یک مقام
ایرانی بیان داشت:
کره جنوبی
دومین خودروساز خارجی در بازار ایران 16 شهریور –
96
درراستای تاراج ایران از کره شمالی موشک دریافت می شود و به کره جنوبی
امتیاز خودرو داده می شود چین که جای خوددارد.
تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر توسعه صادرات
محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کره جنوبی پس از چین به
عنوان دومین خودروساز خارجی در بازار ایران فعالیت می کند.
به گزارش چهارشنبه تارنمای سازمان توسعه
تجارت ایران، «مسعود کمالی اردکانی» در پنجمین مجمع همکاریهای ایران و کره جنوبی
در سئول افزود: در سه سال گذشته و پس از تحریم ها تولید خودرو از حدود 737 هزار
دستگاه در سال 2014 به حدود یک میلیون و 350 هزار دستگاه در سال 1395 رسید و
امیدواریم ایران در چند سال آینده دوباره جایگاه خود را در منطقه خاورمیانه به دست
آورد.
به گفته وی، حدود 90 درصد تولید خودروهای سواری در اختیار 2 شرکت ایرانی و سهم خودروهای خارجی حدود 10 درصد است.
وی یادآوری کرد: در چند سال گذشته شرکتهای خودروساز بزرگ و صاحب نشان خارجی از فرانسه، آلمان و ایتالیا حضور خود را در بازار ایران از طریق سرمایهگذاری مشترک با خودروسازان ایرانی تحکیم بخشیدهاند.
کمالی اردکانی از شرکتهای خودروساز کرهای دعوت کرد با توجه به توان رو به رشد این صنعت و جمعیت جوان ایران و اتصال کشور ما به بازار 400 میلیونی منطقه، حضور خود را از طریق سرمایهگذاری مستقیم خارجی در این بازار توسعه دهند.
وی در این نشست «فرصتها و چالشهای سرمایهگذاری خارجی و همکاری مشترک در بخشهای مهم صنعتی ایران» را تشریح کرد و صنعت خودرو را سومین صنعت اشتغالزا و دومین صنعت شتاب دهنده رشد اقتصادی کشور پس از بخش نفت و پتروشیمی دانست.
به گزارش ایرنا، پنجمین مجمع همکاریهای ایران و کره جنوبی دیروز (چهاردهم شهریورماه) با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی و قائم مقام موسسه سیاستهای اقتصادی بینالمللی کره جنوبی، در شهر سئول گشایش یافت.
هیات ایرانی به سرپرستی رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت در این همایش حضور دارند.
بر اساس شرایط جدید قراردادهای سرمایهگذاری، شرکتهای سرمایهگذارخارجی در صنعت خودرو موظفند 30 درصد محصول خود را صادر و دستکم 40 درصد نیازهای مواد اولیه تولید خود را از شرکت های ایرانی تامین کنند.
تاسیس مراکز تحقیق و توسعه با همکاری شرکتهای ایرانی از دیگر بندهای قراردادهای امضا شده است.
باید در افق 1404 سه میلیون خودرو در ایران تولید شود که یک میلیون دستگاه برای صادرات به بازارهای خارجی در نظر گرفته شده است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**9132*1961*تنظیم: فرزانه سلامت بخش**انتشار: مریم مسعود
به گفته وی، حدود 90 درصد تولید خودروهای سواری در اختیار 2 شرکت ایرانی و سهم خودروهای خارجی حدود 10 درصد است.
وی یادآوری کرد: در چند سال گذشته شرکتهای خودروساز بزرگ و صاحب نشان خارجی از فرانسه، آلمان و ایتالیا حضور خود را در بازار ایران از طریق سرمایهگذاری مشترک با خودروسازان ایرانی تحکیم بخشیدهاند.
کمالی اردکانی از شرکتهای خودروساز کرهای دعوت کرد با توجه به توان رو به رشد این صنعت و جمعیت جوان ایران و اتصال کشور ما به بازار 400 میلیونی منطقه، حضور خود را از طریق سرمایهگذاری مستقیم خارجی در این بازار توسعه دهند.
وی در این نشست «فرصتها و چالشهای سرمایهگذاری خارجی و همکاری مشترک در بخشهای مهم صنعتی ایران» را تشریح کرد و صنعت خودرو را سومین صنعت اشتغالزا و دومین صنعت شتاب دهنده رشد اقتصادی کشور پس از بخش نفت و پتروشیمی دانست.
به گزارش ایرنا، پنجمین مجمع همکاریهای ایران و کره جنوبی دیروز (چهاردهم شهریورماه) با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی و قائم مقام موسسه سیاستهای اقتصادی بینالمللی کره جنوبی، در شهر سئول گشایش یافت.
هیات ایرانی به سرپرستی رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت در این همایش حضور دارند.
بر اساس شرایط جدید قراردادهای سرمایهگذاری، شرکتهای سرمایهگذارخارجی در صنعت خودرو موظفند 30 درصد محصول خود را صادر و دستکم 40 درصد نیازهای مواد اولیه تولید خود را از شرکت های ایرانی تامین کنند.
تاسیس مراکز تحقیق و توسعه با همکاری شرکتهای ایرانی از دیگر بندهای قراردادهای امضا شده است.
باید در افق 1404 سه میلیون خودرو در ایران تولید شود که یک میلیون دستگاه برای صادرات به بازارهای خارجی در نظر گرفته شده است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**9132*1961*تنظیم: فرزانه سلامت بخش**انتشار: مریم مسعود