گزیده ها 6 تیر -98


گزیده ها 6 تیر -98
راننده تاکسی به خاطر سوار کردن مسافر، راننده دیگری را با پیچ گوشتی به قتل رساند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رسیدگی به این پرونده از فروردین پارسال به‌دنبال درگیری خونین در یکی از ایستگاه‌های تاکسی در پایتخت شروع شد. یکی از راننده‌ها که فرید نام داشت در اثر اصابت پیچ گوشتی به ناحیه گیجگاهی به شدت زخمی شد و در اثر خونریزی شدید درگذشت.
عامل جنایت که پسر 25 ساله‌ای به نام نوید بود خیلی زود دستگیر شد و به قتل اقرار کرد. سپس با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمد در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور یک مستشار تحت محاکمه قرار گرفت.
در آغاز محاکمه برادر مقتول که به نمایندگی از مادر سالخورده‌اش در دادگاه حضور یافته بود، خواستار قصاص شد. آنگاه متهم پای میز محاکمه ایستاد و در شرح ماجرا به قضات دادگاه گفت: روز حادثه من و فرید بر سر سوار کردن مسافر با هم درگیر شدیم. او آینه تاکسی من را شکست و دعوا تمام شد، اما چند دقیقه بعد او به طرف من حمله‌ور شد. من هم که پیچ گوشتی در دست داشتم ناگهان نوک آن به سر او فرو رفت. من اصلاً قصد زدن او را نداشتم و این فقط یک اتفاق بود.
به دنبال اظهارات متهم 25 ساله، قاضی قربانزاده در جلسه صلح و سازش از برادر مقتول خواست از آنجا که این قتل ناخواسته رخ داده است در صورت امکان از قصاص پسرجوان گذشت کنند. پس از پایان جلسه صلح و سازش قضات برای صدور حکم شایسته وارد شور شدند.
فردی که در جریان نزاع با دوستانش اقدام به قتل یکی از آنان در پارک بهزادی تهرانپارس کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، بیست و هشتم شهریور ماه سال گذشته از طریق سامانه 110 به کلانتری 144 جوادیه تهران پارس یک مورد نزاع منجر به مرگ در بیمارستان امام حسین(ع) اطلاع داده شد که با حضور عوامل کلانتری در محل و با دستور مقام قضائی رسیدگی به موضوع به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت محول شد.
در بررسی اولیه کارآگاهان مشخص شد مقتول جوانی 22 ساله از اتباع کشور افغانستان است که در اثر اصابت سلاح سرد به سر و گردن دچار خون ریزی شدید شده و پس از یک هفته در تاریخ پنجم مهر ماه در بیمارستان فوت کرده است. کارآگاهان با آغاز تحقیقات میدانی در خصوص شناسایی قاتل متواری به محل وقوع قتل واقع در پارک بهزادی در میدان رهبر تهرانپارس رفته و به دنبال سرنخی از عامل یا عاملان قتل جستجو خود را آغاز کردند.
در ادامه تحقیقات با انجام اقدامات پلیسی و شناسایی برادر مقتول، کارآگاهان موفق به شناسایی دو تن از دوستان صمیمی مقتول در همان محدوده تهرانپارس شدند که با هماهنگی مقام قضائی متهمان دستگیر و به اداره دهم منتقل شدند. اما این افراد در بازجویی اولیه منکر هر گونه جنایت شده و فرد سومی را عامل قتل معرفی کردند.
سرانجام مخفیگاه متهم اصلی پرونده که فردی 24 ساله بود در تهرانپارس شناسایی و این فرد نیز در عملیاتی دستگیر شد. او که در بازجویی انجام شده منکر هر گونه جنایتی شده بود بالاخره در سی‌ام خرداده ماه امسال، به قتل اقرار کرد و گفت: در روز حادثه به همراه سه تن از دوستانم در پارک بهزادی واقع در میدان رهبر تهرانپارس بودیم که بر سر موضوعی دعوایمان شد، دعوا به یک درگیری منجر شد و در این هنگام با سلاح سردی که همراهم بود دو ضربه به سر و گردن مقتول زدم و به سرعت از محل متواری شدم.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم به قتل با قرار صادره ازسوی مقام قضائی وی برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک در برخی مناطق کشور به ویژه زابل خبر داد.
احد وظیفه در گفت‌وگویی، اعلام کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، در ساعات بعد از ظهر امروز (پنج‌شنبه ششم تیرماه) در سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب جمعه تا روز یکشنبه (نهم تیرماه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل را شاهد خواهیم بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: در این مدت در منطقه زابل وزش باد شدید سبب خیزش گردوغبار خواهد شد. همچنین طی سه روز آینده برای جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، شمال یزد، قم و جنوب استان تهران وزش باد همراه با گرد و خاک خواهد بود.
