امداد هوایی برای یافتن خدمه شناور غرق شده در انزلی

 امداد هوایی برای یافتن خدمه شناور غرق شده در انزلی  8مهر-96
رشت - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از آغاز عملیات امداد هوایی برای یافتن خدمه یک شناور خدماتی صیادی غرق شده در بندرانزلی خبر داد.
مهدی ولی پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با مساعد شدن وضعیت جوی از صبح امروز (شنبه) از طریق بالگرد جمعیت هلال احمر استان گیلان برای جستجو اقدام شده است.
وی افزود: روز گذشته درپی غرق شدن یک شناور خدماتی صیادی در بندرانزلی تقاضای بالگرد جمعیت هلال احمر گیلان برای امدادرسانی و شناسایی مطرح شد که با توجه به وضعیت جوی استان، طی هماهنگی با برج مراقبت، در آن شرایط اجازه پرواز به ما داده نشد ولی از صبح امروز با مساعد شدن هوا عملیات جستجو با استفاده از بالگرد امداد آغاز شده است.
یک شناور خدماتی صیادی فعال در مجموعه پرورش ماهی در قفس در محدوده حاجی بکنده با چهار خدمه که دو نفر آنها هندی و دو نفر دیگر بومی بودند، روز گذشته (جمعه هفتم مهرماه) در امواج خروشان خزر غرق شد.
بر اساس آخرین آمار، جمعیت هلال احمر گیلان دارای 16 تیم واکنش سریع پنج نفره ، یک تیم 15 نفره ، 13 پایگاه امداد و نجات بین شهری، دو هزار و 290 نجاتگر و امدادگر و هفت هزار و 229 عضو جوان هستند.
بالگرد هلال احمر گیلان ، 15 نفره است و با تجهیز به امکانات روز، دو موتوره بوده و توانایی پرواز در شب و پرواز کور(ifr) ، روی آب ، حمل مصدوم و بار را دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:امیرحسین کبیری