نصرالله: جدایی کردستان عراق تهدیدی برای کل منطقه است

 نصرالله: جدایی کردستان عراق تهدیدی برای کل منطقه است   9مهر-96
 بدون تجزیه و تحلیل رابطه علت ومعلولی  درمقابل اتهام وتوهین  وتهدید ابزار و شیوه تبلیغاتی  جایگزین شده است تا پوششی برای  وحشت شدید پاسدارات از بازتاب همه پرسی استقلال  اقلیم کردستان عراق در کردستان ایران باشد . براین همین  پاسداران  وادارشده اند تابسیج  جارچیان دهد . برای همین  رهبر حزب الشیطان لبنان شیخ نصرالله  وارد گود شده تاپیام پاسداران را منتقل کند که جدایی کردستان عراق تهدیدی برای کل منطقه  است .
بیروت-ایرنا-«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم شب عاشورا با بیان اینکه پروژه تقسیم منطقه با جدایی اقلیم کردستان عراق آغاز شده است، آن را تهدیدی برای کل منطقه و آغازگر جنگ های داخلی دانست.
به گزارش ایرنا، نصرالله به صورت ویدیو کنفرانس برای هزاران عزادار حسینی که در میدان «عاشوراء» در منطقه «الجاموس» حومه جنوبی بیروت جمع شدند، سخنرانی کرد.
دبیرکل حزب الله در این سخنرانی به مهمترین موضوعات سیاسی لبنان و منطقه پرداخت که مهمترین آن موضوع همه پرسی اقلیم کردستان عراق بود.

**
حزب الله در قوی ترین وضعیت قرار دارد
سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنانش بر ضرورت حفظ ثبات در لبنان تاکید کرد و مصلحت کشور را در حفظ ثبات و آرامش و گفت و گوی فیمابین دانست.
وی افزود: لبنان در روزهای گذشته و بعد از تصمیم شورای قانون اساسی درباره قانون «حقوق و مزایا» روزهای سختی را پشت سر گذاشت. اما کشور توانست این مشکل را پشت سر بگذارد. با همه اختلاف های موجود می توانیم به راه حل دست پیدا کنیم مانند آنچه که در موضوع قانون انتخابات روی داد.
نصرالله ضمن دفاع از قانون حقوق و مزایا تاکید کرد که مشکلات مالی و فساد و بحران های دیگر باید حل شود و حل سریع معضل قانون حقوق و مزایا نشانه خوبی است که دولت برای حل مشکلات تلاش می کند.
نصرالله از گروه های سیاسی لبنانی خواست تا کاملا هوشیار باشند. وی در عین حال گفت: ما ادامه فعالیت دولت تا روز آخر هستیم و همکاری مثبتی با آن داریم. سخن از وجود مشکل با دولت درست نیست.
دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: نیازی نیست به ویژه سعودی را نصیحت کنم که به فکر سوق دادن کشور به سمت درگیری داخلی نباشد. وی تاکید کرد که مصلحت لبنان در این است که وارد رویارویی داخلی نشود. به گفته نصرالله تغییراتی در سطح منطقه در حال روی دادن است و به نظر می رسد آمریکایی ها خود را برای جنگ های جدیدی آماده می کنند.
نصرالله با بیان اینکه این هشدار از موضع ضعف یا نگرانی نیست افزود: حزب الله یا محور مقاومت در موضع ضعف قرار ندارد. حزب الله امروز در قوی ترین وضعیت قرار دارد تا جایی که اسرائیل هم حزب الله را «دومین ارتش منطقه» نامیده است.

**
حزب الله مخالف تمدید دوباره پارلمان لبنان است
دبیرکل حزب الله بر حمایت این حزب از موضع «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنانی مبنی بر مخالفت با تمدید دوره کنونی پارلمان تاکید کرد و گفت: قطعا تمدید جدیدی برای مجلس در کار نخواهد بود و نباید انتخابات مجلس به تعویق بیفتد و انتخابات در زمان تعیین شده و بر اساس قانون جدید انتخابات انجام خواهد گرفت. هرگونه اصلاحاتی در قانون انتخابات تهدیدی برای انتخابات است و ما نسبت به انجام انتخابات اصرار داریم و مخالف هرگونه تمدید فنی مجلس هستیم.
وی افزود: ما با تعویق انتخابات ولو برای یک روز مخالفیم و این حرف که قانون فعلی انتخابات به نفع حزب الله است سخن درستی نیست.

