که با وجود این همه حسن نیت به غربی‌ها، باز هم گرگ‌های بین‌المللی علیه نظام جمهوری اسلامی موضع‌گیری کردند.
این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه چیز قابل‌توجهی در برجام به دست نیاوردیم، رئیس‌جمهور، وضع آب و هوا را هم به برجام متصل کرد؛ خسارت محضی نصیب کشور شد و تقریباً ادعای دولت در رشد اقتصادی خاموش و جزئی بوده و بهبود وضع معیشت مردم را نشان نمی‌دهد و نمی‌توان گفت تولید بهبود یافته است.
ثروتی با تأکید بر اینکه اراده‌ای در دولت برای ساماندهی واردات نمی‌بینیم، تصریح کرد: این همه فهرست واردات در کنار قاچاق کالا در سایت‌ها منعکس می‌شود؛ چرا دولت به این مشکلات اعتنایی نمی‌کند؟
وی با اشاره به اینکه چرا دولت برای رفع مشکلات اقدامی نمی‌کند، افزود: مگر جلوگیری از واردات کالاهای دارای تولید مشابه داخلی از وظایف دولت نیست؛ چرا آن را انجام نمی‌دهند؟ دولت به این موارد و در مجموع ابعاد اقتصاد مقاومتی اعتقادی ندارد.
این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: عواملی در دولت وجود دارد که برخی از آن سوءاستفاده می‌کنند و از ناحیه این واردات درآمد دارند؛ الان هم قاچاق کالا و هم تخلفات گمرک فراوان است و هم دیدیم که اعلام قیمت روی کالاها را هم برداشتند.
وی با بیان اینکه وقتی برچسب قیمت از کالاها برداشته شود، همه چیز به هم می‌ریزد، تصریح کرد: روی قیمت‌ها کنترلی وجود ندارد؛ چون رقابت سالم و کامل نیست و به همین دلیل، تقریباً مردم ارزانی نخواهند دید و گرانی مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

ثروتی با تأکید بر اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کننده با این‌ همه ساختمان و هزینه نتیجه کارش صفر است، اظهار کرد: این همه واردات کالای خارجی داریم؛ در صورتی‌ که تولیدکنندگان ما مشکلات زیادی دارند.