کشف خودروی حامل مواد انفجاری در ایالت بلوچستان پاکستان در آستانه عاشورا

 کشف خودروی حامل مواد انفجاری در ایالت بلوچستان پاکستان در آستانه عاشورا   8مهر-96
اسلام آباد - ایرنا - روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR) در بیانیه ای اعلام کرد: همزمان با ایام محرم و فرارسیدن عاشورا از یک دستگاه خودرو، مقادیر زیادی تجهیزات انفجاری کشف و ضبط کرده است.
به گزارش روز شنبه ایرنا و بر اساس اطلاعیه ارتش پاکستان، یک دستگاه خودرو حامل مواد منفجره در عملیات ارتش (IBO) در منطقه «پیشین» ایالت بلوچستان این کشور کشف شده است.
روابط عمومی ارتش پاکستان در این اطلاعیه مدعی شده است که این خودرو قرار بوده است در مراسم های عزاداری روز عاشورا در 'کویته ' پاکستان مورد استفاده قرار گیرد.
در ادامه اطلاعیه روابط عمومی ارتش پاکستان آمده است: همچنین نیروهای موسوم به 'رنجر 'پاکستان با همکاری دیگر دستگاه های مسئول ایالت پنجاب، امنیت این منطقه را در آستانه عاشورا در مناطق حساس این ایالت تامین کرده است.
همچنین در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: نیروهای واکنش سریع ارتش در مناطق حساس مستقر شده اند و امنیت قابل قبولی در شهرهای ایالت پنجاب حاکم است.
به گزارش ایرنا در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و نگرانی از احتمال تکرار حوادث ناگوار تروریستی در پاکستان، دولت این کشور با تشدید تدابیر امنیتی و انجام اقداماتی چون افزایش نیروهای ضدتروریستی، قصد دارد تا از بروز ناآرامی احتمالی جلوگیری کند.
پلیس راهنمایی و رانندگی کراچی به عنوان بزرگترین شهر پاکستان در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی با اعلام محدودیت های تردد خودروها و مسیر جایگزین، تمهیداتی برای برگزاری امن آیین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی اندیشیده است.
دولت پاکستان به منظور برقراری هر چه بیشتر امنیت و اطمینان شهروندان، وسایل (گیت های) امنیتی الکترونیکی و اسکنرهای هوشمند در محل های ورود و خروج مساجد و اماکن برگزاری مجالس عزاداری سیدالشهدا نصب کرده است.
همچنین بیمارستان ها به منظور ارائه خدمت ویژه برای مقابله با هرگونه حادثه در روزهای هشتم، نهم و دهم محرم در آماده باش کامل هستند.
بر این اساس، مقامات پلیس و جوخه های تک تیرانداز در 124 ساختمان کراچی مستقر شده و آیین های هیات ها و دستجات عزاداری پس از آن می توانند آغاز شود که تیم های ویژه چک و خنثی نظر خود را در خصوص نبود مورد مشکوک اعلام کرده باشند.
همچنین از نیروهای امنیتی در اسلام آباد پایتخت پاکستان نیز خواسته شده تا در شب های محرم با استقرار در اماکن عمومی پر ازدحام و بخش های مختلف پایتخت، به ویژه مساجد و امام بارگاه ها ( حسینیه ها) ، آماده مقابله با هرگونه حادثه غیر مترقبه باشند.
آساق*** 6125**سیدبهادر حسینی**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی