حمله خرس به یک نوجوان در کوهستان های دزفول

 حمله خرس به یک نوجوان در کوهستان های دزفول 30شهریور-96
دزفول- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: یک قلاده خرس، یک نوجوان از عشایر منطقه احمد فداله این شهرستان را مصدوم کرد.
فرهاد قلی نژاد چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چوپان نوجوان در حال چرای گوسفندان در منطقه احمد فداله دزفول مورد حمله یک قلاده خرس قهوه ای قرار گرفت و به شدت زخمی شده است.
وی حال مصدوم این حادثه را خوب اعلام کرد و گفت: پس از اطلاع رسانی افراد محلی به دلیل عدم امکان اعزام بالگرد از دزفول به منطقه، یک فروند بالگرد از لرستان به محل اعزام شده و مصدوم به یکی از بیمارستان های استان لرستان منتقل شده و تحت درمان است.
قلی نژاد گفت: در پی این حادثه اطلاع رسانی لازم به اهالی محلی و عشایر منطقه احمد فداله دزفول در خصوص جلوگیری از هرگونه آسیب رسانی به گونه خرس قهوه ای صورت گرفته و اهالی و خانواده فرد مصدوم با نهایت همکاری اعلام نمودند در صورت مشاهده خرس مذکور هیچگونه آسیبی به آن وارد نخواهند کرد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: مناطق کوهستانی شمال دزفول بویژه مناطق سالن کوه، احمد فداله، دره کاید، هفت تنان، لنگر کوه زیستگاه های گونه های جانوری از جمله خرس قهوه ای و پلنگ ایرانی است که انتظار می رود عشایر و چوپانان همچنین گردشگران از ورود به قلمرو این جانوران خودداری کنند.
قلی نژاد اظهار کرد: در مدت 2 سال اخیر این سومین حمله حیوانات وحشی به افراد در مناطق کوهستانی دزفول است. در این مدت 2 نفر نیز با حمله پلنگ زخمی شدند.
وی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در پی کمک به خانواده این نوجوان مصدوم است.
دهستان احمد فداله از مناطق صعب العبور و کوهستانی دزفول بوده که در فاصله 120 کیلومتری این شهر قرار دارد.
6068/7278
خبرنگار:محمدعلی فریدپناه ** انتشاردهنده:علی مولوی