**
لبنان از واشنگتن هم امن تر است
نصرالله در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت هوشیاری و توجه در برابر تهدیدهای امنیتی ناشی از گروه های تروریستی گفت: باید این تهدیدها اگرچه بعد از آزادسازی مناطق اشغالی شرق لبنان کاهش پیدا کرده اما همچنان وجود دارد.
نصرالله یادآور شد که بعد از آزادسازی مناطق مرزی شرق لبنان پایگاه لوجستیک عملیات تروریستی علیه روستاها و مناطق مختلف لبنانی منهدم شد.
وی در عین حال گفت: لبنان یکی از امن ترین کشورهای دنیا حتی امن تر از واشنگتن است.
نصرالله البته سخن درباره کاهش تدابیر امنیتی در ضاحیه جنوبی را درست ندانست و گفت: امروز زمان مناسبی برای کاهش تدابیر امنیتی نیست.
دبیرکل حزب الله درباره وضعیت امنیتی اردوگاه فلسطینی نشین «عین الحلوه» در شهر صیدا در لبنان هم گفت: باید با گروه های فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه هماهنگی صورت گیرد. نباید ارتش لبنان به درگیری های اردوگاه کشانده شود. ما خواهان آن نیستیم که در اردوگاه ها رویکرد امنیتی حکمفرما شود بلکه خواهان گسترش همکاری بین طرف های لبنانی و فلسطینی هستیم.

**
مخالفت با تیراندازی هوایی در لبنان
نصرالله در ادامه به یکی از مشکلات جامعه لبنان یعنی تیراندازی هوایی در شادی ها و عزاداری ها پرداخت و گفت: ما در سال های اخیر تلاش های زیادی برای کنترل پدیده تیراندازی هوایی انجام دادیم که نتایج خوبی به دنبال داشت. تیراندازی هوایی کاری حرام است و همه مراجع شیعه و سنی این کار را که غالبا آزار و اذیتی برای مردم به دنبال دارد و بعضا منجر به کشته شده بیگناهان می شود حرام می دانند. از نظر قانونی نیز این کار ممنوع است و باید جلوی آن گرفته شود.
وی از همه گروه ها و احزاب و علما و اساتید خواست تا برای جلوگیری از این کار تلاش کنند.

**
ضرورت بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان
سیدحسن نصرالله بخش دیگری از سخنانش در مراسم شب عاشورا را به وضعیت پناهجویان سوری در لبنان اختصاص داد که تعدادشان تا یک و نیم میلیون نفر برآورد می شود.
وی بر ضرورت بازگشت پناهجویان سوری تاکید کرد و گفت: امروز همه متفق القول هستند که موضوع پناهجویان به مشکلی برای لبنان تبدیل شده است. چند روز پیش در منطقه زغرتا حادثه قتل رخ داد و پناهجویان مجبور شدند از آن منطقه به جای دیگر منتقل شوند.
نصرالله افزود: امروز ظاهر امر آن است که همه لبنانی ها و گروه های سیاسی می گویند ما خواهان بازگشت از روی رغبت پناهجویان هستیم.
دبیرکل حزب الله خطاب به پناهجویان سوری گفت: برادران عزیزم، مصلحت واقعی شما در بازگشت شما به کشورتان است و آینده شما در کشورتان رقم خواهد خورد. شما باید نیت بازگشت به کشورتان و مشارکت در بازسازی آن و حمایت از آن را داشته باشید. وی افزود: شرکت هایی از جمله برخی شرکت های لبنانی برای بازسازی سوریه تشکیل شده اند. کرامت شما در بازگشت به کشورتان است. این حق شماست که به کشورتان برگردید.
نصرالله در عین حال گفت که برخی می خواهند از موضوع پناهجویان در انتخابات بهره برداری کنند.

