گزیده ها قسمت چهارم

گزیده ها قسمت چهارم  8 مهر -96
رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد دولتی مستقل در شمال عراق تاسیس نمی‌شود، بلکه برعکس زخمی توسط افرادی ایجاد شده است و همواره خونریزی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و رهبر حزب عدالت و توسعه ترکیه طی سخنانی در نشست شورای استانی این حزب در ارزروم گفت: «دولتی مستقل در شمال عراق تاسیس نمی‌شود، بلکه برعکس زخمی توسط افرادی ایجاد شده و همواره خونریزی خواهد کرد. چشم‌پوشی نسبت به این واقعیت به نفع ما، برادران کرد عراق و سایر اقشار مردم نیست».

ادامه اظهارات رئیس جمهور ترکیه در نشست مذکور به شرح زیر است:

-آمادگی خود برای مقابله با هرگونه تحول منفی در منطقه را به کشورهای همسایه؛ شامل ایران، دولت مرکزی عراق و سوریه اعلام کردیم. اجازه نمی‌دهیم این تحولات در اکثر مناطق موجود در نقشه یکجانبه اداره اقلیم کرد عراق رخ دهد.

-رفراندمی که با آتش‌زدن مراکز ثبت احوال و اسناد و اجبار مردم منطقه به کوچ از راه های غیرقانونی و ناعادلانه انجام شده است را نمی‌توانیم بپذیریم.

-به هیچ عنوان نسبت به اقدامات گذشته خود پشیمان نیستیم، اما شرایط تغییر کرده است. اداره اقلیم کرد شمال عراق علی‌رغم مخالفت ترکیه که همه نوع حمایتی از آنان کرده است چنین اقدامی انجام داد. بنابراین تاوان آن را نیز خواهند پرداخت.

-اغلب مناطقی که اداره اقلیم کرد بصورت یکجانبه آنها را جزیی از نقشه خود کرده است، عرب یا ترکمن‌نشین و بر اساس قوانین بین المللی «مناطق مورد مناقشه‌» هستند. این‌ها می‌گویند کرکوک مال ماست. درحالی‌که در تاریخ کرکوک شما اصلا وجود نداشتید.

-قادر به تجزیه و تقسیم وطن ما نیستند. کسانی که چنین قصدی بکنند تاوان بسیار سنگینی را پس خواهند داد. اکنون پس نیز می‌دهند و خواهند داد. تا نابودی تمام تروریست ها مبارزه با آنها را ما ادامه خواهیم داد. عکس این مسیر حرکت نخواهیم کرد. هیچ کس حق و صلاحیت برهم زدن آرامش ملت ما را ندارد.

-می‌دانیم نیروهایی که اکنون برای تجزیه عراق و سوریه هرگونه دسیسه‌ای می چینند، چگونه برای تقویت وحدتی که در شرایط فوق‌العاده به دست آمده است تلاش می‌کنند. کسب استقلال با بازیچه دست مستکبرین شدن تفاوت دارد.

پس از به تعویق افتادن پرتاب دو ماهواره با استفاده از موشک آریان 5، شرکت آریان‌اسپیس سرانجام موفق شد این ماموریت را انجام دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آریان‌اسپیس، قرار بود موشک آریان 5 بامداد 15 شهریور ماه سال جاری دو ماهواره ارتباطی را به مدار زمین ببرد اما در لحظه‌های نهایی این پرتاب متوقف شد.

براساس اعلامیه آژانس فضایی اروپا، پس از روشن شدن بخش مرکزی موتور پیشران موشک، چند وضعیت غیرطبیعی در موتور مشاهده شد که سبب شد شمارش معکوس نهایی انجام نشود. پس از مشاهده این وضعیت موتور به وضعیت غیرفعال بازگردانده شد و مسئولان اعلام کردند که متخصصان در حال بررسی علت بروز این مشکل هستند و همزمان مشکلات موشک در حال رفع شدن هستند تا پرتاب با موفقیت انجام شود.

دو ماهواره‌ای که قرار بود با موشک "آریان 5" به فضا پرتاب شوند متعلق به اینتل و یک شرکت ژاپنی هستند.

ماهواره "اینتل‌ست"(
IntelSat) برای پوشش آفریقا، اروپا و آمریکای لاتین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این ماهواره بیش از 6400 کیلوگرم وزن داشته و پنجمین ماهواره این شرکت است که بوسیله بوئینگ ساخته شده است و بجای ماهواره اینتل‌ست 901 که در سال 2001 به فضا پرتاب شده بود و به پایان عمر خود نزدیک شده است، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ماهواره‌ای که برای شرکت ژاپنی ارسال خواهد شد نهمین پرتاب آریان‌اسپیس برای شرکت‌های ژاپنی محسوب می‌شود. این ماهواره 3500 کیلوگرمی برای ارسال اطلاعات تلویزیونی با کیفیت4
K و 8K مورد استقاده قرار خواهد گرفت.

