مسؤول بسیج رسانه اشتغال به فضای مجازی اولویت‌ها را تغییر داده

مسؤول بسیج رسانه کشور:
اشتغال به فضای مجازی اولویت‌ها را تغییر داده/70 درصد نوجوانان در معرض دریافت اطلاعات غیراخلاقی از کانال‌های تلگرامی 9 مهر – 96
خبرگزاری فارس: اشتغال به فضای مجازی اولویت‌ها را تغییر داده/70 درصد نوجوانان در معرض دریافت اطلاعات غیراخلاقی از کانال‌های تلگرامی
اطلاعات سپاه برای اینکه هم پیام مخالفت با فضای مجازی و هم دفاع از سانسورو فیلترکردنش ر ا علنی  و هم اعمال زورو تهدید کرده باشد . بنابراین مسئول  بسیج رسانه کشوررا وارد صحنه کرده است .
مسؤول بسیج رسانه کشور با بیان اینکه مشغول شدن به فضای مجازی اولویت‌های زندگی را تغییر داده است، گفت: امروز 70 درصد از نوجوانان ایران در معرض دریافت اطلاعات غیراخلاقی از فضای مجازی قرار دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، صبح امروز همایش یاوران زینب ویژه بانوان ابرکوه با حضور مسعود بصیری مسؤول بسیج رسانه کشور در سالن دبیرستان عصمت برگزار شد.
بصیری در مقدمه صحبت‌های خود طی این مراسم اظهار کرد: شیطان از ابتدای خلقت، آدم را به شیوه‌هایی فریب می‌دهد که آن فرد بدان علاقه دارد و بساطش را بیشتر در مجالس مذهبی برای فریب افراد معتقد و متدین پهن می‌کند؛ چراکه افراد بی‌قید و بند خودبه‌خود به سمت او کشیده می‌شوند و شیطان را در این زمینه به‌زحمت نمی‌اندازند.
وی تصریح کرد: افراد روزانه در تلگرام بین 6 تا 10 هزار کلمه می‌خوانند که در ماه حدود 240 هزار کلمه و معادل سه جلد کتاب است؛ ولی ماحصل این مطالعات و اطلاعاتی که از فضای مجازی به دست می‌آید به‌جای مطالب مفید و علمی در حد چند لطیفه و مطلب بی‌ارزش است.
مسؤول بسیج رسانه کشور با بیان اینکه ملت ایران اسیر موبایل‌های خود شده‌اند، خاطرنشان کرد: نتیجه این مطالعات بی‌فایده تغییر کردن اولویت‌ها و عدم مطالبه‌گری از مسؤولان برای نیازهای کشور است. به‌ طوری‌ که سالانه حدود 300 هزار نفر از کشور خارج می‌شوند که 150 هزار نفر آنان نخبگان علمی هستند و ما هیچ واکنشی به این مسائل نشان نمی‌دهیم.
بصیری با بیان اینکه مطالب برخی کانال‌های تلگرامی پشتوانه علمی درستی ندارد، اذعان کرد: کشور ایران 5 برابر دنیا بنزین، 3 برابر برق و 2 برابر آب مصرف می‌کند؛ ایران سالانه 35 هزار عمل زیبایی به ارزش 7 هزار و 400 میلیارد تومان داشته و دومین کشور دنیا در مصرف لوازم‌آرایش است؛ اما ما آن‌قدر در کانال‌های تلگرامی مطالب بی‌فایده می‌خوانیم که توجه به موضوعات اصلی زندگی را فراموش کرده‌ایم، نه از این ارقام اطلاعی داریم نه برای پیشرفت کشور تلاش می کنیم.
وی اضافه کرد: برخی خانواده‌ها با ناآگاهی استفاده از فضای مجازی را به‌راحتی در اختیار نوجوانان خود قرار می‌دهند، به‌ طوری‌ که 70 درصد آنان در معرض دریافت اطلاعات غیراخلاقی از کانال‌های تلگرامی هستند. بنابراین چون نمی‌توانند از راه درست به آنچه می‌خواهند برسند، به کارهای غلطی که بعضاً به قتل هم منجر شده است، دست می‌زنند.
مسؤول بسیج رسانه کشور تشریح کرد: وقتی سرانه مطالعه به 2 دقیقه کاهش می‌یابد، فرزندان به‌جای محبت درس زن‌سالاری و مردسالاری یاد می‌گیرند، اینترنت و سایت‌های غیراخلاقی بدون هیچ نظارت و فیلتر در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می‌گیرد، ... همه و همه دست‌به‌دست هم می‌دهد تا به‌جایی که امروز آمار طلاق در کشور به 28 درصد می‌رسد و خانواده‌ها برای این جدایی جشن هم می‌گیرند.
بصیری یادآور شد: هزینه تلویزیون 3100 میلیارد تومان در سال است، اما دشمن به خاطر رسیدن به اهداف شوم خود 3500 کانال و 170 شبکه فارسی‌زبان را به‌ صورت رایگان در اختیار ملت ایران قرار داده است. با اندکی تأمل باید از خود پرسید کسانی که برای چند دانه قرص و دارو میلیون‌ها تومان هزینه از ما می‌گیرند، چرا این شبکه‌ها را به‌ رایگان در اختیارمان قرار می‌دهند؟

وی با تأکید بر اینکه عمر سعد شدن کار سختی نیست، گفت: امروزه بستر طوری فراهم‌شده است که عده‌ای در کانال‌های تلگرامی روزی هزار بار امام حسین (ع) را با رفتارهایشان سر می‌بُرند. لذا ما باید با مطالعه بیشتر اطلاعات خود را پیرامون مسائل مختلف ازجمله نیازهای کشور افزایش داده و آن را از دولت مطالبه کنیم.