**
اسرائیل در لبنان تجهیزات جاسوسی و بمب کار می گذارد
نصرالله با اشاره به مواضع اخیر مقام های لبنان در مخالفت با تجاوزهای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان گفت: برخورد مقامات رسمی لبنان با تجاوزگری های اسرائیل برخورد تازه ای است که باید ادامه پیدا کند و تقویت شود. موضع گیری های رئیس جمهوری درباره مقاومت و فلسطین و قدس اهمیت بسیار زیادی دارد و جای آن دارد مورد تقدیر واقع شود. این موضع گیری ها در شرایطی است که کشورهای عربی دست از این مسائل برداشته اند.
وی افزود: صهیونیست ها در داخل خاک لبنان دستگاه های جاسوسی کار می گذارند. بعضا بمب هایی در خاک لبنان جاسازی می کنند که منجر به کشته شده مردم می شود. این کار بسیار خطرناکی است و نباید درباره آن سهل انگاری کرد.
به گفته وی اگر مقاومت حزب الله وارد اراضی اشغالی می شد و چنین دستگاه هایی را در آن جاسازی می کرد ارتش اسرائیل و سازمان ملل می گفتند که این کار منجر به جنگ می شود. این در حالی است که انجام چنین کاری حق ماست.
نصرالله افزود: این اقدامات اسرائیل می تواند به اقدامات خطرناک تری منجر شود و قابل قبول نیست. تا امروز مساله به خیر گذشته ولی اگر این تجهیزات منجر به کشته شدن غیرنظامیان شود چه پیش خواهد آمد؟

**
پایان داعش
دبیرکل حزب الله در ادامه سخنرانی اش گفت: ما در مرحله پایان داعش در عراق و سوریه هستیم و این اتفاق زمان زیادی طول نخواهد کشید. اتفاقات دو روز اخیر کاملا طبیعی بود چون داعش به خاطر شکست های خود می خواهد حمله هایی از این دست را از سوی عناصر انتحاری خود انجام دهد ولو اینکه اینگونه حمله ها منجر به پیروزی داعش نخواهد شد و فقط برای گرفتن خسارت از طرف مقابل انجام می گیرد. این کار تغییری در معادله ایجاد نخواهد کرد و اوضاع به مرحله قبل باز نخواهد گشت.
وی با بیان اینکه داعش ابرازی بود که در جهت ویرانی و کشتار و تخریب وجهه اسلام به کار گرفته شد، افزود: ما امروز شاهد پایان توطئه داعش که ساخته و پرداخته آمریکا بود هستیم. منطقه امروز برای وضعیت جدید و خطر جدیدی آماده می شود و همه باید در این زمینه با مسئولیت پذیری عمل کنند.
نصرالله تصریح کرد: فرض کنید داعش می توانست هیمنه خود را گسترش دهد، چه آینده ای در انتظار کشورها و ملت های منطقه بود؟ منطقه خلیج (فارس) و خود عربستان که از داعش حمایت کرد به چه روزی دچار می شد؟
به گفته وی تنها طرفی که از وجود داعش ضرری متوجهش نشد اسرائیل است. اسرائیل تنها طرفی است که از وجود داعش سود کرد.

**
جدایی اقلیم کردستان تهدیدی برای کل منطقه است
سیدحسن نصرالله در ادامه سخنرانی اش به موضوع برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق از این کشور پرداخت و گفت: امروز منطقه در برابر وضعیت خطرناکی قرار داده شده است. این مرحله عبارت است از تقسیم و بازگشت به خاورمیانه جدید که پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه سال 2006 در لبنان و نیز در فلسطین آن را ناکام گذاشت. طرح تقسیم منطقه برای آن است که اسرائیل قوی ترین کشور و پناهگاهی برای همه طوائف تبدیل شود.
وی با بیان اینکه پروژه تقسیم از کردستان عراق کلید خورده است، گفت: هیچ کس نباید فریب بخورد چون مساله همه پرسی یا تعیین سرنوشت مطرح نیست بلکه قضیه تقسیم و تفکیک منطقه بر اساس وابستگی های نژادی و قوی است.
نصرالله افزود: این اتفاق بسیار خطرناکی است و از جمله رویدادهایی است که پیامدهای آن تا ده ها و صدها سال برجا خواهد ماند. مانند برپایی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی که هفتاد سال شاهد پیامدهای آن بودیم.
وی با بیان اینکه اسرائیل تنها حامی علنی تشکیل کردستان در کل دنیاست تاکید کرد: خود این مساله یک ملاک و معیار است. وقتی اسرائیل از گروه های تروریستی حمایت می کند یا از جدایی کردستان دفاع می کند دیگر جای شبهه ای باقی نمی ماند.
دبیرکل حزب الله لبنان هشدار داد که این جدایی بر همه منطقه تاثیر خواهد گذاشت. به گفته وی، خود کردها در وهله اول و ملت عراق و ملت های منطقه باید در برابر این پروژه بایستند چون این کار باعث تفکیک و تقسیم کشورهای دیگر نیز خواهد شد.
وی به حکام سعودی هشدار داد که جدایی کردستان به عربستان نیز سرایت خواهد کرد و عربستان بیش از دیگر کشورها قابلیت تقسیم دارد.
نصرالله گفت: کسانی که فکر می کنند تقسیم منطقه مشکلی ایجاد نخواهد کرد در اشتباه به سر می برند. این کشورها نیز در صورت تقسیم منطقه روی صلح و آرامش را نخواهند دید و سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل به دنبال این هدف هستند و می خواهند این کشورها گرفتار جنگ و کشت و کشتار باشند. تقسیم به معنی کشاندن منطقه به سمت جنگ های داخلی است که پایان آن را فقط خدا می داند.
وی افزود: نباید مساله را به مشکل بین کرد و عرب ربط داد. مشکل با ملت کرد مطرح نیست بلکه مشکل با سیاستمدارانی است که خواب و خیال ها و طمع ورزی هایی دارند که اسرائیل از آن بهره برداری می کند.
نصرالله تاکید کرد که باید راه حلی را در پیش گرفت که منجر به همزیستی مسالمت آمیز می شود؛ همچنانکه مرجعیت دینی در نجف نیز دعوت به آن کرد.

**
برخی به دنبال مصالحه با اسرائیل هستند
نصرالله در ادامه گفت: بعضی ها می خواهند برخی کشورها را به مصالحه بین اسرائیل و فلسطینی ها سوق دهند و حرف هایی درباره تلاش کشورهای عربی با واشنگتن برای حل قضیه فلسطین در ازای جنگ با ایران مطرح می شود.
وی افزود: بعضی ها همچنان بر گشودن جبهه جدیدی با ایران و محور مقاومت اصرار دارند و اسرائیل را متحد و دوست خود به شمار می آورند. متاسفانه حاکمان سعودی سردمدار این خط مشی هستند اما به آنها می گویم ببینند چطور نقشه های سیاسی شان در سوریه در شش سال گذشته و در عراق از سال 2003 تا کنون و نیز در جنگ با یمن شکست خورده است.
نصرالله با اشاره به سیاست سعودی ها گفت: شما بودید که راه را برای ایران باز کردید و با ادامه تجاوز به عراق و سوریه و یمن منجر به افزایش نفوذ ایران شدید.
وی در ادامه گفت: ما فکر نمی کنیم اسرائیلی ها با روحیه متکبرانه خود حاضر به پذیرش مصالحه آبرومندانه با تشکیلات خودگردان باشند. به خاطر شکست نقشه هایشان می خواهند کاری کنند که ما تاوان پس دهیم. این یک اتفاق طبیعی است که ما از سوی اسرائیل مورد تهدید قرار گیریم.

**
دست از ارزش های حسینی برنمی داریم
نصرالله در پایان سخنانش در شب عاشورا گفت: ما با امام حسین تجدید بیعت کرده ایم و میدان های نبرد را ترک نمی گوییم. با همه تهدیدهای اسرائیل، دست از ارزش های حسینی برنمی داریم. شهدای بی سر و تکه تکه مان که در مسیر حسین (ع) به شهادت رسیدند بهترین گواه ماست.
وی افزود: ما از ابتدای مسیر مقاومت می دانستیم که رویارویی و آزادسازی خاک با سخنرانی و رفتار دیپلماتیک به دست نمی آید بلکه باید در میدان حضور پیدا کنیم. برای همین نیز فریاد «لبیک یا زینب(س)» سر دادیم و عازم جبهه های جنگ شدیم.
خاورم**390**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی