وقتی "ژنِ جهادگران" طاقت دیدن فقر و محرومیت را ندارد

تسنیم گزارش می‌دهد
وقتی "ژنِ جهادگران" طاقت دیدن فقر و محرومیت را ندارد 14 شهریور - 96
 چرا دولت با تفنگ وموشک و رسانه پاسداران که درکنار زائده اش بسیج فعالیت اقتصادی – جهادی – مقاومتی می کنند نه اینکه فقر ومحرومیت را کاهش نداده که موجب رشدش شده اند؟
گروه جهادی شهید کاظمی
"ژن" جهادگران طاقت دیدن فقر و محرومیت را ندارد؛ این جهادگران با همتی بلند چندین سال است که به دورافتاده‌ترین روستاهای ایران و استان البرز رفته تا همه بدانند که سربازانی پاک حضور دارند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، وقوع انقلاب اسلامی تحولی بزرگ برای محرومیت‌زدایی و زدودن فقر از روستاها و حاشیه شهرهای ایران بود و جزو نخستین فرمان‌هایی که بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) صادر کردند، تشکیل جهاد سازندگی برای حل مشکلات مستضعفان و اقشار محروم جامعه بود.
در دوران بعد از انقلاب دانشجویانی مانند شهید "مهدی رجب‌بیگی"  از سنگر مبارزه با استکبار و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران تا جهاد در روستاهای دورافتاده کشور بدون داشتن چشم‌داشت یا مزدی مادی به خدمت‌رسانی مشغول شدند و همین شهید در بحث ساماندهی جهادسازندگی استان‌ها سهم به‌سزایی داشت و مردمان روستاها که در دوران ستم‌شاهی طعم "فقر و تنگدستی و محرومیت" را با تمام وجودشان لمس کرده بودند به‌دنبال برطرف کردن مشکلات‌شان بودند.
در همین راستا دانشجویان جهادی که از دیدن محرومیت و فقر مردم شهرها و روستاهای دور از پایتخت رنجیده‌خاطر می‌شوند و به‌قول خودشان "ژن‌شان"  از دیدن فقر مردم رنج می‌برد با همتی بلند چندین سال است که به دورافتاده‌ترین  روستاهای ایران و استان البرز رفته تا همه بدانند که سربازانی پاک حضور دارند و با اینکه عمر آنها در دهه سوم و چهارم انقلاب تعریف می‌شود ولی دل در گروی محرومیت‌زدایی دارند.
یکی از گروه‌های جهادی استان البرز  دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کرج است که در تابستان‌های گرم به‌سمت روستاها می‌روند؛ این گروه به‌نام خلبان  نیروی انتظامی "سردار شهید صادقی" مزین شده است که رسالت اصلی خودشان را حل مشکلات  تخصصی در امور دامپزشکی  روستاها می‌دانند؛ این گروه شامل پسران و دختران دانشجویی است که اوقات فراغت خود را صرف مبارزه با فقر و تنگدستی می‌کنند.

ازهمین‌رو با منصور چراغی مسئول قرارگاه جهادی شهید صادقی به گفت‌وگو درباره فعالیت‌های جهادی پرداختیم. وی که دانشجوی دکترای دامپزشکی است در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه نام این گروه جهادی مزین به اسم سردار خلبان شهید صادقی از شهدای نیروی انتظامی در درگیری با اشرار شرق کشور است اظهار داشت: گروه جهادی تخصصی دامپزشکی دانشگاه آزاد کرج 5 سال است که به‌طور مداوم در استان البرز مشغول به فعالیت است و تاکنون چند اعزام به خارج استان برای فعالیت‌های جهادی تخصصی انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه محرومیت روستاهای استان البرز زیاد است، افزود: رسالت اصلی این گروه بررسی تخصصی دامپزشکی برای دام و طیور دامداران است که تاکنون به استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، لرستان، خوزستان، ایلام  و کردستان سفر کرده و مشکلات آنها را تا حدودی برطرف کردیم.
مسئول گروه جهادی شهید صادقی با اشاره به برنامه‌های این گروه جهادگر برای خدمت‌رسانی به روستاها گفت: هزینه‌های این گروه جهادی به‌دلیل تخصصی بودن آن بسیار زیاد است که یکی از مشکلات، ابزارهای گروه جهادی دامپزشکی است که باید مسئولین دستگاه‌های ذی‌ربط به این گروه  تخصصی جهادی کمک بیشتری کنند.
وی با اشاره به برنامه‌های صورت‌گرفته این گروه عنوان کرد: کارهای این گروه جهادی مربوط به سه بخش درمانی، ترویجی و واکسیناسیون در روستاها است و در استان‌های کردستان و آذربایجان شرقی این قبیل کارها به‌صورت کامل انجام می‌شود.
اولویت گروه جهادی محرومیت‌زدایی از مناطق مرزی سنی‌نشین است
چراغی اضافه کرد: حضور گروه‌های جهادی در روستاهای مرزی بین پیرانشهر و سردشت، که جمعیت اصلی آن "کولبر" هستند و ضدانقلاب در این مناطق به‌دنبال انجام کارهای وحدت‌شکن زیادی است، سبب ایجاد وحدت بین شیعه و سنی‌های منطقه می‌شود و مسئولان باید با کمک‌های خود سبب ترویج این فرهنگ در منطقه شوند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل انتخاب روستاهای مرزی موضوع وحدت بود که اهالی روستاهای سنی‌نشین لمس کنند که دانشجویان شیعه، برادرانه به کمک آنها می‌آیند.
این دانشجوی جهادی بیان کرد: روستاهایی که جهادگران به آن مراجعه می‌کردند به‌گونه‌ای در زمینه‌های دامپزشکی عمل شد که دیگر یک مورد وجود نداشت که دامی مورد معاینه قرار نگیرد و تمام داروهای لازم را به آنها ارایه کردیم.
وی با اعلام اینکه درمان و ارایه دارو رایگان است، افزود: در هر ترم یک اردوی جهادی وجود دارد و در تابستان اردوی خارج از استان این گروه برگزار می‌شود و یکی از خاطرات جالب این است که روز اول حضور این گروه جهادی در روستاها، هیچ یک از مردم در دهیاری برای درمان دام مراجعه نمی‌کردند.
 به‌خاطر ترس مردم به‌سراغ ماموستا رفتیم
چراغی اضافه کرد: دلیل این کار این بود که مردم ترس داشتند که گروه‌های جهادی کار غیرقانونی انجام دهند و این شد که گروه جهادی به "ماموستا"ی روستا مراجعه کرد و با گفت‌وگویی که با وی انجام شد، اعتماد اهالی روستا برای درمان دام‌ها جلب شد.
وی‌ افزود: کار بزرگ دیگری که در روستاهای اهل‌سنت برای ترویج  فرهنگ وحدت بین شیعه و سنی انجام شد برپایی نماز جماعت بود که  این حرکت جهادی توسط روستائیان استقبال شد.