هر دو ماهواره قرار است بیش از 15 سال مورد استفاده قرار بگیرند.

این پرتاب با موفقیت از جزیره گویان فرانسه انجام شد و طی 47 دقیقه محموله 10 هزار و 800 کیلوگرمی به مدار زمین رسید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور را به عنوان مسئول تحریم های روسیه،ایران و کره شمالی منصوب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از وزارت خزانه داری آمریکا، با این حکم وزیر خارجه امریکا تحریم های وضع شده علیه این کشورها را نظارت می کند.

براساس این گزارش، تیلرسون مسئول تحکیم تحریم ها علیه روسیه که توسط رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل وضعیت در اوکراین وضع گردیده است، می باشد.

علاوه بر این، وی بر اجرای تعدادی از مقررات قانون تحریم ها علیه مسکو به علت حملات سایبری نظارت خواهد کرد.

همچین وزیر خارجه امریکا در مورد صدور روادید برای افرادی که با فعالیت هایشان به نفع روسیه به امنیت سایبری لطمه وارد می کنند، تصمیم می گیرد.

پیش از این، وزارت خزانه داری آمریکا دستورالعملی صادر کرد که بر اساس آن محدودیت های مربوط به تامین مالی بانک ها و شرکت های نفت و گاز در روسیه از تاریخ 28 نوامبر به اجرا در می آیند.

مصرف متعادل انواع مغزها به شرط رعایت تعادل، افزایش تحرک، ورزش و بالا بردن مصرف انرژی در طول روز، به دلیل داشتن چربی‌های سالم و فیبر بالا، مانع پرخوری می‌شود و از این طریق به بهبود روند کاهش وزن افراد کمک می‌کند.

به گزارش تسنیم، نتیجه بسیاری از مطالعات تجربی نشان داده است که خوردن آجیل ربطی به اضافه وزن نداشته و حتی مانع از آن نیز می‌شود.

بر اساس نتایج به دست آمده از یک پژوهش، افرادی که آجیل را در برنامه غذایی روزانه خود گنجانده‌اند و به طور مرتب روزانه از انواع آجیل به عنوان میان وعده استفاده می‌کنند، 5 درصد کمتر از دیگران دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند.

مصرف متعادل انواع مغزها به شرط رعایت تعادل، افزایش تحرک، ورزش و بالا بردن مصرف انرژی در طول روز به دلیل داشتن چربی‌های سالم و فیبر بالا مانع پرخوری می‌شود و از این طریق به بهبود روند کاهش وزن افراد کمک می‌کند.

محققان باور دارند، خوردن منظم آجیل به منظور کاهش وزن، روند کاهش وزن را تسریع می‌بخشد و کلسترول را به حالت عادی می‌رساند؛ پیروی از یک رژیم غذایی سالم و قرار دادن آجیل به عنوان میان وعده در آن، نه تنها مانع چاقی می‌شود بلکه می‌تواند نیازهای بدن را تأمین کند.

محققان دانشگاه و آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (
IARC) با بررسی 373 هزار بزرگسال در رده سنی 25 تا 70 سال از 10 کشور اروپایی به این نتیجه رسیدند، افرادی که به طور منظم آجیل می‌خورند، به اضافه وزن و چاقی مبتلا نمی‌شوند و از خطر بسیاری از بیماری‌ها نیز در امان‌اند.

پرسش و پاسخ از مردم نشان داد، بسیاری از افراد آجیل را به این دلیل که فکر می‌کنند چرب هستند و موجب افزایش وزن می‌شوند، مصرف نمی‌کنند؛ این در حالیست که چربی موجود در انواع آجیل از نوع اشباع‌ نشده است که کلسترول خون را پایین می‌آورد و خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کم می‌کند؛ اغلب مغزهای موجود در آجیل اسیدهای چرب اشباع‌نشده هستند.

با تکیه بر نتایج پژوهش‌های علمی بلند مدت، مصرف آجیل می‌تواند اثرات مثبتی بر سلامت بدن داشته باشد؛ البته به شرطی که آجیل را به شکلی منطقی و به عنوان جزئی از یک برنامه غذایی متعادل مصرف شود.