گزیده های قسمت چهارم

گزیده های قسمت چهارم 5 مهر -96
سيل در شهرستان هاي مشگين شهر و گرگان خساراتي به بار آورد
بارش باران پاييزي همراه با تگرگ باعث جاري شدن سيل در مناطق روستايي مشگين شهر و گرگان و وارد آمدن خسارت به مزاراع ، ابنيه و راه هاي روستايي اين شهرستانها شد.
    
فرماندار مشگين شهر به ايرنا گفت : بر اثر صاعقه يک روستايي در بالادست روستاي انزان دچار آسيب شديد شده بود که با انتقال سريع به بيمارستان از مرگ حتمي نجات يافت.ميرعلي رحيمي زاد افزود: سيل همچنين در منطقه چرچيلو شش دستگاه خودرو که در بستررودخانه متوقف شده بود و نيز يک دستگاه ديگر در روستاي قره درويش را با خود برد که خوشبختانه به دليل اينکه سرنشيني درآنها نبود آسيبي به کسي وارد نشد.وي گفت بررسي هاي اوليه نشان مي دهد سيلاب خسارت قابل توجهي به تاسيسات زيربنايي، اماکن عمومي، مزارع وباغ هاي شهرستان وارد کرده است. وي تاکيد کرد: به غير از قطعي برق مشگين شهر، سيلاب خسارت ديگري در بخش شهري نداشت.
    
    
سيل جاده اهر - هوراند را تخريب کرد
    
طبق همين گزارش رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي اهر گفت: بارش شديد باران در محور اهر- هوراند موجب بروز خسارت در بخشي از اين محور ارتباطي و جاري شدن گل ولاي گرديد و بخشي از جاده مسدود شد. قاسم قمري از وارد شدن خسارت به راه هاي روستايي شهرستان هوراند نيز خبر داد و افزود: گل و لاي ناشي از سيل باعث بسته شدن راه 3 روستاي هوراند شد.وي گفت: بيشترين خسارات در ورودي شهر هوراند و محور روستاهاي نيه- محمدآباد بود.
عسگراولادي :آمار جذب سرمايه گذاري خارجي واقعي نيست
عضو اتاق بازرگاني گفت: اينکه گفته شده در دوران پسابرجام 14 ميليارد دلار جذب سرمايه خارجي انجام شده دروغ است و من آن را قبول ندارم. متاسفانه دولتمردان ما فقط به فکر گفتار درماني هستند و گفتار درماني آنها بيشتر از واقعيتهاست.
    
اسدا... عسگراولادي عضو اتاق بازرگاني در گفت وگو با نود اقتصادي در واکنش به اظهارات دو روز پيش معاون اول رئيس جمهور در مورد جذب 14 ميليارد دلار سرمايه خارجي در پسابرجام اظهار داشت: سرمايه گذاري خارجي در کل دولت روحاني حداکثر چهار يا پنج ميليارد دلار بوده و من آمار آقاي جهانگيري را قبول ندارم.
    
وي افزود: اينکه گفته شده در دوران پسابرجام 14 ميليارد دلار جذب سرمايه خارجي انجام شده دروغ است و من آن را قبول ندارم. متاسفانه دولتمردان ما فقط به فکر گفتار درماني هستند و گفتار درماني آنها بيشتر از واقعيت هاست.
    
اين عضو اتاق بازرگاني با اشاره به موانع جذب سرمايه خارجي ادامه داد: مهم ترين موانعي که باعث شده در دوران پسابرجام توفيق خاصي در جذب سرمايه خارجي نداشته باشيم، عدم ثبات در نرخ ارز است و البته اينکه تضميني براي بازگشت سرمايه وجود ندارد.
    
به گفته عسگراولادي، سرمايه اي که خارجي ها وارد مي کنند، بايد به ريال تبديل شود و بعدا که مي خواهند اين سرمايه را برگردانند معلوم نيست قابليت تبديل شدن به ارز را داشته باشد.
    
وي بيان کرد: هياتهاي خارجي که به ايران آمدند بيشتر تمايل داشتند در بخش انرژي سرمايه گذاري کنند و يا کالاهايشان را بفروشند. تمايل براي سرمايه گذاري در بخش معادن و يا مواد غذايي خيلي کم است. خارجي ها تنها آمده اند به ايران اتومبيل، درست کنند به ما بفروشند و بروند و يا آمده اند نفت ما را بخرند و بروند.
    
عضو اتاق بازرگاني گفت: بيشتر تمرکز خارجي ها روي بخش انرژي و اتومبيل است و در اين بخشها هم ما خيلي نياز به سرمايه گذاري خارجي نداريم. ولي خوب خارجي ها به ايران مي آيند وعده و وعيد مي دهند و مي روند.
خبر ويژه 
 اوین  نامه ی كيهان تيتر عاشورايي زد بهائيت و داعش كفري شدند

گمانه پيوند کانال - سايت آمدنيوز با حزب صهيونيستي بهائيت و جريان هاي تکفيري- وهابي تقويت شده است.
    
کانال آمدنيوز با نمايش صفحه اول کيهان دوشنبه که به بازگشت پيکر مدافع مظلوم حرم، شهيد محسن حججي اختصاص داشت، نوشت: «کاسبي ولايت معاشان با حججي براي شبيه سازي با واقعه کربلا سه روز قبل از عاشورا، تجربه 9 دي نشان داد ولايت معاشان براي پيشبرد اهداف سياسي خود حاضرند حتي هيئت امام حسين(ع) را هم به آتش بکشند»!
    
تيتر اول ديروز کيهان در کنار تصوير شهيد حججي به اين بيت اختصاص داشت: يک کربلا شکوه به چشمت نهفته است/ اي روضه مجسم گودال قتلگاه.
    
خشم و آزار کانال آمدنيوز از تيتر و عکس کيهان درباره شهيد حججي، اين سوال را پيش مي کشد که آيا مديران اين کانال، جيره خور وهابي ها و داعشي هستند؟
    
يادآور مي شود در فتنه انگيزي حرمت شکنان در عاشوراي سال 88، شماري از عناصر وابسته به حزب صهيونيستي بهائيت و سازمان تروريستي منافقين دستگير شدند. اما جالب اينکه يکي از سران فتنه، همان اوباش حرمت شکن را مردمان خداجو خواند.

مامور اخراجی نیروی انتظامی حتی بعد از اخراج هم با لباس خود در خیابان‌ها حاضر و از دخترها و پسرهای جوان اخاذی می‌کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای اجرای طرح رعد 2، مامور قلابی به دام افتاد که تا همین 3 ماه پیش مامور واقعی بود.محمد.خ تا همین 3 ماه پیش مامور نیروی انتظامی بوده و به دلیل مشکلاتی که ایجاد کرده بود، اخراج شده است. او لباس فرم خود را دور نینداخت و بعد از مدتی دوباره با به تن کردن آن، به خیابان آمد. محمد.خ که علاقه زیادی به اخاذی و سرقت داشت، با لباس فرم ناجا اقدام به اخاذی از جوانان کرد.محمد به چه جرمی دستگیر شدی؟
مجرم: من با لباس پلیس درحال اخاذی بودم که در عملیاتی به دام پلیس افتادم.لباس‌ها را از کجا تهیه کردی؟مجرم: برای خودم است.این لباس برای خودت است؟مجرم: بله من تا سه ماه پیش در نیروی انتظامی کار می‌کردم که به دلایلی که هنوز خودم هم نمی‌دانم از کار اخراج شدم و بعد از ان به فکر اخاذی با لباس فرم پلیسی‌ام افتادم.هدفت از اخاذی چی بود؟ محتاج بودی؟مجرم: نه! محتاج اصلا! من از یک خانواده پولدار هستم و نیازی نداشتم و صرفا برای تفریح دست به چنین کاری زدم.چگونه و با چه شگردی اخاذی می‌کردی؟
مجرم: بیشتر سوژه‌هایم مشکل منکراتی داشتند. جلوی دخترها و پسرها را می‌گرفتم و برای پر کردن اظهار نامه اقدام می‌کردم و زمانیکه آنها پیشنهاد رشوه می‌دادند و با دریافت پول از آنها می‌گذشتم.
از این کار درآمد داشتی؟مجرم: بله داشتم و در همین مدت کم، 500 هزار تومان به جیب زدم.