وظیفه تاکید کرد: طی امروز (پنج‌شنبه ششم تیرماه) با توجه به افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق و جنوب غرب کشور، وقوع گرد و خاک در جنوب غرب دور از انتظار نیست.
وی افزود: طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت هوای تهران اظهار کرد: امروز (پنج‌شنبه ششم تیرماه) آسمان تهران صاف، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران 35 و 25 درجه سانیتگراد خواهد بود. همچنین فردا (جمعه هفتم تیرماه) آسمان تهران صاف در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد خواهیم داشت. دمای تهران در این روز در گرمترین نقطه به 37 درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین نقطه به 27 درجه سانتیگراد می‌رسد.
پیش بینی بارش نرمال در پاییز 98
رئیس سازمان هواشناسی کشور از بارش‌های نرمال در پاییز سال 98 خبر داد و گفت: به منظور راه‌اندازی سامانه جامع و ملی پیش‌بینی نقطه‌ای سیلاب، طرحی جامع به هیات دولت ارسال کرده‌ایم که مورد تایید قرار گرفته است.
سحر تاج‌بخش در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت بارشی کشور در ماه‌های آینده گفت: پیش‌بینی می‌شود که بارش فصل پاییز در حد نرمال و کمی بیش از نرمال (حداکثر 10 درصد) باشد. همچنین از ابتدای سال آبی (مهرماه سال 97) تا پایان تیرماه 98 دمای کشور حدود 0.4 درجه سلسیوس نسبت به بلند مدت 30 ساله افزایش یافته است بنابراین با توجه به تغییرات اقلیمی، دمای کشور همچنان رو به افزایش است.
هوای تهران در آستانه شرایط نامطلوب برای گروه‌های حساس
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا همراه با افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن طی برخی ساعات وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق شهر تهران در بعضی ساعات در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.
حسین شهبازی در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه تابستان 98 است که همراه با ازدیاد تردد خودروها در سطح شهر شرایط لازم برای افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات فراهم می‌شود.
وی در ادامه گفت: به‌تدریج با افزایش تابش نور خورشید در نیمه روز، شرایط برای تولید آلاینده ازن مهیا می‌شود به گونه‌ای که بیشترین مقدار این آلاینده بین ساعات 14 الی 18 در هوای پایتخت وجود دارد همچنین احتمال می‌رود وزش باد طی برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال داشته باشد.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اضافه کرد: به‌تدریج امروز (6 تیرماه) بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود و برخی ساعات به‌ویژه بعدازظهر همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد خواهد بود. بر این اساس انتظار می‌رود در صبحگاه ششمین روز از تیر ماه 98 افزایش نسبی در غلظت ذرات معلق مشاهده شود و وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق پایتخت در محدوده مرزی بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.
به گفته وی ناپایداری‌های جوی در بعدازظهر امروز (6 تیرماه) سبب بهبودی وضعیت کیفیت هوای پایتخت خواهد شد. دما تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.
علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال و عباس ترابیان با رای کمیته اخلاق در پرونده فساد معروف به شرکت‌ام پی سیلوا، به 5 سال محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبالی محکوم شدند.
به گزارش ایرنا؛ عباس ترابیان رئیس سابق کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی از دیگر متهمان این پرونده است که او هم با حکم کمیته اخلاق به 5 سال محرومیت از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده است.
کفاشیان و ترابیان در این پرونده علاوه بر محرومیت از فوتبال به پرداخت جریمه نقدی هم محکوم شده‌اند.
با توجه به اینکه حقوق فدراسیون فوتبال در این پرونده تضییع شده است طبق این رای حقوقی، فدراسیون مکلف شده است تا در مراجع قضائی دادگستری هم از کفاشیان و ترابیان اعلام شکایت کیفری و حقوقی جهت مطالبه وجه دهد.
سرمربی سابق پرسپولیس عنوان کرد که نگران طلبش از این باشگاه نیست چون از طریق فیفا طلبش را خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری فارس، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس و کنونی الاهلی در مصاحبه‌ای کوتاه با سایت کروت«sportske.jutarnji» درباره طلبش از پرسپولیس گفت: آنها به شروط مالی‌ای که در قراردادم بود وفادار نبودند به همین خاطر پرسپولیس را ترک کردم اما نگران نیستم چون تمام طلبم را از طریق فیفا از آنها می‌گیرم.
وی افزود:ایران تنها کشوری نیست که در پرداخت حقوق دچار مشکل است بلکه بسیاری از کشورها این مشکل را دارند.
برانکو دو هفته پیش با الاهلی عربستان قراردادی دو ساله امضا کرد.